Δείτε το πιο επικίνδυνο πράγμα που συμβαίνει στα σχολεία – δεν είναι παίξε γέλασε!

Η λειτουργία των σχολικών μονάδων απαιτεί σοβαρότητα, υπευθυνότητα και χρόνο για ουσιαστικό διάλογο. Κι όμως, σημαντικές αποφάσεις λαμβάνονται βιαστικά και συχνά στα… όρθια, χωρίς τις απαραίτητες διαδικασίες. Τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια μαθητών και την εγκυρότητα των πρακτικών που υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί;
Στα γρήγορα πραγματοποιούνται πολλές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων στα σχολεία, αφού ο επίσημος χρόνος, που τυπικά προβλέπεται, στην ουσία δεν υπάρχει. Άραγε πώς δημιουργούνται τα πρακτικά που υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί και τα οποία σχετίζονται με διδακτικές επισκέψεις, ασφάλεια μαθητών, αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και σεισμών κ.ά.;
Για να διευκολυνθούν όσοι δεν γνωρίζουν πως λειτουργεί ένα σχολείο ας πάρουμε ως ενδεικτικό παράδειγμα το “Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες” το οποίο είναι 29 σελίδων περίπου και για το οποίο πρέπει να γίνει ειδικό πρακτικό από τον Σύλλογο Διδασκόντων στις αρχές κάθε σχολικού έτους. Η απόφαση και το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως είναι κατανοητό, αφορά άμεσα την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και είναι απαιτητό από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με σχετική βεβαίωση του Διευθυντή του σχολείου, έτσι ώστε το σύστημα να φαίνεται ότι δουλεύει ρολόι και ότι όλα έχουν γίνει όπως πρέπει αφού έχουν “πέσει” ή καλύτερα έχουν “πάρει” τις υπογραφές των εκπαιδευτικών. Οπότε αν γίνει κάτι καταλαβαίνετε….
Πότε γίνονται όμως αυτή και οι άλλες συνεδριάσεις;
Υποτίθεται τυπικά ότι γίνονται εντός εργασιακού και εκτός διδακτικού ωραρίου
Για δημοτικά και νηπιαγωγεία στο ΠΔ 79 και στο άρθρο 15 ορίζεται ότι “οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιούνται εντός εργασιακού και εκτός διδακτικού ωραρίου”.
Πότε μπορούν να βρεθούν οι εκπαιδευτικοί όλοι μαζί να συνεδριάσουν;
Εντός εργασιακού ωραρίου σημαίνει από 13.15 και έως τις 14.00 για τα δημοτικά σχολεία.
Είναι όμως στην πραγματικότητα ο χρόνος της συνεδρίασης 45 λεπτά ;
Το κουδούνι κτυπά στις 13.15 και όπως ορίζει το ΠΔ 79, σε άλλη διάταξη, ο εκπαιδευτικός συνοδεύει τους μαθητές στην έξοδο. Οπότε θα χρειάζεται 5-10 λεπτα για να γίνει αυτό χωρίς κανένα απρόοπτο, ξεχασμένο μπουφάν, κάποιος γονέας αργοπορημένος και άλλα πολλά. Τα τεχνολογικά μέσα, διαδραστικοί, προζέκτορες δεν πρέπει να σβήσουν και να τακτοποιηθούν; Τουαλέτα δε θέλει να πάει ο εκπαιδευτικός; Τι ώρα λέτε ότι πήγε
Η ώρα έχει πάει κοντά 14.00 και πρέπει να γίνει συνεδρίαση
Η ώρα είναι κοντά 14.00 και πρέπει να γίνει συνεδρίαση για μνημόνιο ασφαλείας 29 σελίδων. Μόνο να διαβαστεί θέλει 30 λεπτά. Για να συζητηθεί και να μοιραστούν ρόλοι στους εκπαιδευτικούς και να γίνουν όλα όσα λέει δε φτάνουν ούτε 5 ημέρες. Δείτε το μνημόνιο για να καταλάβετε, και δεν είναι μόνο αυτό, είναι και άλλα 40 πρακτικά εκ των οποίων πολλά θέλουν ημέρες, όχι λίγα λεπτά, για να αποφασιστούν. Σημείωση: Υπάρχει και άλλο μνημόνιο: το “Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών.” 49 σελίδων!
Είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στον Σύλλογο Διδασκόντων;
Όχι βέβαια, άλλοι είναι ολοήμερο και άλλοι φροντίζουν τα σχολικά γεύματα. Άλλοι εκπαιδευτικοί ( ειδικότητες) είναι σε άλλα σχολεία. Απίστευτα πράγματα! Και όλα αυτά γιατί ….εφόσον πέσουν οι υπογραφές, αν γίνει κάτι, ξέρουμε ποιον ή ποιους θα δείξουμε και με τα δύο δάχτυλα: τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Συμβαίνουν τέτοια πράγματα στα σχολεία; – Είναι επικίνδυνο κάτι τέτοιο ;
Η υπογραφή πρακτικών στα σχολεία είναι πολύ σοβαρό θέμα. Το πρώτο πράγμα που αναζητούν οι εισαγγελείς, όταν κάτι δεν πήγε καλά, είναι οι υπογραφές στα πρακτικά και άλλα βιβλία του σχολείου. Δεν δίνουν βάση σε λεπτομέρειες και χρονικούς περιορισμούς των σχολείων, απλά διαβάζουν πρακτικά που είναι η απεικόνιση του τι έχει προηγηθεί. Αυτόν το ρόλο παίζουν και τα πρακτικά: η αναζήτηση συζητήσεων και αποφάσεων που έχουν γίνει μεταξύ των εκπαιδευτικών και να αναζητηθούν ευθύνες, αν αυτό χρειαστεί.
Το Υπουργείο Παιδείας τι κάνει για αυτό;
Το Υπουργείο Παιδείας είναι ήσυχο αφού υποτίθεται ότι έχει θεσπίσει επίσημο χρόνο. Αλλά από τις μικρές λεπτομέρειες κρίνονται τα πράγματα και καταλαβαίνει κάποιος το ενδιαφέρον του:
Πότε τοποθετηθεί τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στο σχολείο;
Δεν τους τοποθετεί από 1η Σεπτεμβρίου (κάποιοι λένε για να εξοικονομήσει χρήματα) που γίνονται οι περισσότερες συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά λίγο πριν από τον Αγιασμό. Οπότε οι αναπληρωτές δε συμμετέχουν σε πολλές αποφάσεις και σε πολλές περιπτώσεις οι Διευθυντές πρέπει να κάνουν επανάληψη των εισηγήσεών τους για τη λειτουργία των σχολείων.
Σχετικά με το χρόνο συνεδρίασης των Συλλόγων Διδασκόντων η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Π.Ε, στο παρελθόν έχει καταθέσει την εξής πρόταση
Ένα από τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων Π.Ε, το οποίο δεν επιλύει ούτε το ΠΔ 79/2017, είναι η εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου για την πραγματοποίηση των συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων με παρόντα όλα τα μέλη τους, των μηνιαίων ενημερώσεων των γονέων/κηδεμόνων για την αγωγή και πρόοδο των μαθητών/τριών από τους εκπαιδευτικούς, καθώς και της επίδοσης των ελέγχων προόδου μετά τη λήξη του α΄ και β΄ τριμήνου.
Σύμφωνα με το ΠΔ 79/2017, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να πραγματοποιούνται το χρονικό διάστημα από 13:15-14:00, όπου ο πραγματικός διαθέσιμος χρόνος είναι τριάντα(30) λεπτά, αφού η αποχώρηση των μαθητών/τριών που παρακολουθούν το υποχρεωτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται περίπου στις 13:30. Ειδικά για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, εκτός του μη επαρκούς χρόνου, υπάρχει και ένα ακόμα σοβαρότερο πρόβλημα, αυτό του μόνιμου αποκλεισμού από τις συνεδριάσεις όλων των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Για τους παραπάνω λόγους, η Ένωση Διευθυντών έχει καταθέσει εδώ και χρόνια προς το Υπουργείο Παιδείας . την παρακάτω ολοκληρωμένη πρόταση, την οποία και επαναφέρει, για οριστική λύση του προβλήματος: “Στην κατεύθυνση αναβάθμισης της λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και γενικότερα της σχολικής μονάδας, προτείνουμε μία συγκεκριμένη ημέρα το μήνα (π.χ. την τελευταία Πέμπτη κάθε μήνα) να μην γίνονται μαθήματα και ο εργασιακός χρόνος των έξι(6) ωρών των εκπαιδευτικών να διατίθεται για συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου, ενημερώσεις γονέων και επίδοση ελέγχων προόδου, αλλά και για ενδοσχολικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Στο χρονικό διάστημα από 13:15-14:00 μπορούν να πραγματοποιούνται μόνο έκτακτες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.”
Αν το διαβάσετε αύριο κι αλλού είναι του edweek.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |






























