“Έκρηξη” Ζ. Μακρή για τον χαρακτηρισμό ως “τρανς” του 13χρονου μαθητή του Γυμνασίου Ιλίου

“‘Εκρηξη” Ζέττας Μακρή στη Βουλή  όταν  ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25  Κρ.  Αρσένης,  χαρακτήρισε   «τρανς» τον  13χρονο μαθητή του Γυμνασίου Ιλίου.

Η Ζέττα Μακρή αναφερόμενη στον χαρακτηρισμό είπε χαρακτηριστικά: «Είμαι συγκλονισμένη γιατί ένας βουλευτής προσδιορίζει έναν ανήλικο μαθητή 13 ετών ως τρανς, όταν εκείνος ουδέποτε προσδιόρισε έτσι τον εαυτό του. Η μητέρα του δηλώνει περήφανη μητέρα αγοριού! Με πόση ευκολία βουλευτής κοινοβουλίου προσδιορίζει ο ίδιος ένα παιδί ανήλικο που αναζητά τα όριά του, εσείς του βάζετε ταμπέλα; Αυτό δε δημιουργεί ανησυχία;».

Ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρ.  Αρσένης απάντησε στην υφυπουργό Παιδείας λέγοντάς της «Κυρία Μακρή, εγώ δε φοβάμαι το γεγονός, το ενδεχόμενο να είναι τρανς μαθήτρια. Δε με τρομάζει. Εσάς σας τρομάζει; Σας τρομάζει το γεγονός ότι μπορεί και να είναι; Εμένα δε με τρομάζει.
Αν έγινε κάποιο λάθος, να ζητήσουμε συγγνώμη από το παιδί. Όμως, εμένα δε με τρομάζει αυτό το ενδεχόμενο. Εσάς σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία; Σας τρομάζει σαν πολιτική ηγεσία, κυρία Μακρή; Εσείς είστε ανοικτοί στον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό του φύλου;»,

Απαντώντας η Ζέττα Μακρή σημείωσε τα εξής:  “Εσείς ο ίδιος μιλάτε για σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα και τον αυτοπροσδιορισμό κι από την πρώτη κιόλας γραμμή της ερώτησής σας προσδιορίζετε ένα ανήλικο παιδί 12 ετών. Η μητέρα, ως οφείλει , δεν το προσδιορίζει το παιδί της. Κάτι που το κάνετε εσείς με φοβερή ευκολία. Φοβερή έως και προβληματική ευκολία“,

  • Με τρομάζει που επιμένετε εσείς να βάζετε «ταμπέλα» στο ανήλικο. Σας το επεσήμανα στην πρωτολογία μου όσο μπορούσα πιο προσεκτικά και παρ’ όλα αυτά επιμένετε. Με τρομάζει το ότι δεν το αναγνωρίζετε.
  • Με τρομάζει, επίσης, το ότι λέτε πως όλα αυτά είναι δικοί μου ισχυρισμοί, όταν σας έχω εδώ –αν θέλετε, είναι στη διάθεσή σας- τη δήλωση των μαθητών του δεκαπενταμελούς, οι οποίοι λένε ότι δεν αποβλήθηκε το παιδί και δεν δημιουργήθηκε επεισόδιο.
  • Ζούμε στην εποχή που δε ζητάμε τα παιδιά να τηρούν κανόνες, αλλά να μην τους παραβιάζουν. Και οι στοιχειώδεις ενδυματολογικοί κανόνες που δεν αναιρούν τον αυτοπροσδιορισμό, οφείλουν να γίνονται σεβαστοί.
  • Αφού ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, ότι ο αυτοπροσδιορισμός είναι σεβαστός από εκπαιδευτικούς, από μαθητές, από την κοινωνία, ας ξεκαθαρίσουμε και ότι αφ’ ης στιγμής αυτοπροσδιοριστεί ο εκπαιδευόμενος, ο μαθητής, εν συνεχεία θα πρέπει τους στοιχειώδεις ενδυματολογικούς κανόνες να τους τηρήσει.
  • Δεν είμαστε στην εποχή που τα παιδιά πρέπει να τηρούν κανόνες. Είμαστε  στην εποχή που τα παιδιά δεν πρέπει να παραβιάζουν κανόνες. Είναι μια λεπτή ισορροπία. Ας την τηρήσουμε. Αυτή είναι προς όφελος των παιδιών και όλων μας. Είναι σεβαστή.
  • Ο αυτοπροσδιορισμός είναι εκ των ων ουκ άνευ πια. Το έχει αποδεχθεί η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας. Ελάχιστες φωνές είναι η ισχνή μειοψηφία. Αφ’ ής στιγμής, λοιπόν, αυτό επιτευχθεί, οι ελάχιστοι, οι στοιχειώδεις –ούτε παρωχημένοι, ούτε υπερβολικοί- ενδυματολογικοί κανόνες που δεν αναιρούν τον αυτοπροσδιορισμό οφείλουν να γίνονται σεβαστοί.

