Κρίσεις Διευθυντών: Στα δικαστήρια οι αποκλεισμένοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί

Κρίσεις Διευθυντών: Προς προσφυγή σε διαιτητικά δικαστήρια ώστε να σταματήσει προσωρινά η διαδικασία κρίσεων προσανατολίζονται οι υποψήφιοι διευθυντές που αποκλείστηκαν από την διαδικασία επιλογής στελεχών διότι για λόγους ανωτέρας βίας και τεχνικών προβλημάτων δεν κατάφεραν να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους .

Διευθυντές σχολείων: Στα δικαστήρια οι αποκλεισμένοι εκπαιδευτικοί

Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που δεν κατάφεραν να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους ετοιμάζονται να προσφύγουν στην δικαιοσύνη μιας και το υπουργείο παρά τις εκκλήσεις των εκπαιδευτικών και συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ) για να δοθεί η δυνατότητα να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους και να κριθούν στην διαδικασία κρίσεων που έχει ξεκινήσει αυτό δεν συναίνεσε ακόμη. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που στην πλειοψηφία τους είναι ήδη διευθυντές και νιώθουν αδικία από τον αποκλεισμό και την μη δυνατότητα να κριθούν για την προηγούμενη θητεία τους.

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι δεν είχε προβλεφθεί από το υπουργείο καμία διαδικασία αλλά και κανένα όργανο προκειμένου να κάνουν ενστάσεις για προβλήματα που αντιμετώπισαν για την οριστικοποίηση της αίτησής τους.

Οι εκπαιδευτικοί παρόλο που ζήτησαν η προσωρινά αποθηκευμένη αίτησή τους στο κλειδωμένο σύστημα στην οποία δεν μπορούσαν να κάνουν καμία προσθαφαίρεση ή αλλαγή μετά την λήξη της προθεσμίας να μεταβιβαστούν στα αρμόδια συμβούλια επιλογής για να αποφασίσουν αν πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στους πίνακες το υπουργείο δεν έκανε δεκτό το αίτημά τους.

Ταυτόχρονα απέμπεψε τις όποιες ενστάσεις είχαν κάνει στο τμήμα προσωπικού του υπουργείου στα αρμόδια συμβούλια χωρίς όμως να τους δίνει την δυνατότητα να δουν την αίτηση των ενιστάμενων με αποτέλεσμα τα περισσότερα συμβούλια να δηλώσουν αναρμόδια αφού δεν μπορούσαν να δουν την αίτηση των αιτούντων.

Το ίδιο όμως υπουργείο επέτρεψε και συμφώνησε στην αλλαγή φορέα (κατά παράβαση της νομοθεσίας) σε κάποιες αιτήσεις και σε κάποια συμβούλια χωρίς όμως αυτό να γίνει καθολικά παραβιάζοντας έτσι την αρχή της ισότητας των κρινόμενων αφού σε κάποιους επιτράπηκε οι αιτήσεις τους να αλλάξουν και να προσκομιστούν στα αρμόδια συμβούλια και σε κάποιους άλλους όχι.

Συγκεκριμένα σε πολλά συμβούλια εμφανίστηκαν στις τελικές λίστες αποδεκτών αιτήσεις και ονόματα εκπαιδευτικών που δεν εμφανίζονταν στον πίνακα προσωρινών δεκτών και μη δεκτών αιτήσεων του συμβουλίου όπως πχ. στα συμβούλια Αθμιας Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Δωδεκανήσου, Χανίων, Ρεθύμνου ενώ αντίστοιχα άλλα συμβούλια Λάρισας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πρέβεζας, Τρικάλων, Χαλκιδικής εκπαιδευτικοί που είχαν το ίδιο πρόβλημα (είχαν καταχωρήσει την αίτησή τους σε λάθος φορέα Δ/θμια) αυτά δήλωσαν αναρμόδια και οι εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από την συνέχεια.

Επίσης η διαδικασία των ενστάσεων επέτρεπε στους άλλους υποψηφίους να κάνουν ενστάσεις και κατά άλλων συνυποψήφιών τους όμως ή μη ανακοίνωση των ονομάτων αυτών που δεν συμπεριλαμβάνονταν στους καταλόγους και τελικά ανακοινώθηκαν στους τελικούς πίνακες δεν έδινε την δυνατότητα στους συνυποψηφίους τους να κάνουν ενστάσεις κατά της υποψηφιότητά τους παραβιάζοντας έτσι την αρχή της ισότητας και της ίδιας αντιμετώπισης στην διαδικασία των κρίσεων.

Το υπουργείο ανέφερε ότι δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η τροποποίηση της αίτησης μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας και για αυτό δεν επιτρέπει την οριστικοποίηση της αίτησης των υποψήφιων διευθυντών που δεν κατάφεραν για αντικειμενικούς λόγους να το κάνουν παρόλα αυτά επέτρεψε στην διαδικασία των ενστάσεων για τις οριστικοποιημένες αιτήσεις την ανάρτηση νέων αρχείων συναινώντας με αυτό τον τρόπο στην τροποποίηση της αρχικής αίτησης κατά παράβαση της οδηγίας της εγκυκλίου ότι μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων δεν γίνονται δεκτά συμπληρωματικά δικαιολογητικά. (άρθρο 2 της Φ.361.22/6/149788/Ε3/2-12-2022 Υ.Α.).

