Νίκη Κεραμέως: Έρχεται νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών το 2023

Ένα νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση αποτελεί, μεταξύ άλλων, προτεραιότητα στην Παιδεία σε μια πιθανή δεύτερη τετραετία για τη Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως.

Η κα Κεραμέως σε συνέντευξή της στο liberal.gr απαριθμώντας τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, σε μια πιθανή δεύτερη τετραετία για τη ΝΔ, μιλά για την επιτάχυνση όσων έχουν ήδη ψηφιστεί και βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, όπως την αξιολόγηση στα σχολεία, τα νέα σχολικά βιβλία σε 166 γνωστικά αντικείμενα, αλλά και ένα νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, τα ξενόγλωσσα προγράμματα στα Δημόσια ΙΕΚ και φυσικά το νέο νόμο για τα ΑΕΙ.

Θυμίζουμε ότι ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Αλ. Κόπτσης σε συνάντηση που είχε με το Δ.Σ του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ) στις 19 Μαϊου 2022 επιβεβαίωσε ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται νέο σύστημα διορισμών και μοριοδότησης των εκπαιδευτικών, χωρίς, ωστόσο, να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις, εφόσον αυτές είναι ακόμα υπό συζήτηση. Ωστόσο, διευκρίνισε πως τυχόν αλλαγές θα τεθούν σε εφαρμογή μετά τη λήξη ισχύος των πινάκων Γενικής, δηλαδή μετά τις 31 Αυγούστου 2023. 

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Μετά τις διαψεύσεις, η πραγματικότητα για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών

Για το σύστημα διορισμών είχε κάνει ανάλογες δηλώσεις και η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή: «Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται ένα νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών” είχε πει η υφυπουργός, ενώ σε πρόσφατη συνέντευξή της είχε δηλώσει ότι “την παρούσα χρονική στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα πιο δίκαιο σύστημα διορισμών».

Αλλά και η υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως  αναφερόμενη σε σχετικά δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι από το 2023 θα υπάρχουν γραπτοί διαγωνισμοί  για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών υπενθύμισε ότι μία από τις προεκλογικές  εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο.

«Αυτό το επεξεργαζόμαστε αλλά δεν το εφαρμόσαμε από την αρχή γιατί θέλαμε να προχωρήσουμε γρήγορα σε διορισμούς λόγω των μεγάλων αναγκών της εκπαίδευσης, τώρα ερχόμαστε και ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών», εξήγησε η κ. Κεραμέως.

Θυμίζουμε ότι η κα Κεραμέως σε συνέντευξη στο newpost.gr λίγες μέρες πριν αναλάβει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τον Ιούλιο του 2019 σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι προσλήψεις στην  εκπαίδευση, έκανε λόγο «για ένα σύστημα  αντικειμενικό δίκαιο και αδιάβλητο», υπογραμμίζοντας ότι «προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία προτείνει στους πυλώνες κριτηρίων να περιλαμβάνονται: η διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένη βαρύτητα, τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού με ένα μικρό ποσοστό στη μοριοδότηση, καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια».

Η Συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στο  liberal.gr

Ποιος είναι ο πήχης και οι προτεραιότητες για την Παιδεία σε μια πιθανή δεύτερη τετραετία για τη ΝΔ; 

Νίκη Κεραμέως: Έχουμε ήδη καταρτίσει, όπως σε όλους τους Κυβερνητικούς τομείς, ένα συνεκτικό σχέδιο για τις προτεραιότητες των επόμενων χρόνων στην Εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων, προτάσσουμε τα εξής: την περαιτέρω υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη ψηφιστεί και ξεκινήσει να εφαρμόζονται όπως η αξιολόγηση στα σχολεία, τα νέα σχολικά βιβλία σε 166 διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, η υλοποίηση όλων των μεταρρυθμίσεων που προβλέπονται με πόρους του ταμείου ανάκαμψης όπως οι επισκέπτες καθηγητές στα ΑΕΙ, τα βιομηχανικά διδακτορικά, τα νέα εκπαιδευτικά κέντρα καινοτομίας, νέα προγράμματα σπουδών για τις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ένα νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση και συνέχιση των μόνιμων διορισμών, απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής και γλωσσομάθειας μέσα από το σχολείο, ξενόγλωσσα προγράμματα στα Δημόσια ΙΕΚ, σχολές εφαρμοσμένων επιστημών στα ΑΕΙ και περαιτέρω ψηφιοποίηση διαδικασιών όπως η σίτιση και η στέγαση των φοιτητών.

