Εκπαιδευτικοί: Πώς να κάνετε αξέχαστες τις τελευταίες μέρες στην τάξη

Η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και ήρθε η στιγμή να τιμήσουμε όσα ζήσαμε, να γιορτάσουμε όσα καταφέραμε και να αποχαιρετηθούμε με ζεστασιά και αισιοδοξία.
Οι τελευταίες τέσσερις ημέρες μπορούν να μετατραπούν σε μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά — με δραστηριότητες που καλλιεργούν τον αναστοχασμό, εκφράζουν την ευγνωμοσύνη, απελευθερώνουν τη δημιουργικότητα και δυναμώνουν τους δεσμούς μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.
Στο παρακάτω πρόγραμμα, κάθε ημέρα έχει τη δική της θεματική και συναισθηματικό τόνο, προσφέροντας μια σταδιακή και γεμάτη νόημα μετάβαση προς το καλοκαίρι.
Τρίτη 10/06 – Ημέρα Αναστοχασμού & Ευγνωμοσύνης
Σκοπός: Να κλείσουν τον κύκλο της χρονιάς με ευγνωμοσύνη και συνείδηση.
Δραστηριότητα 1: Το Βαζάκι των Αναμνήσεων
Υλικά: Γυάλινο ή πλαστικό βάζο, χρωματιστά χαρτάκια, μαρκαδόροι
Περιγραφή:
• Κάθε παιδί γράφει 1-3 αγαπημένες στιγμές της χρονιάς (π.χ. «Όταν γελάσαμε όλοι στο θεατρικό», «Η εκδρομή στο πάρκο»).
• Τα χαρτάκια διπλώνονται και μπαίνουν σε ένα κοινό βάζο.
• Ο/Η εκπαιδευτικός ή ένας μαθητής διαβάζει τυχαία 5-6 από αυτά, δημιουργώντας συγκίνηση και νοσταλγία.
Προαιρετικά: Μπορείτε να στολίσετε το βάζο και να το φυλάξετε ως “χρονικό” της χρονιάς.
Δραστηριότητα 2: Το Βιβλίο των Ευχαριστιών
Υλικά: Μεγάλο μπλοκ ή Α3 χαρτιά, στυλό/μαρκαδόροι
Περιγραφή:
• Κάθε παιδί γράφει μια ευχαριστία για έναν συμμαθητή (ή περισσότερους).
Παράδειγμα: «Ευχαριστώ τον Γιώργο που με βοήθησε στα Μαθηματικά» ή «Ευχαριστώ τη Μαρία που με έκανε να γελάω κάθε μέρα».
• Κολλούνται όλα σε έναν τοίχο/πίνακα ή δένονται σαν βιβλίο.
Εναλλακτικά: Μπορεί να γίνει σε μορφή “τοίχου καρδιάς”, όπου οι σημειώσεις είναι σχήματα καρδιάς.
Δραστηριότητα 3: Ο καθρέφτης του εαυτού μου
Υλικά: Εκτυπώσιμος “καθρέφτης”, μολύβια
Περιγραφή:
• Τα παιδιά απαντούν στην ερώτηση: Τι έμαθα για τον εαυτό μου φέτος;
Π.χ. «Ότι μπορώ να επιμείνω», «Ότι είμαι καλός φίλος», «Ότι αγαπώ τα βιβλία».
• Μπορούν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους γύρω από τον καθρέφτη.
• Το αποτέλεσμα μπορεί να εκτεθεί στην τάξη ή να το πάρουν σπίτι.
Τετάρτη 11/06 – Ημέρα Δημιουργίας & Έκφρασης
Σκοπός: Να αφήσουν το στίγμα τους με έναν δημιουργικό τρόπο.
Δραστηριότητα 1: Καλλιτεχνικός Τοίχος
Υλικά: Χαρτί του μέτρου, μπογιές/μαρκαδόροι/κολλάζ υλικά
Περιγραφή:
• Σε μια μεγάλη επιφάνεια, κάθε παιδί ζωγραφίζει ή κολλάει κάτι που συμβολίζει το δικό του καλοκαίρι (ή μια ευχή για το καλοκαίρι όλων).
• Όλα μαζί σχηματίζουν έναν συλλογικό πίνακα.
