Αξιολόγηση: Άριστα οι εκπαιδευτικοί – “άνθρακες ο θησαυρός”
Το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια. Είναι το θέμα για το οποίο Ομοσπονδίες και Σύλλογοι εκπαιδευτικών έχουν καταναλώσει σχεδόν όλες τις δυνάμεις τους για να το αποτρέψουν, ενισχύοντας όμως με αυτόν τον τρόπο την πεποίθηση της κοινωνίας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ εφάρμοσε επιτέλους την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ότι όλα θα διορθωθούν, και παράλληλα ότι αυτό είναι τελικά το μοναδικό ζήτημα που ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς.
Αυτό όμως που πρέπει να προβληματίζει όσους πανηγυρίζουν, για το ότι επιτέλους οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται, είναι ότι μέχρι τώρα το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δημοσιεύσει κανένα στοιχείο των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Το ίδιο έχει πράξει και με την αξιολόγηση των σχολείων εδώ και τρεις σχολικές χρονιές.
Οι πληροφορίες του edweek.gr είναι ότι έως τώρα περίπου το 95% των εκπαιδευτικών που θέλησαν να αξιολογηθούν, αξιολογήθηκαν με “εξαιρετικά” δηλαδή “άριστα” και ένα ελάχιστο ποσοστό με “πολύ καλά”, ή “ικανοποιητικά”.
Το Υπουργείο Παιδείας δε θέλει κάτι τέτοιο να γίνει γνωστό στους γονείς. Κι αυτό γιατί έτσι το αφήγημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα καταρρεύσει και οι ευθύνες για την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών τους θα πρέπει να αναζητηθούν στο ίδιο το υπουργείο.
Αξιολόγηση: Οδηγίες για “κόφτη” στα πολλά “άριστα” των εκπαιδευτικών
Το Υπουργείο Παιδείας διαπίστωσε από πολύ νωρίς ότι η αξιολόγηση θα δημιουργήσει μια τεράστια στρατιά αρίστων εκπαιδευτικών (δε θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, αφού μιλάμε για την πιο προσοντούχα επαγγελματική ομάδα στη χώρα) και προσπάθησε να μειώσει το φαινόμενο “βροχή από άριστα” που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης.
Έτσι λοιπόν κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με διευθυντές σχολικών μονάδων που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο σχ. έτος 2023-2024 στελέχη του ΥΠΑΙΘΑ και του ΙΕΠ τους τόνισαν “Να χρησιμοποιείται όλο το εύρος της περιγραφικής κλίμακας κατά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” με στόχο να περιοριστεί το παραπάνω “φαινόμενο”.
“Η αξιολόγηση δεν είναι μια διαδικασία επιβεβαίωσης αξιολογούμενου και αξιολογητή και δεν πρέπει να εξαντλείται η επιείκεια”.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών διαπιστώσεις και πρόβλεψη του edweek.gr
Γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί κρυφό, το κοινό μυστικό η “βροχή των άριστα” και δίνονται οδηγίες να μπαίνουν και άλλες βαθμολογίες, όπως “ικανοποιητικός” ή”πολύ καλός”. Ο κόσμος το έχει τούμπανο και το Υπουργείο κρυφό καμάρι, δηλαδή!
Ο ίδιος ο καθηγητής και πρόεδρος της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, κ. Ηλίας Ματσαγγούρας είχε προμηνύσει, πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία και στο διάστημα που παρουσιαζόταν ο νόμος της αξιολόγησης, ότι “η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση πάνω από το ικανοποιητικό επίπεδο” .
Από την εμπειρία στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα και την αποτυχία της αξιολόγησης, όπου το 97% των υπαλλήλων αξιολογήθηκε τουλάχιστον ως «πολύ επαρκείς» διαφαίνεται ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα αλλάξει ριζικά και θα συνδεθεί και με τις απολαβές τους πολύ σύντομα.
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them. |































Κύριοι, όσοι εκπαιδευτικοι αξιολογηθηκαν, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κατέβαλαν πολύ μεγάλο αγώνα, για να βγάλουν εις πέρας το στάδιο αυτό. Γραπτά διδακτικά σενάρια, σε δύο μαθήματα πρώτη φάση παρακολούθησης άλλα σενάρια και μαθήματα καθώς και παρακολουθήσεις για τη δεύτερη φάση.
Όπως ίσως καταλαβαίνετε όλα αυτά απαιτούν χρόνο εκτός οποιουδήποτε ωραρίου και πολύ καλή προετοιμασία.
