Κεραμέως: Η συμπεριφορά είναι μέρος της διαπαιδαγώγησης

Κεραμέως: Προκειμένου να ενισχυθεί η “γκάμα εκπαιδευτικών μέτρων” που έχουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να αντιμετωπίζουν το σχολικό εκφοβισμό και άλλες οριακές συμπεριφορές μαθητών, επανήλθαν τα αυστηρά μέτρα όπως οι αποβολές 3-5 ημερών και η διαγωγή στα σχολεία.

Την οπτική της για το παιδαγωγικό σχολείο περιέγραψε μεταξύ άλλων η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως πριν από λίγη ώρα στην ΕΡΤ μιλώντας για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, λίγη ώρα πριν από τη διαδήλωση μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών που αντιδρούν σφοδρά, στη Βουλή.

«Η συμπεριφορά είναι μέρος της διαπαιδαγώγησης», είπε η υπουργός Παιδείας  υπερασπιζόμενη τις επιλογές αυστηροποίησης της σχολικής ζωής  και τόνισε ότι ο σχολικός εκφοβισμός είναι επίσης μείζον θέμα στα ελληνικά σχολεία, γι’ αυτό και μπήκαν ρυθμίσεις όπως ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης, ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων, η επαναφορά της διαγωγής και των αποβολών 3-5 ημερών, ώστε να έχουν οι εκπαιδευτικοί μεγαλύτερη «γκάμα εκπαιδευτικών μέτρων» για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα.

Θυμίζουμε ότι στο νομοσχέδιο  του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τους μαθητές, που αφορούν στην επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών καθώς και στην επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.
Η προαγωγή στο γυμνάσιο θα γίνεται με βάση το 10.  Επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων.  Θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία και κλήρωση για τα Πειραματικά. Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές. Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο. Αυξάνονται  επίσης τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα.

Η κυρία Κεραμέως υπερασπίστηκε επίσης το “κόντρα μάθημα“, τις περισσότερες εξετάσεις και την ερευνητική εργασία, τα οποία στοχεύουν να προσφέρουν καλύτερη μόρφωση και μια πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση στους νέους.

Ακόμα, ερωτηθείσα γιατί έφερε το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας ανέφερε ότι το κράτος έχει συνέχεια και στόχος είναι η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων από τον Σεπτέμβριο. Ανέφερε πάντως ότι το νομοσχέδιο είναι ακόμα σε διαβούλευση και αποδέχθηκε ενδεχόμενες αλλαγές και βελτιώσεις που θα προκύψουν από τις παρατηρήσεις.

Τέλος, επανέλαβε ότι οι πανελλαδικές προγραμματίζονται για τον Ιούνιο, ότι τα σχολεία είναι πιθανό να ανοίξουν σταδιακά ανάλογα με τη βαθμίδα κι ότι εφόσον αποφασιστεί παράταση σχολικού έτους, δεν θα υπερβαίνει τον Ιούνιο.

Εν τω μεταξύ μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ , η κ. Κεραμέως αναφερόμενη στην επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων της χώρας χαρακτήρισε την 1η Ιουνίου, ως “Μεγάλη ημέρα“, τονίζοντας ότι το άνοιγμα των δημοτικών έγινε μετά την ομόφωνη εισήγηση των ειδικών και έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Τόνισε επίσης ότι οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι εκτός σχολείων ήδη τρεις μήνες και αν δεν άνοιγαν και τώρα θα έμεναν εκτός σχολείων για έξι μήνες. Εξήγησε ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στην εξέλιξη των παιδιών μαθησιακά, κοινωνικά, ψυχοσυναισθηματικά.

Για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, η υπουργός Παιδείας ανέφερα ότι μάσκα στο δημοτικό δεν αποτελεί καν σύσταση και πως ο ΕΟΔΥ έχει βγάλει διαφορετικές οδηγίες για γυμνάσια και λύκεια, διαφορετικές για τα δημοτικά, διαφορετικές για τα νηπιαγωγεία.

Στο ερώτημα εάν τα σχολεία θα ανοίξουν από την 1η Σεπτεμβρίου η υπουργός απάντησε ότι εξετάζεται να ανοίξουν νωρίτερα και θα αποφασιστεί στη βάση πολλών παραγόντων. Πρόσθεσε πως αυτή τη στιγμή το υπουργείο εστιάζει στην κάλυψη της ύλης και του χαμένου εδάφους γι’ αυτό και δεν θα γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

  • Η συνέντευξη είναι διαθέσιμη, εδώ.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.