Προτάσεις λειτουργίας Τμήματος Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Έγγραφο του Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Δρ. Πολυχρόνη Ευκαρπίδη, με προτάσεις λειτουργίας Τμήματος Ένταξης και Παράλληλης στήριξης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

από τις 18 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα παραπάνω σχετικά έγγραφα, όλες πλέον οι σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με εξαίρεση τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, Θα λειτουργήσουν με εξ’ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Η υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος, στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες, είναι σίγουρο ότι δημιουργεί πολλά ερωτήματα. Για το λόγο αυτό, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ορισμένες σκέψεις, οι οποίες Θα μπορούσαν να είναι και χρηστικές προτάσεις που Θα επιχειρούσαν να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματά σας. Οι προτάσεις αυτές αφορούν τη λειτουργία των τμημάτων της παράλληλης στήριξης (ΠΣ) και των τμημάτων ένταξης (ΤΕ) στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σας θυμίζω ότι ο βασικός μας ρόλος, ως εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, είναι η όσο το δυνατόν «περισσότερη» συμπερίληψη και συνεκπαίδευση των μαθητών που υποστηρίζουμε με τους υπόλοιπους μαθητές των τάξεων που φοιτούν, σε επίπεδο μαθησιακό και κοινωνικό. Αυτό σημαίνει, ότι Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε διδακτικό τρόπο και μέσο, ώστε οι μαθητές μας να απολαύσουν το αγαθό της εκπαίδευσης όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι συμμαθητές τους, χωρίς διακρίσεις περιορισμούς ή ετικέτες. Στην προκείμενη περίπτωση και όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσουμε εξ’ αποστάσεως, λόγω των μέτρων προστασίας των πολιτών που έλαβε η πολιτεία για τη διασφάλιση της υγείας όλων μας.

Έτσι λοιπόν γεννάται η ανάγκη εξοικείωσής μας με τις κάθε είδους μηχανές που εξυπηρετούν το σκοπό αυτό, αλλά και η ανάγκη ακόμη μεγαλύτερης συνεργασίας όλων μας, ώστε μπορέσουμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον κάθε μαθητή μας ξεχωριστά. Και επειδή ο κάθε μαθητής είναι μια ξεχωριστή οντότητα, με ξεχωριστές ανάγκες και δυνατότητες, πόσο μάλλον οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που υποστηρίζονται από εσάς, θα σας πρότεινα να επιλέξετε τον τρόπο λειτουργίας σας λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τρεις παραμέτρους, από τις πολλές που συντελούν στην αποδοτική διδασκαλία: α) τον τρόπο, δηλαδή το μέσο που Θα χρησιμοποιήσετε, β) τον εκπαιδευτικό στόχο που έχετε Θέσει για το παιδί και γ) τα υλικά που Θα χρησιμοποιήσετε.

Ως τρόπο, ως μέσον δηλαδή, θα σας πρότεινα να αξιοποιήσετε, όσο το δυνατόν περισσότερο, τη σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως προτείνεται και από το ΥΠΑΙΟ, ενώ παράλληλα, συμπληρωματικά, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε την ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από τις ηλεκτρονικές τάξεις σας. Οι εκπαιδευτικοί στόχοι μπορεί να είναι ίδιοι με αυτούς των υπολοίπων παιδιών ή διαφορετικοί, ενώ τα υλικά, τέλος, μπορεί να είναι επίσης ίδια ή διαφορετικά.

Ανάλογα με το παιδί που υποστηρίζετε, θα μπορούσατε να έχετε, πολύ γενικά, τις εξής 6 περιπτώσεις διδασκαλίας:

Προτάσεις για τον τρόπο λειτουργίας της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης

Ακολουθούν οι 6 περιπτώσεις διδασκαλίας στο έγγραφο που επισυνάπτεται!

  • Το έγγραφο είναι διαθέσιμο, εδώ.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.