Παρεμβάσεις του ΟΟΣΑ στα σχολεία σε 8 βασικά πεδία

Άμεσα αναμένεται να υπογραφεί συμφωνία του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, η οποία θα αφορά την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA για την Ελλάδα από διεπιστημονική επιτροπή του οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής στην επιτροπή θα συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί και ειδικοί εκπαιδευτικής πολιτικής. Με βάση τη μελέτη, η διεπιστημονική επιτροπή θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις προς την ελληνική κυβέρνηση για όλα τα επίπεδα των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης και κατάρτισης, δηλαδή την προσχολική αγωγή, την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια, την επαγγελματική εκπαίδευση και τις δομές κατάρτισης.

Στόχος είναι να προωθηθούν ευρείες αλλαγές, καθώς οι προτάσεις του ΟΟΣΑ απλά θα έρθουν να  αναπτύξουν και κυρίως να νομιμοποιήσουν όσα δρομολογούνται από το υπουργείο Παιδείας.

Ελληνική PISA: Οι μαθητές “έχασαν το τρένο” των Μαθηματικών από το Δημοτικό

ΟΟΣΑ: Παρεμβάσεις στα σχολεία σε οκτώ βασικά πεδία

Ενδεικτικά οι προτάσεις, που έχει συμφωνηθεί να κατατεθούν σε 9 με 12 μήνες, θα αφορούν παρεμβάσεις σε οκτώ βασικά πεδία:

• Στο περιεχόμενο και στη δομή των προγραμμάτων σπουδών.

• Στα εργαλεία εκμάθησης και στις μεθόδους διδασκαλίας.

• Στο πλαίσιο ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ερευνητικά προγράμματα (projects) και δράσεις, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.

• Στο πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών.

• Στο σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών.

• Στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

• Στην οργάνωση της προσχολικής αγωγής και τη σύνδεσή της με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

• Στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις δομές κατάρτισης.

Η εκπαίδευση αλλάζει με τη βοήθεια του ΟΟΣΑ

Τα στελέχη του ΟΟΣΑ θα μελετήσουν κάθε πτυχή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών στη χώρα, καθώς και το σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Στόχος είναι να προωθηθούν ευρείες αλλαγές, καθώς οι προτάσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης  θα έρθουν να εμπλουτίσουν τα όσα δρομολογούνται από το υπουργείο Παιδείας.

Η μελέτη θα βασιστεί ουσιαστικά στα αποτελέσματα του τελευταίου διαγωνισμού PISA, που οργανώθηκε το 2022, η δημοσιοποίηση των οποίων αναμένεται στις αρχές του προσεχούς Δεκεμβρίου.

Όπως ανέφερε χθες στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, η εικόνα των αποτελεσμάτων στους διαγωνισμούς PISA αποκαλύπτει ελλείψεις και παθογένειες που διατρέχουν και τις δύο βαθμίδες. Ενδεικτικά, οι Έλληνες μαθητές δεν αποκτούν βασικές δεξιότητες στο σχολείο, όπως η κατανόηση κειμένου και η εφαρμογή στην πράξη όσων γνώσεων μαθαίνουν στο σχολείο, ενώ δεν φαίνεται να καλλιεργούν ήπιες δεξιότητες (soft skills), όπως π.χ. η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.