Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας: Καμιά συμμετοχή στις “ενημερωτικές” διαδικασίες – ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ

Ενημέρωση του Ζ’ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης για την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας και τη σύνδεσή του με την αξιολόγηση με ταυτόχρονο κάλεσμα για αποχή από τις ενημερωτικές διαδικασίες.

Ο σύλλογος στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι “μόνο εσωτερικός δεν είναι, καθώς συντάσσεται μεν από τον Σύλλογο Διδασκόντων  αλλά εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου και τον Δ/ντή Π.Ε., ενώ αναρτάται και στην ιστοσελίδα του Σχολείου“.

Αναλυτικά:

Για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας: Καμιά συμμετοχή στις “ενημερωτικές” διαδικασίες – ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης!

Το Υπουργείο Παιδείας που πεισματικά αρνείται να συζητήσει οποιοδήποτε από τα αναγκαία μέτρα που το εκπαιδευτικό κίνημα προτείνει για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, έρχεται σήμερα, σχεδόν στο τρίτο τρίμηνο πια του σχολικού έτους, και ζητά την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Η κίνηση αυτή ασφαλώς δεν είναι καθόλου τυχαία: σχετίζεται άμεσα με την εφαρμογή της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που επιδιώκει να επιβάλλει το Υ.ΠΑΙ.Θ. Συγκεκριμένα:

  1. Ο «εσωτερικός κανονισμός» μόνο εσωτερικός δεν είναι, καθώς συντάσσεται μεν από τον Σύλλογο Διδασκόντων (ή τον/την Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας ή το Σχολικό Συμβούλιο;) αλλά εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου (θυμίζουμε: εξωτερικός αξιολογητής της σχολικής μονάδας) και τον Δ/ντή Π.Ε., ενώ αναρτάται και στην ιστοσελίδα του Σχολείου
  2. Ο «εσωτερικός κανονισμός» έχει οργανική σχέση με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αφού σχετίζεται άμεσα με έναν από τους δείκτες (Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού) του θεματικού άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας) της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης, αλλά και τους άξονες 1 και 10 (εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων, προστασία χώρων σχολείου κ.ά.)
  3. Ο «εσωτερικός κανονισμός» εντείνει το κλίμα πειθάρχησης, αυταρχισμού και μετάθεσης των ευθυνών του κράτους στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς η σχολική μονάδα καλείται να αντιμετωπίσει (και αξιολογείται γι αυτό) δισεπίλυτα κοινωνικά προβλήματα (ρατσισμός, φτώχεια, σεξουαλική βία κ.ά.) ή προβλήματα συντήρησης του σχολικού χώρου (χωρίς εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων) αλλά και οξύνεται ο αυταρχισμός καθώς (ακόμη και για την καθυστέρηση προσέλευσης στο σχολείο) επιβάλλονται ποινές στους/στις μαθητ(ρι)ες (ή και τους γονείς).

Συνάδελφοι/ισσες,

Η λειτουργία του σχολείου ρυθμίζεται λεπτομερώς από νόμους και δεν υπάρχει επιπλέον ανάγκη για εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Οι σχολικές μονάδες χρειάζονται πιθανόν ένα πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα στοχεύει στην διασφάλιση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας  και τον καθορισμό των υποχρεώσεών τους, μέσα από τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Ένα τέτοιο πλαίσιο δεν μπορεί παρά να είναι αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου και καμιά σχέση δεν μπορεί να έχει με οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία.

Συνάδελφοι/ισσες,

Λίγες μέρες μετά την πανηγυρική νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στην κυβερνητική προσπάθεια επιβολής της κακόφημης αξιολόγησης με το καθολική συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία (100% στο Σύλλογό μας και πάνω από 90% σε όλους τους Συλλόγους ανά τη χώρα), το Δ.Σ. του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε.,

  • υπενθυμίζει και πάλι την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., η οποία  «καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν τέτοιου είδους ενέργειες στα Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. και να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης εσωτερικού κανονισμού πριν δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την Ομοσπονδία, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα»
  • καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην συμμετέχουν σε σχετικές συναντήσεις που καλούνται από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και άλλα στελέχη της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία

Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.