Οργή συνδικαλιστών για τις επιλογές και νομοθετικές ρυθμίσεις Κεραμέως

Οργή στις συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν προκαλέσει οι επιλογές και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της Νίκης Κεραμέως , ισχυριζόμενοι ότι η υπουργός Παιδείας εμπαίζει μαθητές κι εκπαιδευτικούς, επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο. 

Το εκρηκτικό μείγμα των αντιδράσεων, βέβαια, δημιουργήθηκε αμέσως μόλις έγιναν γνωστές οι προθέσεις της υπουργού για  αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης με  την καθιέρωση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογές των αιρετών, την αυστηροποίηση  των εξετάσεων, την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, την ψήφιση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική  Εκπαίδευση και Κατάρτιση, τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ αλλά και την εξίσωση των πτυχίων των Κολλεγίων με αυτά των Πανεπιστημίων.

Ειδικότερα:

  • Κυβερνητικό πραξικόπημα χαρακτηρίζει η ΔΟΕ το άρθρο 123 για την συγκρότηση Υπηρεσιακών συμβουλίων χωρίς αιρετούς που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και ζητούν την άμεση απόσυρσή του.

Με το άρθρο αυτό επιχειρείται η «τιμωρία» της υπερήφανης στάσης των εκπαιδευτικών ενάντια στην, ολοφάνερη, πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργηση του θεσμού των αιρετών (βλέπε απουσία τους από τα συμβούλια επιλογής στελεχών στα σχέδια που έχουν διαρρεύσει καθώς και από τις επιλογές των προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης του καλοκαιριού) και τις εκλογές παρωδία για την ανάδειξή τους, με την αντικατάσταση των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια από δοτούς «εκπροσώπους» διορισμένους από τα όργανα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η κυβέρνηση ακολουθεί ξέφρενη πορεία στον ολισθηρό δρόμο της «νομοθέτησης», της παράκαμψης της δημοκρατικής υποχρέωσης του κράτους, στο πλαίσιο προστασίας της συνδικαλιστικής δράσης, να συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Η απάντηση των εκπαιδευτικών στη νέα, ολοκληρωτικού χαρακτήρα, πρόκληση της κυβέρνησης, θα είναι και πάλι συντριπτική. Οι εκπαιδευτικοί θα της γυρίσουν, για μια ακόμη φορά, την πλάτη και θα αρνηθούν να παίξουν τον άθλιο, διασπαστικό ρόλο που τους έχει ετοιμάσει,

 

  • Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, χαρακτηρίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ η ΟΛΜΕ σχετικά με την  την αξιολόγηση των μαθητών, συμπληρώνοντας ότι διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο, σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.

 

  • Έντονη διαμαρτυρία του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων για την τροπολογία Κεραμέως που εξισώνει τα πτυχία των Κολλεγίων με αυτά των Πανεπιστημίων

«Με αυτό το τρόπο υποβαθμίζεται με προκλητικό τρόπο, τόσο το επιστημονικό κύρος, όσο και το ίδιο το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα και κατ’ επέκταση όλων των Μηχανικών», τονίζει μεταξύ άλλων ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.

«Η αριστεία την οποία δήθεν στηρίζετε και επικαλείστε από καιρού εις καιρόν, το δημόσιο συμφέρον, η υγεία, η ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής έχουν ακυρωθεί ανεπιστρεπτί», συμπληρώνει και καταλήγει:

«Χωρίς κανένα διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς, με συνεχή ατοπήματα, ειδικά στα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και με θλιβερή προϊστορία στον τομέα αυτό, θα έπρεπε να μην προκαλεί τη μήνιν των επιστημόνων και των σκεπτόμενων πολιτών».

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

 

  • Στα «κάγκελα» το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Η ρύθμιση για τα Κολλέγια εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας

«Η απαράδεκτη ρύθμιση για τα Κολλέγια που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή εξομοιώνει  το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των Διπλωματούχων των Πολυτεχνείων, με αυτό των αποφοίτων Κολλεγίων, χωρίς την απαραίτητη διαβάθμιση Τεχνικής Ευθύνης κατά την άσκηση του επαγγέλματος και ως εκ τούτου εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας αλλά και απαξίωσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Έχουν ακέραια, προσωπικά, με το ονοματεπώνυμό τους, την ευθύνη. Το ίδιο και όσοι τους υποστηρίξουν με την ψήφο τους».

 

  • Μακριά από την Παιδεία και τις ανάγκες της, με μόνους συμμάχους τους εμπόρους της γνώσης και με όπλο επικοινωνιακά τερτίπια πορεύεται στο χάος , καταγγέλλει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η ΟΙΕΛΕ.

