Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι επιθεωρητές ξανάρχονται (αν τους αφήσουμε)

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου σε κείμενό της για την ατομική αξιολόγηση  ζητά τη συσπείρωση του κλάδου στα σωματεία του, προκειμένου να συγκληθούν άμεσα πολυπληθείς γενικές συνελεύσεις που θα λάβουν αποφάσεις αγωνιστικής δράσης.

«Ένα δημοκρατικό και δημιουργικό σχολείο βγάζει δημοκρατικούς και δημιουργικούς μαθητές. Ένα αυταρχικοποιημένο και γραφειοκρατικό σχολείο διώχνει τους μαθητές αυξάνοντας τη μαθητική διαρροή, στέλνει «πελάτες» σε ιδιωτικές δομές μαθητείας και εκπαίδευσης, προκαλεί άγχος και θλίψη στους εκπαιδευτικούς και τελικά κάνει κακό στην κοινωνία. Έχουμε ευθύνη να το αποτρέψουμε!», τονίζει η ΕΛΜΕ.

Όλη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Με τροπολογία που κατατέθηκε στις 19/1/2023 σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών (sic) η υπουργός Κολλεγίων Νίκη Κεραμέως επισπεύδει τσαπατσούλικα την ατομική αξιολόγηση, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι υποτιθέμενες δομές τις οποίες η ίδια είχε εισηγηθεί και είχαν ψηφιστεί πριν δύο χρόνια από την κυβερνητική πλειοψηφία.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στον πανικό της να στήσει ένα αφήγημα περί «επιστροφής της αξιολόγησης μετά από 41 χρόνια», παραπέμποντας ευθέως στις αλήστου μνήμης εποχές των επιθεωρητών εκπαίδευσης, «ενεργοποιεί» όσους συμβούλους πρόλαβε να ορίσει, και όπου πρόλαβε, για να αξιολογήσει όσους προλάβει, και δη τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας προτάσσοντας την απειλή της μη μονιμοποίησής τους.

Αυτοί όμως που δεν …μονιμοποιήθηκαν ποτέ και το κίνημα τούς έβαλε στο περιθώριο είναι οι υπουργοί Παιδείας που συνειδητά υποβάθμισαν τη δημόσια Εκπαίδευση και λειτούργησαν ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων, με τη νυν να κρατάει τα σκήπτρα.

Θέλει πραγματικά πολύ θράσος για να κουνάς το δάχτυλο και να μιλάς για αξιολόγηση όταν:

  • Εκατοντάδες σχολεία έχουν άθλιες υποδομές, που θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και τις ζωές μαθητών και διδασκόντων.
  • Υπάρχουν ακόμα και τώρα εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών.
  • Τα προγράμματα σπουδών συνειδητά περιορίζουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική ικανότητα των μαθητών.
  • Οι εκπαιδευτικοί ζουν με αποδοχές μνημονίων, ενώ η στέγη έχει γίνει πανάκριβη και δυσεύρετη και το κόστος των μετακινήσεων και – γενικά διαβίωσης – δυσβάσταχτο για όλον τον κόσμο της εργασίας.
  • Επανειλημμένα παρανομείς ως Υπουργείο Παιδείας, είτε εκχωρώντας προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών στην Cisco, είτε μη μονιμοποιώντας τους διορισθέντες του 2020, οι οποίοι διορίστηκαν πριν τον νόμο 4823/2021.

Όταν μιλάμε για αξιολόγηση πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας: Ποιος αξιολογεί, ποιον αξιολογεί, με ποιον σκοπό και με ποια εργαλεία. Και – κυρίως – τι έχει προηγηθεί της αξιολόγησης; Ένα σχολείο στελεχωμένο, εξοπλισμένο, προσανατολισμένο παιδαγωγικά ή ένα σχολείο που περιμένει ακόμα καθηγητές, στάζουν τα ταβάνια και λείπουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα βασικά γνωστικά αντικείμενα; Και ενώ η πρώτη μορφή σχολείου δεν θα είχε ανάγκη από αξιολογητές – επιθεωρητές, η δεύτερη μορφή χρειάζεται επειγόντως άλλες παρεμβάσεις.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε: Η Κεραμέως προσπαθεί στο …παρά πέντε να περάσει την ατομική αξιολόγηση γιατί οι αγώνες των εκπαιδευτικών ήταν που δεν την άφησαν να ξεδιπλώσει το νομικό της οικοδόμημα όσο νωρίς θα ήθελε.

Μπορούμε και τώρα να νικήσουμε με:

  • Συσπείρωση του κλάδου στα σωματεία του. Να συγκληθούν άμεσα πολυπληθείς γενικές συνελεύσεις που θα λάβουν αποφάσεις αγωνιστικής δράσης.
  • Λήψη αγωνιστικών αποφάσεων και από ΟΛΜΕ/ΔΟΕ. Κήρυξη απεργίας-αποχής από την ατομική αξιολόγηση, στάσεις εργασίας στις περιφέρειες που σχεδιάζεται να ξεκινήσει η αξιολόγηση και πανεκπαιδευτική απεργία.
  • Απεύθυνση στις τοπικές κοινωνίες και τους γονείς. Να ξεσκεπάσουμε το πραγματικό σκεπτικό και τις σχετικές διατάξεις πίσω από τη δήθεν «εποικοδομητική αξιολόγηση».
  • Συνεννόηση και συντονισμό με τα εργατικά σωματεία. Να καταστούν τα ζητήματα της εκπαίδευσης ζητήματα της κοινωνίας και οι αγώνες να γίνουν συλλογικοί και να μην περιοριστούν στους εκπαιδευτικούς.
  • Κάλεσμα στα στελέχη της Εκπαίδευσης να μην συμβάλουν με ενέργειές τους στις απόπειρες υποταγής του εκπαιδευτικού, δημιουργίας σχέσεων ιεραρχίας και εξάρτησης στους συλλόγους διδασκόντων, απορρύθμισης του δημόσιου σχολείου, εκγραφειοκρατισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας – συνέπειες που, αν προκύψουν, θα βλάψουν πρώτα και κύρια τους μαθητές.

Ένα δημοκρατικό και δημιουργικό σχολείο βγάζει δημοκρατικούς και δημιουργικούς μαθητές. Ένα αυταρχικοποιημένο και γραφειοκρατικό σχολείο διώχνει τους μαθητές αυξάνοντας τη μαθητική διαρροή, στέλνει «πελάτες» σε ιδιωτικές δομές μαθητείας και εκπαίδευσης, προκαλεί άγχος και θλίψη στους εκπαιδευτικούς και τελικά κάνει κακό στην κοινωνία. Έχουμε ευθύνη να το αποτρέψουμε!

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.