• Προτείνεται να γράψουν κι ένα μότο ή τίτλο (“Καλοκαίρι 2025 – Η τάξη μας ταξιδεύει”).
Δραστηριότητα 2: Γράμμα στον μελλοντικό μου εαυτό
Υλικά: Εκτυπώσιμο πρότυπο επιστολής
Περιγραφή:
• Τα παιδιά γράφουν ένα γράμμα προς τον εαυτό τους της επόμενης χρονιάς (π.χ. «Αγαπητέ εαυτέ, φέτος έμαθα να… Ελπίζω του χρόνου να…»).
• Ο/Η εκπαιδευτικός φυλάει τα γράμματα και τα μοιράζει στο τέλος της επόμενης χρονιάς!
Πέμπτη 12/06 – Ημέρα Χαράς & Παιχνιδιού
Σκοπός: Να απελευθερωθεί το παιδί μέσα τους, με παιχνίδι, χιούμορ και δεσμούς.
Δραστηριότητα 1: Κυνήγι Θησαυρού – «Αναμνήσεις σε αποστολές»
Περιγραφή:
• Φτιάχνεις αποστολές σχετικές με γεγονότα της τάξης, π.χ. «Βρες κάτι που θυμίζει την πρώτη μας εκδρομή»,, «Σχεδίασε τη σκηνή που γελάσαμε όλοι πιο πολύ».
• Τα παιδιά σε ομάδες συγκεντρώνουν τα στοιχεία και παίρνουν “πόντους αναμνήσεων”.
Δραστηριότητα 2: Quiz – «Πόσο καλά ξέρουμε ο ένας τον άλλον;»
Περιγραφή:
• Ερωτήσεις τύπου:
– Ποιος είναι ο αγαπημένος ήρωας του Κώστα;
– Ποια είναι η αγαπημένη λιχουδιά της Άννας;
• Τα παιδιά απαντούν ανώνυμα και μετά αποκαλύπτονται οι απαντήσεις με διασκέδαση και έκπληξη!
Δραστηριότητα 3: Αν ήμουν δάσκαλος…
Περιγραφή:
• Τα παιδιά παίρνουν για 5’ τον ρόλο του/της δασκάλου/ας.
• Μπορούν να κάνουν “μάθημα”, να μιμηθούν κάποιον τρόπο που τους άρεσε, ή να κάνουν χιούμορ.
Παρασκευή 13/06 – Ημέρα Αποχαιρετισμού & Ευχών
Σκοπός: Να αποχαιρετηθούν με αγάπη και προσμονή για το μέλλον.
Δραστηριότητα 1: Ο Κύκλος της Ευχής
Περιγραφή:
• Όλοι σε κύκλο.
Ο καθένας στρέφεται στον διπλανό και του λέει δυνατά μια ευχή.
Ενδεικτικά: «Εύχομαι να κάνεις πολλά μπάνια φέτος!», «Να γελάς κάθε μέρα το καλοκαίρι».
Δραστηριότητα 2: Η κάρτα του καλοκαιριού
Υλικά: Εκτυπώσιμες κάρτες ή χαρτόνια, μαρκαδόροι
Περιγραφή:
• Κάθε παιδί φτιάχνει μια κάρτα και τη χαρίζει σε συμμαθητή (τυχαία ή κατόπιν επιλογής).
Περιλαμβάνει ευχή και σχέδιο.
Η σχολική χρονιά είναι ένας κύκλος γεμάτος στιγμές, μαθήματα, σχέσεις και συναισθήματα. Με αυτές τις δραστηριότητες, δεν την αφήνουμε απλώς να κλείσει — την τιμούμε.
Δημιουργούμε χώρο για ευγνωμοσύνη, δημιουργία, παιχνίδι και αποχαιρετισμό.
Έτσι, τα παιδιά φεύγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές γεμάτα εικόνες, αγάπη και μια καρδιά πιο πλούσια.
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |































Εξαιρετικές οι προτάσεις σας.
Μπράβο, είστε άξιοι πολλών συγχαρητηρίων!!!!
Με εκτίμηση
Θανάσης Σταθακόπουλος
ΠΕ 70
7ο δημοτικό σχολείο Αιγίου