Φιλαναγνωσία στο Σχολείο: “Ο Μικρός Πρίγκιπας” στη Β΄ Δημοτικού

Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί τη φιλαναγνωσία στο Δημοτικό σχολείο με την ανάγνωση αυτοτελών λογοτεχνικών έργων για το έτος 2025-26.
Ο “Μικρός Πρίγκιπας” του Antoine de Saint-Exupéry αποτελεί ιδανικό υλικό για εκπαιδευτική προσέγγιση, καθώς συνδυάζει τη φαντασία με βαθιά νοήματα και διαχρονικές αξίες και έχει επιλεχθεί για ανάγνωση στη Β΄ Δημοτικού.
Στόχοι Μαθήματος
Γνωστικοί Στόχοι:
• Κατανόηση των βασικών μηνυμάτων του έργου και συσχέτισή τους με την καθημερινότητα.
• Ανάγνωση, ανάλυση και ερμηνεία αποσπασμάτων με χρήση ψηφιακών εργαλείων.
• Αναγνώριση της σημασίας της φιλίας, της ευθύνης και της απλότητας ως βασικών αξιών.
Συναισθηματικοί Στόχοι:
• Ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικότητας.
• Δημιουργία προσωπικής σύνδεσης με τα νοήματα του έργου.
Ψυχοκινητικοί Στόχοι:
• Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω χρήσης εκπαιδευτικών εφαρμογών.
• Συνεργασία σε ομάδες για την υλοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Τάξη:
Μαθητές Ε’ ή ΣΤ’ Δημοτικού ή μαθητές Γυμνασίου (προσαρμόζεται ανάλογα).
Διάρκεια:
Δύο 90λεπτες διδακτικές ώρες.
Διδακτικά Μέσα:
- Το βιβλίο «Ο Μικρός Πρίγκιπας».
- Φύλλα εργασίας.
- Υπολογιστής ή διαδραστικός πίνακας για προβολή υλικού.
Προετοιμασία:
- Επιλογή αποσπασμάτων από το βιβλίο (π.χ. συνάντηση του Μικρού Πρίγκιπα με την αλεπού, το τριαντάφυλλο ή τον γεωγράφο).
- Δημιουργία φύλλων εργασίας με ερωτήσεις κατανόησης και δραστηριότητες.
Πρώτη Διδακτική Ώρα
1. Εισαγωγή (15 λεπτά)
Διαδραστική Παρουσίαση: Χρήση διαδραστικού πίνακα ή παρουσίασης PowerPoint για τη γνωριμία με τον Antoine de Saint-Exupéry και το πλαίσιο δημιουργίας του “Μικρού Πρίγκιπα”.
Προβολή Βίντεο: Μικρό βίντεο που παρουσιάζει τη βασική πλοκή και τους χαρακτήρες.
2. Κεντρική Δραστηριότητα (60 λεπτά)
Ανάγνωση με Υποστήριξη Τεχνολογίας: Χρήση ψηφιακών βιβλίων (e-books) ή ακουστικών βιβλίων (audiobooks) για την ανάγνωση επιλεγμένων αποσπασμάτων.
Δημιουργία Εννοιολογικού Χάρτη: Οι μαθητές χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το Coggle ή το MindMeister για να αποτυπώσουν τις αξίες που πρεσβεύει κάθε χαρακτήρας (π.χ. η αλεπού, το τριαντάφυλλο).
3. Σύνοψη (15 λεπτά)
Ηλεκτρονική Συζήτηση: Χρήση εργαλείων όπως το Padlet ή το Mentimeter για να καταγράψουν τις σκέψεις τους για τα διδάγματα της ιστορίας.
Δεύτερη Διδακτική Ώρα
1. Δημιουργική Δραστηριότητα (30 λεπτά)
Ψηφιακή Κατασκευή Πλανήτη: Οι μαθητές σχεδιάζουν τον δικό τους πλανήτη στον υπολογιστή ή σε εφαρμογές γραφιστικής, όπως το Canva. Στη συνέχεια, περιγράφουν τι συμβολίζει ο πλανήτης τους.
Ηχητική Αφήγηση: Χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το Audacity για να δημιουργήσουν ένα ηχητικό μήνυμα από τον «Μικρό Πρίγκιπα» στους κατοίκους της Γης.
2. Ομαδική Δραστηριότητα (30 λεπτά)
Δημιουργία Ψηφιακού Κόμικ: Χρήση εργαλείων όπως το Pixton ή το Storyboard That για να αναπαραστήσουν μια σκηνή από το βιβλίο.
3. Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση (30 λεπτά)
Ηλεκτρονικό Ερωτηματολόγιο: Μέσω του Google Forms ή του Kahoot, οι μαθητές αξιολογούν τις γνώσεις που απέκτησαν και το ενδιαφέρον που τους προκάλεσε το μάθημα.
Προβολή Δημιουργιών: Οι μαθητές παρουσιάζουν τα έργα τους στην τάξη και ανταλλάσσουν σχόλια.
Εκπαιδευτικές Αξίες:
- Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.
- Εμβάθυνση στις ανθρώπινες σχέσεις και στα συναισθήματα.
- Ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης και της φαντασίας.
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |






























