Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Βαθμολόγιση με 20βαθμη κλίμακα και όχι περιγραφική αξιολόγηση

Το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν κανονικά βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα για το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και όχι να αξιολογήσουν περιγραφικά όπως είχε καθοριστεί εξ αρχής, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά και ζητά την απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου.

«Το υπουργείο Παιδείας μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν κανονικά σε 20βαθμη κλίμακα  τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα», αναφέρει η ΕΛΜΕ.

Τονίζει δε ότι «για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών».

Η ανακοίνωση

Να αποσυρθεί η εγκύκλιος για τη βαθμολόγηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας. Με μια αιφνιδιαστική εγκύκλιο προς τα Γυμνάσια κι ενώ έχει τελειώσει το πρώτο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν κανονικά βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα για το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα! Να αποτιμήσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα/μάθημα που έτσι κι αλλιώς στοχεύει, όπως λέει το ΥΠΑΙΘ, στην απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων, χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο για όλους τους μαθητές, βιβλίο και διδακτικούς στόχους, όπως γίνεται σε κάθε άλλο μάθημα.

Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα εξήγγειλε το Υπουργείο κατά την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Και πώς θα μπορούσαν άραγε να βαθμολογηθούν τα εργαστήρια αυτά; Πώς να αξιολογήσεις τις σκέψεις των παιδιών σε μία συζήτηση, τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στα θέματα που αναπτύσσονται στις θεματικές των εργαστηρίων. Γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία των εργαστηρίων, για τα οποία κόμπαζε η Υπουργός ότι ανοίγουν νέους δρόμους στην εκπαίδευση, οι οποίοι τελικά καταλήγουν στην κλασική βαθμοθηρία.

Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα! Η απόφαση αυτή προκαλεί απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Στους μεν μαθητές γιατί ουδέποτε είχε αναφερθεί με σαφήνεια ότι το συγκεκριμένο μάθημα θα βαθμολογηθεί και θα παίζει ρόλο στην τελική τους βαθμολογία. Και στους δε εκπαιδευτικούς γιατί μαθαίνουν τελευταία στιγμή ότι θα πρέπει να μετατρέψουν την περιγραφική αξιολόγηση σε εικοσάβαθμη αριθμητική κλίμακα! Έτσι απλά νομίζουν οι φωστήρες του Υπουργείου ότι γίνεται η αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο αντί να φέρνουν νέες εγκυκλίους που δημιουργούν επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οφείλουν να ασχοληθούν επιτέλους με τα επείγοντα προβλήματα των σχολείων, με την κάλυψη όλων των κενών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών αναγκών που δημιούργησαν τα απανωτά λοκντάουν και η τηλεκπαίδευση, να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας, όπως ζητάει εδώ και δύο χρόνια όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Εδώ και τώρα το Υπουργείο να αποσύρει την απαράδεκτη εγκύκλιο.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ στηρίζει και καλύπτει συνδικαλιστικά τις αποφάσεις που έλαβαν Σύλλογοι Διδασκόντων, ενάντια στην εφαρμογή της απαράδεκτης εγκυκλίου.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ

Διαβάστε επίσης:

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Διευκρινιστική εγκύκλιος για την αξιολόγηση του μαθήματος

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί (ΦΕΚ – Εγκύκλιοι)

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.