Αξιολόγηση: Διευκρινίσεις από το ΙΕΠ για τον συλλογικό προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

Αξιολόγηση: Ενόψει της υποβολής του Συλλογικού Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου  της σχολικής μονάδας το ΙΕΠ εξέδωσε διευκρινίσεις προς τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά:

Η Αξιολόγηση Αφορά στην αποτίμηση:  (α) της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, και  (β) των επιμέρους Δράσεων

Το έργο της σχολικής μονάδας αποτιμάται ως προς τις τρεις βασικές της λειτουργίες, οι οποίες εξειδικεύονται περαιτέρω σε 9 επιμέρους άξονες.

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας γίνεται ανά άξονα, σε τετράβαθμη κλίμακα: 1= μη επαρκής λειτουργία, με αρκετά σημεία προς βελτίωση, 2=επαρκής λειτουργία με κάποια σημεία προς βελτίωση, 3=καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση, 4=εξαιρετική λειτουργία.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων αξιολογεί το έργο του σχολείου ως προς κάθε λειτουργία και άξονα, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της σχολικής μονάδας, τις διαθέσιμες υποδομές, και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της.

Η τελική αποτίμηση των αξόνων αποτελεί αποτέλεσμα συζήτησης και διεργασίας με βάση τεκμηριωμένα επιχειρήματα κατά τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Η απόφαση λαμβάνεται με βάση την πλειοψηφία. Οι απόψεις, όπως συμβαίνει και με όλες τις άλλες αποφάσεις του Συλλόγου, καταγράφονται στο Πρακτικό του Συλλόγου.

Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του σχολείου καταχωρείται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, με ευθύνη του Διευθυντή μέχρι 12 Νοεμβρίοι 2021, σύμφωνα με νέα εγκύκλιο του Γ. Γ του Υπουργείου Παιδείας Α. Κόπτση.

Η  φόρμα «Συλλογικού Προγραμματισμού» θα ενεργοποιηθεί τη Δευτέρα 25/10/2021 (http://iep.edu.gr/el/nea-anakoinoseis – Είσοδος στην εφαρμογή).

Στην εφαρμογή καταγράφονται:

  1. Ο στόχος κάθε Σχεδίου Δράσης που θα υλοποιηθεί στη σχολική μονάδα
  2. Ο τίτλος του
  3. Ο/Η Συντονιστής/-τρια της Ομάδας Δράσης (με επιλογή από λίστα). Η αλλαγή της επιλογής αυτή θα είναι δυνατή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχει λόγος.

Διευκρινίσεις

  1. Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει συμμετοχή σε μία τουλάχιστον Ομάδα Δράσης, με βάση τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τους στόχους της σχολικής μονάδας, καθώς και τα δικά του/της ενδιαφέροντα.
  2. Στις ομάδες δράσεις συμμετέχουν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων (αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, τμήματος ένταξης κ.λπ.).
  3. Ο αριθμός των Ομάδων Δράσεων, άρα και των Σχεδίων Δράσης, εξαρτάται από τον αριθμό των εκπ/κών του σχολείου.
  4. Οι εκπαιδευτικοί διαμορφώνουν Ομάδες 2 έως 5 ατόμων, ανάλογα με το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν, τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ τους και την ειδίκευση που ενδεχομένως διαθέτουν. Μπορούν να συγκροτήσουν Ομάδες με βάση το κοινό γνωστικό τους αντικείμενο ή τη διδασκαλία σε κοινά τμήματα ή και το ενδιαφέρον τους για άλλους διαθεματικούς τομείς.
  5. Όλες οι Δράσεις προϋποθέτουν συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και ανατροφοδότηση σχετικά με την πορεία της εφαρμογής τους, ώστε να είναι δυνατή η αναπροσαρμογή τους, εφόσον απαιτείται, η ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών και η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Διευκρινίζεται ότι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί προβαίνουν στον κοινό προγραμματισμό, σε συνδιδασκαλίες και συναντήσεις ανατροφοδότησης, στο χρονικό πλαίσιο του υπηρεσιακού τους ωραρίου.
  6. Όλα τα μέλη της Ομάδας Δράσης είναι ισότιμα, αλλά απαιτείται ο ορισμός ενός εξ αυτών ως Συντονιστή/-ίστριας (με επιλογή από λίστα), ο οποίος/η οποία θα έχει πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για την καταγραφή και επεξεργασία της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης. Θεωρείται αυτονόητο ότι η όποια καταγραφή στην πλατφόρμα (σχετική με το Σχέδιο Δράσης – καταχώριση, συμπλήρωση, τροποποίηση) θα έχει τη σύμφωνη γνώμη όλων των μελών της Ομάδας. Η αλλαγή της επιλογής αυτής θα είναι δυνατή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχει λόγος.
  7. Η επιλογή Συντονιστή/-τριας παρέχει αυτόματα δικαίωμα πρόσβασης στην επόμενη «Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης» με τους προσωπικούς του/της κωδικούς στο Π.Σ.Δ. (βλ. Οδηγό Εφαρμογής http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m), η οποία θα είναι διαθέσιμη στην ίδια εφαρμογή προσεχώς.
  8. ΔΕΝ είναι απαραίτητο να γίνουν Σχέδια Δράσης σε όλους τους άξονες.
  9. Μπορούν να υλοποιηθούν παραπάνω από 1 Σχέδια Δράσης σε έναν άξονα (π.χ. 2 ή  3 Σχέδια Δράσης στον 1ο άξονα: Διδασκαλία και Μάθηση, από διαφορετικές Ομάδες  εκπαιδευτικών/ειδικοτήτων)
  10. Στόχοι καταγράφονται ΜΟΝΟ όταν πρόκειται να υλοποιήσουμε Σχέδιο Δράσης για την επίτευξή του! Ένα μονοθέσιο σχολείο, για παράδειγμα, θα δηλώσει ΜΟΝΟ έναν στόχο, στον άξονα που θα υλοποιήσει Σχέδιο Δράσης. Οι στόχοι επομένως αντιστοιχούν απόλυτα στα Σχέδια Δράσης.
  11. Τα ολιγοθέσια σχολεία (έως 5 εκπ/κοί) μπορούν να υλοποιήσουν ένα μόνο Σχέδιο Δράσης κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς.
  12. Οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων μπορούν να συνεργαστούν με άλλα σχολεία επιλέγοντας στόχους που αφορούν σε κοινούς άξονες π.χ. συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις.
  13. Εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε Δράση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.