4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ | Προτάσεις για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου σε περίοδο πανδημίας

Προτάσεις για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου σε περίοδο πανδημίας απέστειλαν στη Διεύθυνση Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Υ.ΠΑΙ.Θ. – Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
Τα βασικά σημεία των προτάσεων

Οι επικρατούσες συνθήκες πανδημίας έχουν διαμορφώσει μια ιδιαίτερη σχολική πραγματικότητα, με την εξ αποστάσεως διδασκαλία να αποτελεί το πλέον πρόσφορο μέσο υλοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτική ηγεσία, στελέχη, φορείς, εκπαιδευτικοί) ανταποκρινόμενο στο ρόλο που του ανέθεσε η ελληνική πολιτεία, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Στη δύσκολη αυτή περίοδο και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, το 4ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κεντρικής Μακεδονίας και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου υποστηρίζουν με κάθε πρόσφορο μέσο, παιδαγωγικά και επιστημονικά, τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς ευθύνης τους. Παράλληλα, γίνονται αποδέκτες καθημερινά των προβληματισμών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα διδακτικά και παιδαγωγικά που – έτσι κι αλλιώς – προκύπτουν από τη φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Οι προβληματισμοί αυτοί αποτέλεσαν και το έναυσμα για ανάλυση και διατύπωση απόψεων από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τις οποίες θέτουμε υπόψη σας υπό μορφή επιγραμματικών προτάσεων, που θεωρούμε ότι συμβάλλουν στη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στην παρούσα δυσμενή συγκυρία.

Οι προτάσεις

1. ΣΥΓΧΡΟΝΗ – ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεσμοθετημένη εισαγωγή και της Ασύγχρονης Εκπαίδευσης (κυρίως μέσω eclass και e me) με καθιέρωση ποσόστωσης της Σύγχρονης (μέσω webex) και Ασύγχρονης παρεχόμενης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.

2. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ενίσχυση των εναλλακτικών – προς την πλατφόρμα σύγχρονης εκπαίδευσης της Webex – υπηρεσιών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.),

3. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ
Υλοποίηση πανελλαδικής εμβέλειας Επιμορφωτικών Προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς, με θέμα τις «Μεθόδους Σύγχρονης και Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης» και με ενεργό συμμετοχή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.).

4. ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ study4exams.gr
Αναβάθμιση και τροποποίηση μέρους του εκπαιδευτικού υλικού του ιστοτόπου study4exams.gr, ώστε να είναι κατάλληλο για αξιοποίηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

5. ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Αναβολή εφαρμογής για το τρέχον σχολικό έτος της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) όπως προβλέπεται από το άρθρο 9 του Ν. 4692/2020

6. ΚΑΛΥΨΗ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ
Με δεδομένη την παρατεταμένη εφαρμογή της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το γεγονός ότι ο ρυθμός κάλυψης της διδακτέας ύλης μέσω της σύγχρονης εξ αποστάσεως είναι βραδύτερος, προτείνεται εξορθολογισμός και μείωση της ύλης των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αξιολόγηση των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους, με ποιοτική αποτίμηση της συμμετοχής και της απόδοσής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως συμπληρωματική ή εναλλακτική μέθοδος της προβλεπόμενης από τις ισχύουσες διατάξεις και την εγκύκλιο (167603/ΓΔ4/9-12-2020) αριθμητικής αξιολόγησης για την πληρέστερη ενημέρωση των μαθητών και των οικογενειών τους.

8. ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ι.Ε.Π.-ΠΕ.Κ.Ε.Σ.-Σ.Ε.Ε./ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ
Για την άμεση, αποτελεσματική και ουσιαστική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών προτείνεται τακτική και αμφίδρομη επικοινωνία των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με τους εκπροσώπους του Ι.Ε.Π. συνολικά για ζητήματα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος ή ανά ειδικότητα για ζητήματα επιστημονικού ενδιαφέροντος.

9. ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΔΗΜΟΤΙΚΑ)
Παροχή της δυνατότητας (κατ’ εξαίρεση) σε σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά) για μερική αναπροσαρμογή του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηρουμένων των προβλεπόμενων εβδομαδιαίων και ημερησίων διδακτικών περιόδων και αναπροσαρμόζοντας την ώρα έναρξης των μαθημάτων ή τη διάρκεια της διδακτικής περιόδου/διαλείμματος), ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας ή τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες τεχνικής υποστήριξης των μαθητών

Οι παραπάνω προτάσεις κατατίθενται με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας (ΠΡ 7η/2-12-2020) των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας ως μια προσπάθεια για περαιτέρω βελτίωση της παρεχόμενης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους μαθητές/τριες μας

  • Αναλυτικά οι προτάσεις είναι διαθέσιμες, εδώ.

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.