ΣΥΝΕΚ: Νέα σχολική χρονιά με φτωχοποίηση της κοινωνίας και εργασιακή επίθεση στους εκπαιδευτικούς

Για φτωχοποίηση της κοινωνίας και ολομέτωπη εργασιακή επίθεση στους/στις εκπαιδευτικούς κάνουν λόγο οι ΣΥΝΕΚ με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά.

«Η εργασιακή επίθεση στους/στις εκπαιδευτικούς και η αντίληψη μιας κατ’ επίφαση αριστείας στο δημόσιο σχολείο εντάσσεται σε μια γενικότερη πολιτική επίθεσης σε όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες (ιδιωτικού και δημόσιου τομέα) και τα δικαιώματά τους», σημειώνουν οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

«Νέα σχολική χρονιά: Φτωχοποίηση της κοινωνίας και ολομέτωπη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση»

Χαιρετίζουμε αγωνιστικά τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους και ευχόμαστε υγεία, δημιουργικότητα και δύναμη για τους αγώνες που έρχονται.

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και της οικονομικής ανέχειας που διαρκώς επιδεινώνεται. Οι καθηλωμένοι μισθοί μας, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία κοινωνικής πολιτικής για τη στέγαση και τη μετακίνηση των χιλιάδων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, και την κρίση ακρίβειας όλων των βασικών αγαθών έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω φτωχοποίηση. Παράλληλα βιώνουμε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην ελευθερία του τύπου και την δημοκρατία, με κορυφαίο ζήτημα τις υποκλοπές.

Την ίδια στιγμή το δημόσιο σχολείο και η εκπαίδευση στο σύνολό της βάλλεται από την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει βρίσκοντας ήδη τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στη σωρεία αντιεκπαιδευτικών, ταξικών και αναχρονιστικών πολιτικών που εδώ και 3 χρόνια εφαρμόζει η κυβέρνηση. Το ΥΠΑΙΘ επιλέγει αδιάλλακτη, ιδεοληπτική και αυταρχική στάση στην επίλυση των εκπαιδευτικών ζητημάτων, κάνοντας μόνο προσχηματικές συναντήσεις με την ΟΛΜΕ και απορρίπτοντας όλες τις προτάσεις της. Ο μόνος δρόμος που γνωρίζει είναι αυτός των δικαστικών προσφυγών.

Η θετική εξέλιξη των 8.487 διορισμών, αιχμή των μακροχρόνιων αγώνων μας, αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό των εκπαιδευτικών αναγκών. Μετά τις πιέσεις για δημιουργία τμημάτων 27 μαθητών/τριών, περιορισμούς ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και τη διεύρυνση του διδακτικού μας ωραρίου από το 2013, τα κενά που δηλώθηκαν από το υπουργείο είναι σχεδόν 35.000!

Ακόμα και μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, τα σχολεία θα ξεκινήσουν με πάνω από 3.000 κενά! Και βέβαια, ας μην ξεχνάμε, ότι η κυβέρνηση εφάρμοσε για πρώτη φορά το 2020-2021 το θεσμό των τριμηνητών, με πρόφαση τον κορωνοϊό, δημιουργώντας όμως άλλη μια κατηγορία ελαστικής σχέσης εργασίας για να καλύψει στην ουσία πραγματικές ανάγκες.

Δεν ξεχνάμε επίσης ότι η κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ με την αδιάλλακτη στάση της, ως συνέχεια της πολιτικής 2012-2014, έχει ήδη προωθήσει μια σειρά πολιτικών οι οποίες επιβλήθηκαν παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων:

• Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ατομική αξιολόγηση, οικοδομώντας ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και αρχές, και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, αναξιοκρατία, γραφειοκρατία και συγκεντρωτισμό μέσα από έναν εσμό μονοπρόσωπων οργάνων τα οποία αλληλοεπιλέγονται, αλληλοαξιολογούνται και αλληλομοριοδοτούνται, με υποκειμενικά ή και ανύπαρκτα ακόμα κριτήρια. Οικοδομεί βήμα προς βήμα ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα  εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών.