Πιστεύετε πως υπάρχουν γενικότερες μεταρρυθμίσεις που καθυστέρησαν και αν ναι, ποιες είναι αυτές; 

Νίκη Κεραμέως: Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνησή μας βρέθηκε αντιμέτωπη με την παγκόσμια υγειονομική κρίση, που «πάγωσε» για μήνες πολλές δραστηριότητες σε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς και με την πρόσφατη ενεργειακή κρίση, στην Ελλάδα προχωρήσαμε μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα. Πέρα από τη μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σημειώνεται σημαντική βελτίωση – ενδεικτικά – στο ψηφιακό κράτος, στα εργασιακά, στην απονομή των συντάξεων, στην υγεία, φορολογική μεταρρύθμιση με πολύ σημαντικές ελαφρύνσεις, βελτιώσεις στο καθεστώς επενδύσεων, στα πολύ σημαντικά έργα υποδομών, στην ενίσχυση του αμυντικού εξοπλισμού της χώρας, στην δικαιοσύνη. Ενδεχομένως, κάποιες από τις μεταρρυθμίσεις μας θα είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, αν δεν υπήρχε η πανδημία. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι έγιναν και γίνονται πράξη.

Τι είναι αυτό που σας κάνει πιο υπερήφανη για το έργο σας στην Παιδεία και πόσο πιθανό είναι ένα πισωγύρισμα, αφού δεν υπάρχει κοινό σημείο επαφής και κατανόησης με την αντιπολίτευση; 

Νίκη Κεραμέως: Στην πρώτη κυβερνητική μας θητεία, υλοποιήσαμε πλήρως το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, όπως παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2018 και για την εφαρμογή του οποίου μας έδωσαν εντολή οι πολίτες το 2019. Σε δύσκολα χρόνια, εν μέσω πανδημίας και παγκόσμιων κρίσεων, ολοκληρώσαμε τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Εργαστήκαμε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο και προσβάσιμο από όλους.

Προσφέρουμε στα παιδιά μας σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν να κάνουν πράξη τα όνειρά τους, να ακολουθήσουν το δρόμο που τα ίδια έχουν επιλέξει, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους. Διαμορφώνουμε για τους εκπαιδευτικούς μας ένα περιβάλλον, στο οποίο ο ρόλος τους αναβαθμίζεται και οι επιλογές τους διευρύνονται.

Το καταλυτικό στοιχείο για να μην υπάρχει πισωγύρισμα είναι κατά τη γνώμη μου η αποδοχή των αλλαγών αυτών από την κοινωνία. Ένα παράδειγμα: έχουμε εισάγει τη διδασκαλία των αγγλικών από την ηλικία των 4 ετών (ενώ προ του 2019 η διδασκαλία ξεκινούσε στο δημοτικό). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι μία οικογένεια που μέχρι πρότινος πλήρωνε για να κάνει το παιδί της αγγλικά στην ηλικία των 4 και 5 ετών, δεν χρειάζεται πλέον να πληρώνει, και το παιδί γυρνάει από το νηπιαγωγείο έχοντας ήδη γνώσεις αγγλικής.

Όσο τις αλλαγές αυτές τις αγκαλιάζει η κοινωνία, τόσο απομακρύνεται ο κίνδυνος να έχουμε μετά από χρόνια πισωγυρίσματα. Αν έπρεπε να συνοψίσω σε μία φράση το μεταρρυθμιστικό έργο στην παιδεία, θα έλεγα ότι αυτό είναι η αναβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο και φτάνοντας μέχρι το Πανεπιστήμιο και τη Δια Βίου Μάθηση, με στόχο η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη από τη δική μας.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.