Νίκη Κεραμέως: Η μεταρρύθμιση που δε θα κάνει ποτέ!

Πολλές μεταρρυθμίσεις έχει κάνει η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως. Απομένει να υλοποιήσει όμως την πιο σημαντική μεταρρύθμιση “αν επιθυμούμε την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο”.

Η μεταρρύθμιση αυτή λέγεται: “Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και δεν αναφέρεται σε αυτήν κάποιος άσχετος αλλά το λέει η ίδια η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (σαν να λέμε  “ο Συνήγορος του Πολίτη στην εκπαίδευση”)  με ειδική έκθεσή της προς το Υπουργείο Παιδείας.

Η έκθεση  βρίσκεται στα εισερχόμενα έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας από τον Ιούνιο του 2018, περίπου έναν χρόνο πριν αναλάβει καθήκοντα ως υπουργός Παιδείας η  κα  Νίκη Κεραμέως, αλλά ως τώρα δεν υπήρξε καμία σχετική ενέργεια.

Η έκθεση στη σελ. 107  μιλάει για τη “συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος” και διαπιστώνει ότι αυτό συμβαίνει με ευθύνη της πολιτείας  και της προτείνει,  μεταξύ άλλων, να βελτιώσει το οικονομικό status των εκπαιδευτικών.

Τι ακριβώς λέει η έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. όχι μόνο στη Νίκη Κεραμέως αλλά σε όλους τους μελλοντικούς Υπουργούς Παιδείας:

“Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα  στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  1. τη  συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου,
  2. την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία,
  3. την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
  4. την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών. την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
  5. τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας”

Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή. Αποστολή της είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της αποστολής της   η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδειας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στη βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υπενθυμίζουμε ότι

1) Την οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ζήτησε μετ’ επιτάσεως από την Κυβέρνηση η ΟΛΜΕ. Με ψήφισμα που κοινοποίησε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) στις 08/12/2021 δηλώνει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί το καθεστώς της μισθολογικής εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών/τριών. Ζητά δε, μεταξύ άλλων, αποκατάσταση μισθών, επαναφορά των Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων της διετίας 2016-17 και πλήρη σύνταξη στους/στις εκπαιδευτικούς στα 30 χρόνια εργασίας και χωρίς όριο ηλικίας. Φυσική η κατάληξη του ψηφίσματος σε κάποιο ξεχασμένο συρτάρι  του υπουργείου.

2) Η  κυρία Κεραμέως δεν έχει ανοίξει καμία συζήτηση για αυξήσεις μισθών στους εκπαιδευτικούς που προβλέπονται σε συνάρτηση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Στη Διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείο Εσωτερικών αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.72/3151/οικ.12521/2022 , και σε ό,τι αφορά τη βαθμολογική προαγωγή των Δημοσίεων υπαλλήλων, προβλέπεται η προωθημένη εξέλιξή τους σε συνάρτηση με την αξιολόγησή τους. Σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο, δημόσιος υπάλληλος ο οποίος λαμβάνει στην αξιολόγηση για δύο συνεχείς περιόδους βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση του βαθμού 90, μειώνεται ο απαιτούμενος χρόνος για προαγωγή κατά ένα έτος. Αν η βαθμολογία αυτή αφορά το τελευταίο έτος που διανύει στο βαθμό, το ένα έτος προσμετράται ως πλεονάζων χρόνος στον επόμενο βαθμό.

Αυτό πρακτικά σημαίνει αύξηση στο μισθό του υπαλλήλου αφού αν προαχθεί κατ’ επιλογή Διευθυντής, Προϊστάμενος,  Τμηματάρχης κ.ο εξελίσσεται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα.

Αντίθετα, ο Ν. 4823/2021 “για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, της Υπουργού Παιδείας κας Ν. Κεραμέως,  προβλέπει ότι θα δίνονται μόνο μόρια σε εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται θετικά και δεν προβλέπεται καμία προωθημένη μισθολογική εξέλιξη, όπως συμβαίνει εδώ και 6 χρόνια με τους υπόλοιπους Δ.Υ. Συγκεκριμένα ο νόμος Κεραμέως 4823/2021 στο άρθρο 78 παρ.4 προβλέπει ότι: ”Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου”.

Την πρόθεση να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί για τη δόξα και τα μόρια, το έχει επιβεβαιώσει  η ίδια η υπουργός Παιδείας  λέγοντας ότι:  “Όποιος αξιολογείται θετικά θα παίρνει μόρια  σε περίπτωση που θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου, διευθυντής εκπαίδευσης και γενικά να πάρει κάποια θέση ευθύνης και σε περίπτωση μη θετικής αξιολόγησης προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση

Με απλά λόγια δεν προβλέπεται φράγκο, καμία οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, εκτός από κάποια μόρια “φούσκες”, που για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς θα είναι άχρηστα, εκτός αν όλοι θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης, πράγμα αδύνατο.

Αυτήν τη μεταρρύθμιση η κα Κεραμέως δε θα την κάνει ποτέ!

Με πληροφορίες από το fresh -education

Διαβάστε επίσης:

Εκπαιδευτικοί Όμιλοι: Απογευματινή απασχόληση εκπαιδευτικών με αμοιβή…μόρια!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
       Πότε κερδίζουν 1 έτος βαθμολογικής προαγωγής οι Δημόσιοι υπάλληλοι (εγκύκλιος)

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.