Έτσι στα συμβούλια Β/θμιας των περιφερειών Β Αθήνας (5 αιτήσεις), Δυτικής Θεσσαλονίκης (5 αιτήσεις), Δωδεκανήσου(2 αιτήσεις), Ημαθίας(1 αίτηση),Εύβοιας(2 αιτήσεις) Έβρου(2 αιτήσεις), Ζακύνθου(1 αίτηση), Κοζάνης(2 αιτήσεις), Κορίνθου(1 αίτηση), Λάρισας(2 αιτήσεις), Λασιθίου(3 αιτήσεις), Ροδόπης(1 αίτηση), Σερρών(1 αίτηση), Φθιώτιδας(2 αιτήσεις ) οι υποψήφιοι δεν είχαν αναρτημένο πιστοποιητικό ΤΠΕ Α ή άλλο δικαιολογητικό αλλά τελικά έγιναν δεκτοί αφού τα συμβούλια δέχτηκαν κατά παράβαση του άρθρου 2 τα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά ενώ αντίστοιχα τα συμβούλια Β/θμιας των περιφερειών Αιτωλοακαρνανίας (1 αίτηση), Ανατολικής Θεσσαλονίκης (7), Φλώρινας (2), Χανίων (2), Κέρκυρας (1), Ξάνθης (2), Χαλκιδικής(3) ακολουθώντας την εγκύκλιο απέρριψαν τα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά που κατατέθηκαν στην ένσταση και οι εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από την συνέχεια της διαδικασίας.

Αντίστοιχα το ίδιο συνέβη στα συμβούλια της Α/θμιας έτσι τα συμβούλια Α Αθήνας(7), Ανατολικής Αττικής (7), Ανατολικής Θεσσαλονίκης(6), ΑχαΪας (8), Γ Αθήνας(1), Δυτικής Θεσσαλονίκης(8), Ημαθίας(4), Ηρακλείου (3), Λάρισας (1), Λέσβου(1), Πειραιά(1), Σερρών(2), Χανίων(1), οι υποψήφιοι δεν είχαν αναρτήσει δικαιολογητικά παρόλα αυτά τα συμβούλια δέχτηκαν παράτυπα την εκπρόθεσμη κατάθεση δικαιολογητικών μεσω των ενστάσεων ενώ αντίθετα τα συμβούλια Β Αθήνας (6), Καστοριάς (1), Ξάνθης (2), Χαλκιδικής(4), Ηλείας(4) ακολουθώντας την εγκύκλιο απέρριψαν τα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά που κατατέθηκαν στην ένσταση και οι εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από την συνέχεια της διαδικασίας.

Επίσης σε 4 συμβούλια εμφανίστηκαν αιτήσεις που δεν είχαν καταχωρηθεί πουθενά στους προσωρινούς πίνακες ούτε ως δεκτές ούτε ως μη δεκτές- 1 Β/θμια Ανατολικής Αττικής, 1 στην Δ/θμια Ευβοίας 1 Β/θμια Ημαθίας και 1 Αθμια Ρεθύμνου. Τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πως μερικές αιτήσεις εμφανίστηκαν στις αρχικές λίστες και άλλες όχι αν αυτό δε αποτελεί αστοχία του συστήματος ή όχι είναι κάτι που θα πρέπει να διερευνηθεί και αποτελεί λόγο ακυρότητας όλης της διαδικασίας.

Επίσης στο συμβούλιο Λέσβου Δ/θμιας δεν έχουν ανακοινωθεί οριστικοί πίνακες στην ιστοσελίδα και στην Δ Αθηνών Δ/θμιας δεν έχουν αναρτηθεί επίσης στην ιστοσελίδα οι προσωρινοί πίνακες δημιουργώντας επίσης βάσιμη αιτία για ακύρωση της διαδικασίας αφού δεν μπορεί οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος να συγκρίνει τους πίνακες.

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι ο οποιοσδήποτε υποψήφιος θα μπορούσε να κάνει προσφυγή και να ακυρώσει τους πίνακες μιας και η διαδικασία που ακολουθήθηκε έχει σοβαρά νομικά κενά και η μοναδική λύση για να ξεπεραστούν οι αδικίες και οι αποκλεισμοί είναι αυτή που πρότεινε η ΔΟΕ να ανοίξει το σύστημα για λίγες ώρες ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους υποψηφίους που δεν κατάφεραν να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους ή σε αυτούς που έχουν αναρτήσει ελλιπή δικαιολογητικά να συμπληρώσουν την αίτησή τους χωρίς έτσι να δίνεται η αίσθηση της επιλεκτικής τακτοποίησης κάποιων και του αναίτιου αποκλεισμού άλλων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΡΙΣΕΩΝ ΛΟΓΩ ΜΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.