Όσο για τον κ. Ματσαγγουρα, μιλούσε για τα προγράμματα που εκείνος ήξερε και όχι για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (Ν. Π. Σ.), στα οποία επιμορφωθηκαν σκληρά και πήραν πιστοποιησεις όσοι εκπαιδευτικοι ήθελαν μπόρεσαν, τόλμησαν!
Γι’αυτο, καλό θα ήταν, πρώτα να ξέρουμε πάρα πολύ καλά το αντικείμενο για το οποίο εκφέρουμε δημοσίως γνώμη!
Με εκτίμηση
Η Ελληνικη Εκπαιδευση εχει παθογενειες. Ακαταλληλα Σχολικα Εγχειριδια, Εκπαιδευτικοι που στερουνται Εγκυκλιας Μορφωσης, η και Διδακτικης Τεχνης. Μετατροπο του Σχολειου σε ” Κοινωνικο “Ολα αυτα αποτελουν τους παραγοντες της παθογενειας. Μια τετοια Εκπαιδευση δεν μπορει ,αληθινα, να αξιολογηθει, διοτι τα πραγματικα αποτελεσματα θα απογοητευσουν ……..
Δυστυχώς οι περισσότεροι επικριτές τον εκπαιδευτικών έχουν μείνει στο παλιό μοντέλο, όπου εκτός της πανεπιστημιακής κατάρτισης τους οι επιμορφώσεις ήταν σποραδικές και χωρίς επιπλέον εξειδικεύσεις.
Τα τελευταία όμως χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτός από τις κρατικές επιμορφώσεις δαπανάει ένα πολύ σημαντικό ποσό και πολύ προσωπικό χρόνο για μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις καθώς και διδακτορικά.
Δεν είναι λοιπόν τυχαία η ‘βροχή’ των άριστα, εφόσον είναι από τις ελάχιστες εργασιακές ομάδες του δημοσίου που συνεχώς επιμορφώνεται και εξελίσσεται αποκλειστικά μάλιστα με δικά του έξοδα.
Όποιος πιστεύει ότι η διεφθαρμένη και ανίκανη κυβέρνηση ενδιαφέρεται για το δημόσιο σχολείο και την ποιότητα των εκπαιδευτικών που η ίδια καταδίκασε σε μισθούς πείνας είναι μακριά νυχτωμενος.
Όσοι δέχτηκαν την αξιολόγηση (και φυσικά όσοι επέλεξαν να απέχουν) ξέρουν ποιός είναι ο ρόλος της.Δυστυχως όταν θα φτάσει στο τέλος το έργο λίγοι θα είναι οι “ικανοποιημένοι ” Καλή μας δύναμη λοιπόν γιατί τα “καλύτερα ” έρχονται και η “άριστη” κυβέρνηση θα εφαρμόσει όλα όπως τα έχει προγραμματίσει.
Είχαμε ένα σωρό “αριστούχους” μαθητές, τώρα έχουμε και περίπου 100% αριστούχους καθηγητές. Τα σχολεία μας όμως πατώνουν συστηματικά στους διαγωνισμούς PISA. Σίγουρα πρόκειται για ΘΑΎΜΑ !!
Μπερδεύετε εσκεμμένα το “άριστα” με το “εξαιρετικά”. Το εξαιρετικά είναι μια κλίμακα από τις 4 κλίμακες της αξιολόγησης, αν η βαθμολογία ήταν 0-100, το εξαιρετικά αντιπροσωπεύει το 75-100. Είναι αναμενόμενο οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται εκεί. Το άριστα όμως σημαίνει κάτι άλλο. Στην προηγούμενη αξιολόγηση των διευθυντών που είχε την κλίμακα 0-100, αρκετοί είχαν 90, κάποιοι ίσως και 93-95 κανείς όμως από αυτούς δεν θεωρούσε ότι πήρε “άριστα”
Το ζητούμενο ειναι η αξιολόγηση να συνδεθεί με το μισθολογικό κλιμάκιο…
Αυτό θελουν….. εκει θα καταλήξει…. καλως κατά την αποψη μου…
Τα πολλα” άριστα ” ειναι το Δελεαρ……σε βαθος εξελιξης της διαδικασιας …μα και φυσικά θα κοπούν…
Όπως στα στρατιωτικά επαγγέλματα…δεν τελειώνουν όλοι με τον ίδιο βαθμό και δεν παίρνουν όλοι τα ίδια…
Φυσικά επίπονη προσπάθεια η αξιολόγηση…κουραστική και ψυχοφθόρα…
Φυσικά δεν δουλεύουν όλοι οι εκπσιδευτικοί με το ίδιο παθος….
Φυσικά πληρώνουμε οι εκπαιδευτικοί ,απο τη τσέπη μας όλα οσα κάνουμε….
Ο κ Ματσαγγούρας να έρθει σε τάξη να δει τι περνάμε καθημερινά….