Κ. Μάλαμα: Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων

Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό – Στη Βουλή η Ερώτηση της Κυριακής Μάλαμα για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος στην ισότιμη εκπαίδευση.

Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό 

Την τεράστια έκταση του προβλήματος της υποστελέχωσης στα σχολεία φέρνει στη Βουλή η Κυριακή Μάλαμα, βουλευτής Χαλκιδικής και μέλος του Κινήματος Δημοκρατίας, με  ερώτησή της προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Όπως επισημαίνει, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για έγκαιρη και πλήρη στελέχωση, μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων (25 Σεπτεμβρίου) παραμένουν 15.351 κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό, σύμφωνα με τους συγκεντρωτικούς πίνακες που δημοσίευσε ο εκπαιδευτικός Τύπος. Τα κενά αφορούν τόσο τη Γενική Εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές ειδικοτήτων) όσο και την Ειδική Αγωγή (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, σχολικοί νοσηλευτές, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό).

Η βουλευτής τονίζει ότι η κατάσταση αυτή οδηγεί χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα να ξεκινούν και να συνεχίζουν τη σχολική χρονιά χωρίς τους αναγκαίους εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικές δομές, ενώ πολλοί γονείς αναγκάζονται να καλύπτουν ανάγκες με δικά τους έξοδα.

Στην ερώτησή της ζητά από την Υπουργό:

  • Να επιβεβαιώσει τον αριθμό των ακάλυπτων κενών και να δώσει αναλυτική κατανομή ανά βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή.
  • Να παρουσιάσει άμεσα σχέδιο κάλυψης των κενών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
  • Να εξηγήσει γιατί δεν προχωρά σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς ώστε να σταματήσει η χρόνια ομηρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Να λάβει άμεσα μέτρα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη και ειδικές παρεμβάσεις, οι οποίοι παραμένουν χωρίς την αναγκαία υποστήριξη.
  • Να δημοσιοποιήσει αναλυτικούς πίνακες κενών για λόγους διαφάνειας.

Η Κυριακή Μάλαμα υπογραμμίζει ότι η μη κάλυψη των εκπαιδευτικών  αναγκών αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή που υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο και παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :

Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου 2025 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κυρία Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων

Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί έγκαιρης και πλήρους στελέχωσης, στις 25 Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη Β΄ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών: 9.445 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Γενική και την Ειδική Αγωγή, καθώς και 1.556 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), δηλαδή σύνολο 11.001 προσλήψεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους συγκεντρωτικούς πίνακες κενών που δημοσίευσε ο εκπαιδευτικός Τύπος, από τα 26.367 κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό που είχαν δηλωθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, 15.351 παραμένουν ακάλυπτα. Πρόκειται για ελλείψεις που αφορούν:

  • Τη Γενική Εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, καθηγητές ειδικοτήτων).
  • Την Ειδική Αγωγή (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, σχολικοί νοσηλευτές, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό).

Επειδή η κατάσταση αυτή σημαίνει ότι χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα ξεκίνησαν και συνεχίζουν τη σχολική χρονιά χωρίς εκπαιδευτικούς, με κενά στην παράλληλη στήριξη, με υπολειτουργία τμημάτων και με γονείς που αναγκάζονται να καλύπτουν ανάγκες από την τσέπη τους.

Επειδή πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή που υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο και παραβιάζει κατάφωρα το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από τον εκπαιδευτικό Τύπο μετά τη Β΄ φάση παραμένουν ακάλυπτα 15.351 κενά. Επιβεβαιώνει το Υπουργείο τον αριθμό αυτό και ποια είναι η αναλυτική κατανομή ανά βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή;
  2. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να προχωρήσει σε άμεση κάλυψη των κενών αυτών (π.χ. με νέα φάση προσλήψεων ή άλλες ενέργειες) και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής;
  3. Γιατί δεν προχωράτε σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, ώστε να σταματήσει η διαρκής ομηρία των αναπληρωτών και η χρόνια υποστελέχωση;
  4. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει διασφαλιστεί η άμεση κάλυψη των μαθητών και μαθητριών που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, ειδικών παρεμβάσεων και υποστήριξης από το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό — με αποτέλεσμα να παραμένουν για μήνες χωρίς τον κατάλληλο εκπαιδευτικό ή ειδικό — για ποιο λόγο το Υπουργείο δεν έχει επιλύσει το πρόβλημα και ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να πάψει αυτή η απαράδεκτη καθυστέρηση;
  5. Θα δημοσιοποιήσει το Υπουργείο αναλυτικούς πίνακες κενών μετά τη Β΄ φάση, ώστε να υπάρξει διαφάνεια και αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας;

Η ερωτούσα βουλευτής 

Μάλαμα Κυριακή 

Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν

Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Νέα και Ειδήσεις για την Εκπαίδευση από το edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.