Πιερρακάκης: Το άρθρο 16 χρειάζεται συνολική αλλαγή

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που επιτρέπει την ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι το άρθρο 16 χρειάζεται να αλλάξει συνολικά.

Πιερρακάκης: Χρειάζεται να αλλάξει το άρθρο 16

«Χρειάζεται να αλλάξει το άρθρο 16, γιατί, εκτός από εγκατάσταση μη κρατικών πανεπιστημίων, πρέπει να δούμε σήμερα και τη σύσταση πανεπιστημίων», είπε.

«Αυτό επιθυμούμε να πετύχουμε. Να μεγιστοποιήσουμε την κοινωνική κινητικότητα. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και να μη βλέπουμε ότι υπάρχουν 40.000 Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό ή ότι λειτουργούν στη χώρα μας δεκάδες κολέγια με επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν έχουμε άλλο χρόνο για χάσιμο», πρόσθεσε.

«Από τη συζήτηση προκύπτει ότι η διαφωνία μας είναι θεμελιώδης και αφορά το ερώτημα: μπορεί η χώρα να περιμένει ή όχι; Συζητάμε το ίδιο θέμα 50 χρόνια τώρα. Η χώρα πρέπει να βρεθεί σε κίνηση. Αυτό πιστεύει η κυβέρνηση, ο λαός που τη στήριξε, ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας», είπε και συμπλήρωσε: «Εμείς μένουμε σε μάχη οπισθοφυλακής. Πρέπει να περιμένουμε την 5η ή 6η Βιομηχανική Επανάσταση για να προχωρήσουμε στις απαραίτητες αλλαγές;».

Κόψατε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά ενώ κυβερνούσατε;

Απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επισήμανε: «Επί δικής σας διακυβέρνησης κάθε χρόνο μειώνατε τη χρηματοδότηση της Παιδείας. Δεν λέω ότι το κάνατε γιατί το θέλατε. Αυτές ήταν οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Όμως το να κουνάτε σε εμάς το δάχτυλο, την ώρα που έχουμε αυξήσει τη χρηματοδότηση 50%, πάει πολύ. Σας ενοχλούν τα δίδακτρα. Κόψατε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά ενώ κυβερνούσατε;».

Περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου

Σχετικά με την κριτική περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι ακούει τι λένε οι κορυφαίοι συνταγματολόγοι, σημειώνοντας ότι (το θέμα) θα κριθεί στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών: «Εκτός και αν δεν πιστεύουμε στη διάκριση των εξουσιών. Εκτός και αν δεν παρατηρούμε το πώς έχει εξελιχθεί η νομολογία των δικαστηρίων, εθνικών και ευρωπαϊκών», είπε ο υπουργός Παιδείας, μνημονεύοντας σχετικές αποφάσεις, όπως αυτές για τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο από ελληνικά δικαστήρια, και τη νομολογία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, η οποία τηρήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα, στα υπάρχοντα κολέγια.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.