Α. Κόπτσης: Κατακριτέα, μη ανεκτά αλλά μεμονωμένα τα περιστατικά βίας στα σχολεία

Κατακριτέα, μη ανεκτά αλλά μεμονωμένα χαρακτήρισε τα περιστατικά βίας στα σχολεία ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κος Αλέξανδρος Κόπτσης.

Για τα επεισόδια βίας στα ΕΠΑΛ μίλησε στην ΕΡΤ ο Αλέξανδρος Κόπτσης ο οποίος ανέφερε ότι βρίσκονται στα «σκαριά» αλλαγές στη νομοθεσία.

Ο γενικός γραμματέας  υποστήριξε ότι όπως έχει ειπωθεί και από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέωςβρίσκεται υπό επεξεργασία το πλαίσιο κανόνων λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κος Κόπτσης επισήμανε «ότι τα περιστατικά δεν είναι μόνο κατακριτέα, δε γίνονται ανεκτά σε καμία περίπτωση και μάλιστα σε ένα χώρο εκπαίδευσης, Παιδείας και Πολιτισμού, όπως είναι το σχολείο.  Από την άλλη πλευρά, να σας πω ότι έχουμε εμπιστοσύνη στη νέα γενιά. Έχουμε εμπιστοσύνη στους μαθητές. Τέτοια περιστατικά είναι μεμονωμένα».

«Αν δούμε, στο σύνολο των 510 ΕΠΑΛ για παράδειγμα, αν έχουν συμβεί περιστατικά σε 5 ή 6 ή 8 ίσως ΕΠΑΛ είναι ένα ποσοστό κάτω από το 1,5%. Θέλω να πω ότι αυτή δεν είναι η εικόνα του ΕΠΑΛ, είναι άδικο για τα ίδια τα ΕΠΑΛ» πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι «τα ΕΠΑΛ αναβαθμίζονται διαρκώς, γίνεται εξαιρετική δουλειά από τους εκπαιδευτικούς μας».

«Θεωρώ ότι υπάρχουν και κάποια στερεότυπα που θα τα αλλάξουμε με τη δουλειά που κάνουμε για την αναβάθμιση αυτών των σχολείων. Βέβαια, συμβαίνουν περιστατικά σε κάποια σχολεία μεμονωμένα, κανείς δεν το αρνείται» είπε ο Αλέξανδρος Κόπτσης.

«Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, αλλά έχει πολλές παραμέτρους. Το θέμα της βίας είναι πολυπαραγοντικό. Δεν οφείλεται μόνο στο σχολικό περιβάλλον, οφείλεται στο εξωσχολικό, στη γειτονιά, στις παρέες, στην οικογένεια. Γι’ αυτό και έχουμε κάνει ένα πλήθος ενεργειών, τόσο στο πρόγραμμα σπουδών όσο και επί του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι μια κουλτούρα που πρέπει να αλλάξει» τόνισε.

Επίσης, υπογράμμισε ότι «στα ΕΠΑΛ, έχουμε μια νέα αρχή. Υπάρχει ο ψυχολόγος, υπάρχει σύμβουλος καθηγητής, δεύτερος καθηγητής στην τάξη. Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, δεν είναι φαινόμενο μόνο των σχολείων. Μπορεί να παρουσιάζεται σε κάποια μεγαλύτερης έκτασης επεισόδια στα ΕΠΑΛ, το παρακολουθούμε, παρεμβαίνουμε. Ο ρόλος μας είναι τριπλός. Από τη μία πλευρά έχουμε τη γνωσιακή ανάπτυξη των μαθητών, από την άλλη έχουμε τη συναισθηματική τους ψυχοκινητική τους ανάπτυξη και από την άλλη έχουμε την εφαρμογή και την τήρηση της νομοθεσίας. Είμαστε απαρέγκλιτοι σε αυτό».

«Για τη διαχείριση προσωπικού είμαστε αποκλειστικά υπεύθυνοι και όταν υπάρχουν πειθαρχικά παραπτώματα, ενεργούμε ακόμα και με αυτοδίκαιη αργία όταν είναι σοβαρά. Ο έλεγχος των μαθητών γίνεται από τον διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, από επίπληξη μέχρι αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος» σημείωσε.

«Ήδη, η υπουργός Παιδείας εξέφρασε ότι υπάρχουν σκέψεις για αλλαγή αυτού του νομοθετικού πλαισίου» επισήμανε.

«Όταν υπάρχουν ποινικά αδικήματα απευθυνόμαστε στον εισαγγελέα γιατί σε ένα ευνομούμενο κράτος δεν μπορούν να υπάρχουν τέτοια επεισόδια.

Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία, όσοι κακοποιούν την δημόσια περιουσία ή παιδιά πρέπει να αναλαμβάνουν την ευθύνη. Κανένας βανδαλισμός δεν είναι ανεκτός, καμία μορφή βίας και πρέπει να τηρείται η νομοθεσία» κατέληξε.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.