Η αντίδραση του υπ. Παιδείας

Η Ζ. Μακρή αναφερόμενη στην αντίδραση του υπουργείου Παιδείας επί του ζητήματος που προέκυψε στο Μουσικό Γυμνάσιο Ιλίου , είπε:

  • Οι υπηρεσίες του Υπουργείου μας και σε αυτή την περίπτωση αντέδρασαν αστραπιαία.
  • Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας ζήτησε από τη Διευθύντρια του σχολείου να καταθέσει εγγράφως αναλυτική ‘’Έκθεση’’ των γεγονότων, που αφορούσαν στο περιστατικό.
  • Στη συνέχεια έδωσε εντολή διενέργειας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ενώ παράλληλα ο εκπαιδευτικός απομακρύνθηκε από το σχολείο και αποσπάστηκε στο Γραφείο Φυσικής Αγωγής της Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας.
  • Ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας κ. Κόπτσης επισκέφτηκε το σχολείο κι έδωσε κι αυτός εντολή να διερευνηθεί σε βάθος το συμβάν και να αποδοθούν τυχόν ευθύνες.

Πρωτοβουλίες

Σχετικά με τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, η υφυπουργός τόνισε τα εξής:

  • Σε κάθε περίπτωση, το ΥΠΑΙΘ προωθεί ένα σχολείο δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, αποδοχής της διαφορετικότητας και ανοιχτό στην κοινωνία, με ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν τους μαθητές τους και στέκονται αρωγοί τους όχι μόνο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην πορεία τους προς την αυτογνωσία.
  • Οι βασικές νομοθετικές διατάξεις που διέπουν τη φοίτηση των μαθητών σε σχολικές μονάδες της χώρας διασφαλίζουν την ισότιμη και ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 1566/1985 (Α΄167) όπως ισχύει: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά».
  • Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται τόσο  τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, η σύνταξη των οποίων ολοκληρώθηκε κι άρχισε ήδη η πιλοτική εφαρμογή τους,  όσο και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μια νέα διδακτική ενότητα που από φέτος εισάγεται στο πρόγραμμα σπουδών όλων των τύπων σχολικών μονάδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Απάντηση του Κρ. Αρσένη

Απαντώντας στην υφ. Παιδείας ο Κρ. Αρσένης τόνισε τα εξής:

  • Μας λέτε ότι το θέμα λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο. Πώς λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο; Επειδή υπήρξαν διαδικασίες ή επειδή τα παιδιά πήραν την υπόθεση στα χέρια τους, επειδή όλα τα κορίτσια ντύθηκαν σαν αγόρια και τα αγόρια σαν κορίτσια και είπαν ότι τα ρούχα δεν έχουν φύλο και ζήτησαν το δικαίωμα στην έκφραση; Αν δεν υπήρχε αυτή η κατακραυγή, θα κινούνταν οι διαδικασίες; Όχι, δεν θα κινούνταν οι διαδικασίες αν δεν υπήρχε αυτή η κατακραυγή. Αυτή είναι η πραγματικότητα, κυρία Μακρή.
  • Ζητάμε τα αυτονόητα και δεν τα ζητάμε εμείς. Είναι προτάσεις των αντίστοιχων φορέων οι οποίες έχουν έρθει στα χέρια του Υπουργείου, όμως δεν έχει γίνει κάτι από τότε.
  • Σύνταξη εξειδικευμένης εγκυκλίου για διαχείριση καθημερινών ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφραση ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου, διαρκής υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφραση ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου, βιωματικά σεμινάρια σχετικά με την αντιμετώπιση της ομοφοβίας, αναπροσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος με συμπερίληψη όλων των μειονοτήτων -και όχι επιλεκτικά κάποιων- στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, πειθαρχικός έλεγχος και επιβολή κυρώσεων σε καθηγητές και μαθητές από διαφορετική κλίμακα για την εξάλειψη της λεκτικής βίας και της προσβλητικής συμπεριφοράς.
  • Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που κάνουν άλλες κοινωνίες. Σας ζητάμε να τα κάνετε και εσείς. Το να κάνετε κάποια σεμινάρια σε κάποιους ανθρώπους και συνεχίζουμε να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, καταλαβαίνετε ότι δεν αρκεί, γιατί εάν είχατε αντιμετωπίσει το ζήτημα, δεν θα είχαμε αυτό το αδιανόητο κρούσμα του Μουσικού Σχολείου Ιλίου.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.