Για μια ακόμη φορά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει τραγικά αποκομμένη από το χώρο της Παιδείας, από τις ανάγκες του, από τους ανθρώπους που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, γονείς, μαθητές και δασκάλους. Με την 167603/ΓΔ4 της 9/12/2020 εγκύκλιο που καθορίζει τις υποχρεώσεις των Εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-21, γίνεται φανερό ότι η κ. Κεραμέως και συνολικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με αλαζονεία και αυταρέσκεια συνεχίζουν τον ολισθηρό κατήφορο διάλυσης της εκπαίδευσης,

Δυστυχώς η κ. Κεραμέως et al για άλλη μία φορά επιλέγουν να υπηρετήσουν την επικοινωνιακή πομφόλυγα του «όλα βαίνουν καλώς». Αφού το προεκλογικό αφήγημά τους «περί Αριστείας» έχει καταρρεύσει, με πάρα πολλές αποδείξεις, περιορίζονται στην ανάγκη του ψεύτικου επικοινωνιακού κουρνιαχτού.

Είναι φανερό ότι η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να πείσει πια καμία και κανένα. Σαφώς απομονωμένη από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και από όλη την Κοινωνία, ας συνεχίζει την «παραγωγή φιρμανιών» που κανείς δεν θα υλοποιήσει. Αυτή είναι η απάντησή μας στην υπουργική εγκύκλιο, που είναι ανεφάρμοστη και έχει μηδαμινή σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και την κ. Κεραμέως αν θέλουν να προσφέρουν, έστω και κάτι λίγο, στην Ελληνική Εκπαίδευση να ανοίξουν άμεσα ειλικρινή διάλογο με τους φορείς του σχολείου για θέματα διδασκαλίας, προγραμμάτων και περιεχομένου σπουδών και αξιολόγησης

 

  • «Επικίνδυνη» για τη δημόσια υγεία η τροπολογία Κεραμέως αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων σε αποφοίτους κολεγίων, επισημάνει με ανακοινωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών –  Π.Σ.Ε. ΝΠΔΔ

Το Σύνταγμα της Ελλάδας ρητά και απαρέγκλιτα ΔΕΝ αναγνωρίζει τη λειτουργία Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα! Πώς λοιπόν θα είναι δυνατή η εκτέλεση των όρων του νέου νόμου της κ. Κεραμέως ο οποίος καταστρατηγεί την πιο πάνω διάταξη διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών και καλεί «επικίνδυνη» για την δημόσια υγεία την τροπολογία Κεραμέως, που «κατεδαφίζει» τα πτυχία των ΑΕΙ και τα εξισώνει με τίτλους κολεγίων.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών συντονίζει τη δράση του με όλους τους εμπλεκόμενους επαγγελματικούς φορείς και καλεί την υπουργό Παιδείας, να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της τροπολογίας και να ξεκινήσει ειλικρινή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνοντας ότι, σε διαφορετική περίπτωση, τόσο ή ίδια όσο και η Κυβέρνηση θα φέρουν ακέραια την ευθύνη για τις εξελίξεις.

 

  • Ξεκίνησαν οι παραιτήσεις αιρετών: Δεν αποδέχονται τα διοριστήρια Κεραμέως

Ανακοινώνονται από τους συνδυασμούς και τις παρατάξεις, οι παραιτήσεις  από τις θέσεις των αιρετών, μετά τις «ψευδοεκλογές» -όπως χαρακτηρίζονται- για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις των συλλόγων Π.Ε.  Αν. Αττικής και την απόφαση Αρ.πρωτ.:1142-9/11/20 της ΔΟΕ που αναφέρει «Καλούμε τους «εκλεγμένους», που θα ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας, να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους, στη διάθεση του κλάδου στα αρμόδια όργανα του συνδικάτου (παραίτηση όλων των υποψηφίων όλων των ψηφοδελτίων κατατίθεται στους τοπικούς Συλλόγους για το Π.Υ.Σ.Π.Ε., με ενημέρωση στη Δ.Ο.Ε., και στη Δ.Ο.Ε. για τα Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Π.Ε.). Αμέσως μετά εφαρμόζοντας την απόφαση της Δ.Ο.Ε., τα αρμόδια όργανα του συνδικάτου θα τις καταθέσουν στη Διοίκηση συντεταγμένα».

Αναμένουμε οι ΣΕΠΕ από κοινού με τους συνδυασμούς υποψηφίων για το ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής να καθορίσουν κοινή μέρα κατάθεσης των παραιτήσεων στη Δ/νση Αν. Αττικής τις αμέσως επόμενες μέρες. Αν για οποιοδήποτε λόγο αυτό δε συμβεί ο συνδυασμός μας  θα προχωρήσει στη  κατάθεση των παραιτήσεων μας σε κάθε περίπτωση, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ενωτικό Αγωνιστικό Ψηφοδέλτιο

  • Εμπλουτίζεται….

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.