Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ενημέρωση για θέματα χρήσης του δικτύου και παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμά τους προς τους χρήστες ενημερώνει σχετικά με τον εντοπισμό παράνομης διανομής ψηφιακού υλικού περιεχομένου, την αναζήτηση στοιχείων από τις αρχές μετά από καταγγελίες και τη δημοσίευση περιεχομένου σχετικό με εμπορική ή οικονομική δραστηριότητα.

Συγκεκρημένα η Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας του ΠΣΔ αναφέρει:

Αγαπητοί χρήστες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου καλησπέρα,

  • Διαπιστώνουμε τα ακόλουθα γεγονότα τα οποία αναφέρονται από θιγόμενους ή τις αρχές που διερευνούν σχετικές καταγγελίες.
  • Σημειώνουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες έχουν επέμβει οι αρμόδιες αρχές, μετά από δραστηριότητα εντός των δικτύων των σχολικών μονάδων που παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα ή μετά από άλλη παράνομη δραστηριότητα.

1. Παράνομή διανομή ψηφιακού υλικού Περιεχομένου

Η Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας ΠΣΔ (GSN-CERT) λαμβάνει συχνές αναφορές για φαινόμενα κατάχρησης ή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Επισημαίνουμε ότι ο διαμοιρασμός περιεχομένου, το οποίο είτε ήταν ήδη σε ψηφιακή μορφή είτε ψηφιοποιήθηκε από κάποιον χρήστη και του οποίου τα πνευματικά δικαιώματα προστατεύονται (π.χ. κινηματογραφικών ταινιών), θεωρείται παράνομη πράξη. Τέτοια περιστατικά συνήθως προκαλούνται από προγράμματα peer-to-peer (P2P), torrents ή μέσα από ιστοσελίδες που διαμοιράζουν το περιεχόμενο σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, η υπέρμετρη χρήση του δικτύου από τα προγράμματα P2P έχει ως αποτέλεσμα την κατάχρηση των δικτυακών πόρων, δημιουργώντας προβλήματα στους υπόλοιπους χρήστες ή και στους εξυπηρετητές/δρομολογητές του ίδιου δικτύου.

Για την αποφυγή ή παύση τέτοιου είδους δραστηριότητας, συνιστούμε τις εξής ενέργειες:

– Απεγκατάσταση των οποιωνδήποτε P2P/torrent προγραμμάτων (προγράμματα για “κατέβασμα”) ή παραμετροποίησή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην δεσμεύουν όλους τους πόρους του δικτύου σας, και ενημέρωση των χρηστών για εκπαιδευτική και μόνο χρήση αυτών.

– Αλλαγή του κωδικού πρόσβασης ασύρματου δικτύου WiFi (αν χρησιμοποιείται), σε περίπτωση που υπήρξε υποκλοπή ή διαρροή του για διανομή τέτοιου περιεχομένου, και απενεργοποίησή του κατά το χρονικό διάστημα που η μονάδα παραμένει κλειστή.

2. Αναζήτηση στοιχείων από τις αρχές μετά από καταγγελίες

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λαμβάνει αιτήματα από τις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές για παροχή στοιχείων για γεγονότα συκοφαντικής δυσφήμισης, εξύβρισης ή άλλων παρανόμων πράξεων που έχουν διαπραχθεί από συνδέσεις σχολικών ή άλλων μονάδων μέσω του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή ή δημοσίευση ηλεκτρονικών μηνυμάτων και περιεχομένου με υβριστικό, δυσφημιστικό, πορνογραφικό,  ή ρατσιστικό χαρακτήρα δεν επιτρέπεται και σε περίπτωση που αυτό γίνει, οι αρμόδιες αρχές μπορούν να επέμβουν για την διερεύνηση τέτοιων γεγονότων και την απόδοση ευθυνών.

Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ανάρτηση περιεχομένου σε ιστοτόπους (ιστοσελίδες), αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα κλπ.

3. Δημοσίευση περιεχομένου σχετικό με εμπορική ή οικονομική δραστηριότητα

Επισημαίνουμε ότι η διακίνηση περιεχομένου σχετικό με οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (προβολή εμπορικών προϊόντων, εταιρειών ή υπηρεσιών) μέσω των υποδομών του ΠΣΔ απαγορεύονται αυστηρά από τους όρους χρήσης του ΠΣΔ (Όροι χρήσης και Δήλωση εχεμύθειας – Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (sch.gr))

Θεωρούμε δυσάρεστο γεγονός να κληθεί το σχολείο ή κάθε μονάδα από τις αρχές για διερεύνηση γεγονότων που σχετίζονται με παράνομη, κακόβουλή δραστηριότητα προερχόμενη από το δίκτυο του. Για το σκοπό αυτό και για την πρόληψη τέτοιων καταστάσεων προτείνουμε στους Διευθυντές των Σχολικών, Διοικητικών και λοιπών δομών:

  • να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που χρησιμοποιεί ή διαχειρίζεται υπολογιστές στο δίκτυο κάθε μονάδας, εφιστώντας την προσοχή τους στη σοβαρότητα του θέματος.
  • να φροντίζουν την ασφάλεια των ασυρμάτων δικτύων (WiFi) που λειτουργούν εντός των σχολικών και άλλων μονάδων, με την αποφυγή της ελεύθερης πρόσβασης σε αυτά χωρίς κωδικό και την αποφυγή χρήσης εύκολα προβλέψιμων κωδικών.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.