Ν. Κεραμέως: Από τον Σεπτέμβριο ένα Νέο σχολείο με 453 νέα προγράμματα σπουδών

Νέο Σχολείο: Για τις αλλαγές που επίκεινται στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο, οι οποίες θα είναι μέσα στο επόμενο νομοσχέδιο, μίλησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κάνοντας λόγο για «ένα νέο αναβαθμισμένο σχολείο σε πάρα πολλούς τομείς».

Αναφέροντας κάποιες ενδεικτικές αλλαγές, η κ. Κεραμέως, μιλώντας στον Realfm 97,8, ξεκίνησε από τα νηπιαγωγεία, λέγοντας πως θα είναι πλέον από τεσσάρων χρονών σε όλη τη χώρα, από πέντε που ήταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια.

«Ξεκίνησε σταδιακά η υλοποίηση αυτού του μέτρου και να υπενθυμίσω ότι οι χώρες που έχουν τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα είναι χώρες που συστηματικά τις περισσότερες φορές ξεκινούν το νηπιαγωγείο από πιο νωρίς. Άρα τα χρόνια αυτά είναι εξαιρετικά κρίσιμα για να δώσουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας. Άρα νηπιαγωγείο από τα τέσσερα σε όλη τη χώρα», εξήγησε η υπουργός Παιδείας.

Στη συνέχεια είπε πως θα ξεκινήσουν δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας. «Θα το πω όπως ακριβώς το νιώθω, γιατί μόνο στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία να γίνονται δραστηριότητες στα αγγλικά και όχι και σε κάθε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας;», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για «αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο», το οποίο «θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων», όπως είπε και εξήγησε: «Τι εννοώ με τις δεξιότητες; Κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά. Πώς θα καλλιεργούνται αυτές οι δεξιότητες στα παιδιά μας; Μέσα από νέες 26 θεματικές που μπαίνουν στο σχολείο, όπως ρομποτική, εθελοντισμός, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, προστασία του περιβάλλοντος, κλιματική αλλαγή, ανακύκλωση κ.ο.κ., επιχειρηματικότητα. Όλες αυτές οι θεματικές μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο. Κάθε θεματική είναι σταθμισμένη ανά εκπαιδευτική ηλικία» περιέγραψε.

Υπενθυμίζουμε ότι τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα εισαχθούν σε όλα τα σχολεία τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, ενώ θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που έχουν λάβει σχετική επιμόρφωση πάνω στις θεματικές ενότητες που πραγματεύονται, ανάμεσα τους και η σεξουαλική αγωγή.

Μάλιστα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη δημοσιεύει την πρόσκληση για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, για τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022.

Ποιες είναι οι 26 θεματικές ενότητες

Α) Βασικές θεματικές Ενότητες

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

  1. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
  2. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
  3. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Φροντίζω το Περιβάλλον 

  1. Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
  2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία
  3. Παγκόσμια & Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη

  1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
  2. Εθελοντισμός -Διαμεσολάβηση
  3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία

  1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
  2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με Επαγγέλματα

Β) Δεξιότητες του 21ου αιώνα

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

  1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα(4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
  3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

Δεξιότητες ζωής

  1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
  2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
  3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
  4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)

Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης 

  1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
  2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
  3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)

Δεξιότητες του νου 

  1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακήσκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
  2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
  3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
  4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
  5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)

Ετοιμάζονται 453 νέα προγράμματα σπουδών

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα νέα πρότυπα και πειραματικά σχολεία που ξεκινούν από Σεπτέμβρη και στα νέα προγράμματα σπουδών: «Επίσης από Σεπτέμβριο ξεκινούν τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που ήδη έχουμε ιδρύσει. Πλέον θα έχουμε 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Οι εξετάσεις για τα πρότυπα είναι στις 28 Ιουνίου και τώρα που μιλάμε τρέχουν οι αιτήσεις, ενώ οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία τρέχουν επίσης και η κλήρωση θα γίνει στις 24 Ιουνίου.

Νέα προγράμματα σπουδών: Ετοιμάζονται 453 νέα προγράμματα σπουδών. Έχουμε προγράμματα σπουδών που είναι σε μερικές περιπτώσεις του 1998. Ετοιμάζουμε νέα προγράμματα λοιπόν, που θα οδηγήσουν σε νέα βιβλία».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην επαγγελματική κατάρτιση: «Μου κάνει τρομακτική εντύπωση που η αξιωματική αντιπολίτευση δεν λέει κουβέντα για την επαγγελματική κατάρτιση. Λες και δεν υπάρχει στον χάρτη! Λες και δεν υπάρχουν οι 25.000 σπουδαστές και οι 5.000 εκπαιδευτές που ακολουθούν τον δρόμο της κατάρτισης. Μιλώ για τα δημόσια ΙΕΚ που έχουν ειδικότητες με τεράστια ζήτηση στην αγορά εργασίας πχ τεχνικοί εφαρμογών πληροφορικής» υπογράμμισε. «Εμάς μας νοιάζει οι νέοι μας να έχουν επιλογές. Χρέος της πολιτείας είναι να χτίζει εναλλακτικές για τους νέους, γι’αυτό για πρώτη φορά φέτος στο μηχανογραφικό όταν έρθει η ώρα, θα έχουν δύο επιλογές. Να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό για κάποιο Πανεπιστήμιο βάσει των αποτελεσμάτων και έναν δεύτερο δρόμο με το παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.