Αντιπρότασή μας στην ατομική αξιολόγηση αποτελεί το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση (20ο Συνέδριο 2022), κρίνοντας ότι αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

• Αρμοδιότητες όπως του μέντορα, των ενδοσχολικών συντονιστών και υπεύθυνων ομίλων παραβιάζουν το εργασιακό μας ωράριο, αυξάνουν τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών, οδηγούν στην περαιτέρω επαγγελματική εξουθένωση και δημιουργούν αυταρχικό κλίμα που με το φόβητρο της αξιολόγησης αποβαίνει σε βάρος του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η εξωδιδακτική εργασία δεν αμοίβεται, δεν φέρει μείωση ωραρίου ή άλλη απαλλαγή από γραφειοκρατικά καθήκοντα, αλλά μοριοδοτείται προκειμένου να εκβιάζονται όσοι θέλουν να καταλάβουν στο μέλλον διευθυντικές θέσεις. Οι εκπαιδευτικοί, που με αυταπάρνηση στήριξαν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια,  καλούνται σε ένα εξουθενωτικό παιχνίδι ανταγωνισμού και εξάρτησης για εξασφάλιση των αναγκαίων μορίων!

• υποβάθμιση παιδαγωγικού πλαισίου με τις αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων εις βάρος των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών με τη συρρίκνωση διδακτικών αντικειμένων (κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών), και την εισαγωγή της παιδαγωγικά αποτυχημένης Τράπεζας θεμάτων ακόμη και για τη Γ Λυκείου!

• περιορισμός και ποινικοποίηση  διαδηλώσεων και απεργιών, με ανατροπή του συνδικαλιστικού νόμου 1264/82!

• αποκλεισμός για δεύτερη χρονιά 40.000 παιδιών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ολοκληρώνοντας το έγκλημα της πιο πολύπαθης γενιάς μαθητών και μαθητριών μας, προς όφελος των ιδιωτικών κολλεγίων.

• εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, με τους περισσότερους νεκρούς στην Ευρώπη, απόρριψη από το ΥΠΑΙΘ όλων των σχετικών μέτρων που προτείνει η εκπαιδευτική κοινότητα (μείωση μαθητών/τριών ανά τμήμα, διορισμοί προσωπικού καθαριότητας, διενέργεια δωρεάν τεστ κλπ). Είναι καταστροφικό να ανοίξουν τα σχολεία με μηδενικά μέτρα.

• το «επιτελικό κράτος» έχει αφήσει πλήθος σχολείων ακέφαλα μετά τις διαρκείς παρατάσεις της θητείας των Δ/ντών και υποδ/ντών, αναβάλλει διαρκώς τις κρίσεις των συμβούλων, και χρειάστηκε δύο χρόνια για να κάνει τις κρίσεις των ΔΙΔΕ

• η εκδίωξη των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων από τα υπηρεσιακά συμβούλια, τα πειθαρχικά συμβούλια και τα συμβούλια επιλογής στελεχών  έφερε ένα κύμα αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας και πελατειακών σχέσεων, που θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές.

Η εργασιακή επίθεση στους/στις εκπαιδευτικούς και η αντίληψη μιας κατ’ επίφαση αριστείας στο δημόσιο σχολείο εντάσσεται σε μια γενικότερη πολιτική επίθεσης σε όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες (ιδιωτικού και δημόσιου τομέα) και τα δικαιώματά τους.

Η ελληνική κοινωνία και η δημόσια εκπαίδευση βρίσκονται απέναντι σε μεγάλες προκλήσεις που απαιτούν τη συνεχή εγρήγορση και συσπείρωση του κλάδου, με στόχο την άμεση αντίδρασή του. Είναι επιτακτική ανάγκη η οργάνωση δυναμικών αγωνιστικών κινητοποιήσεων, έγκαιρα προετοιμασμένων, με μαζική συμμετοχή και με ξεπέρασμα διχαστικών, μικροπαραταξιακών αντιλήψεων. Οι ΣΥΝΕΚ θα συμβάλλουν με τη δράση τους στην ανάπτυξη ενωτικών αγώνων για την προώθηση των αιτημάτων του κλάδου και την αποτροπή των όποιων αντιδραστικών εξελίξεων στη δημόσια εκπαίδευση και τα κοινωνικά αγαθά.

Καλούμε τους νεοδιορισμένους/ες εκπαιδευτικούς, τους/τις αναπληρωτές/τριες και ωρομίσθιους/ες να συμμετάσχουν στα σωματεία μας, τις ΕΛΜΕ, και να αγωνιστούν αποφασιστικά και δραστήρια για την ανάσχεση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.

Όλοι και όλες στον αγώνα για δημόσια δωρεάν Παιδεία σε ένα ποιοτικό συμπεριληπτικό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά!

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.