«Δράσεις» παντού: Εκπαιδευτικοί «πνιγμένοι» στη γραφειοκρατία

Το υπουργείο Παιδείας αντί να μειώσει τη γραφειοκρατία όπως υποσχέθηκε, τη μεγάλωσε και την ψηφιοποίησε!

Τα τελευταία χρόνια, το Υπουργείο Παιδείας έχει επιδοθεί σε έναν άνευ προηγουμένου καταιγισμό αποσπασματικών «δράσεων» και «πρωτοβουλιών» στα σχολεία: «Ενεργός Πολίτης», «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», «Ημέρα Αθλητισμού», «Ημέρα Φιλάθλου», «Ημέρα για το Ολοκαύτωμα», «Ημέρα μνήμης γενοκτονίας του Πόντου», «Ημέρα ψυχικής υγείας», «Σχολική Ημέρα ζωοφιλίας», «Ευρωπαϊκή Ημέρα γλωσσών», «Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού», «Παγκόσμιες Ημέρες (ελληνικής γλώσσας, τρίτης ηλικίας, κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων, ανακύκλωσης, ασφαλούς πλοήγησης, περιβάλλοντος, νερού κ.α.), «Λαχανόκηποι». Παράλληλα υλοποιούνται δράσεις που προϋπήρχαν, όπως Περιβαλλοντικές, Πολιτιστικές, Αγωγής υγείας, οι Καινοτόμες Δράσεις των Πειραματικών Σχολείων και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων. Πρωτοβουλίες που παρουσιάζονται ως καινοτομία και πρόοδος, καταλήγουν στην πράξη να αποτελούν πυροτεχνήματα εντυπωσιασμού, χωρίς συνέπεια, συνέχεια και συνοχή.

Οι εκπαιδευτικοί, αντί να αφοσιώνονται στη μαθησιακή διαδικασία, πνίγονται σε ένα «βουνό» από γραφειοκρατία, φόρμες, πλατφόρμες, αναρτήσεις και «τεκμηριώσεις», που λειτουργούν ως μηχανισμός ελέγχου και όχι υποστήριξης. Η καθημερινότητα στο σχολείο έχει μετατραπεί σε έναν ατέλειωτο γραφειοκρατικό λαβύρινθο, όπου κάθε μέρα επινοείται και μια νέα υποχρέωση, χωρίς καμία αποτίμηση των προηγούμενων.

Πέρα όμως από τις λεγόμενες «δράσεις», η γενικότερη γραφειοκρατία που έχει επιβληθεί στα σχολεία έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οι διευθυντές, οι σύλλογοι διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί καλούνται καθημερινά να διαχειριστούν πλήθος πλατφορμών, εγγράφων, αναφορών, στατιστικών στοιχείων, ενημερώσεων και υποβολών, που συχνά επικαλύπτονται και εξαντλούν τον διαθέσιμο χρόνο και την ψυχική αντοχή τους. Αντί το σχολείο να λειτουργεί ως κοινότητα μάθησης και δημιουργίας, έχει μετατραπεί σε γραφείο διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων, με τον εκπαιδευτικό εγκλωβισμένο σε ρόλο υπαλλήλου διαρκούς «καταχώρισης».

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ξεκαθαρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουμε στη δημιουργικότητα, στην καινοτομία και στις πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο. Όμως αυτές πρέπει να έχουν ουσία, συνοχή και προγραμματισμό, να στηρίζονται σε σταθερές παιδαγωγικές αρχές και όχι να επιβάλλονται εμβόλιμα, ως επικοινωνιακά τεχνάσματα μιας κυβέρνησης που αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως χώρο «επιδείξεων».

Ζητούμε:

  • Συγχώνευση και αναδιοργάνωση των διάσπαρτων δράσεων σε ένα ενιαίο, παιδαγωγικά συνεκτικό πλαίσιο, με σαφείς στόχους, χρόνο και στήριξη των εκπαιδευτικών.
  • Απλοποίηση και ψηφιακή ενοποίηση όλων των διαδικασιών, ώστε να μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία και να ελευθερωθεί χρόνος για το πραγματικό έργο των εκπαιδευτικών που είναι η διδασκαλία και η πραγματική ενασχόληση με τους μαθητές.
  • Παροχή ωρών γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα σχολεία, που θα καλύπτονται από εκπαιδευτικούς, ξεκινώντας από τα 12θέσια και άνω.
  • Θεσμικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς πριν από την επιβολή κάθε νέας «δράσης», πλατφόρμας ή διοικητικής υποχρέωσης.
  • Σταθερή στήριξη των σχολείων με πόρους, χρόνο και επιμόρφωση, όχι με αποσπασματικά προγράμματα βιτρίνας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ οφείλει να σταματήσει να αντιμετωπίζει το σχολείο ως χώρο «εκστρατειών» και να επενδύσει σε ουσιαστική παιδαγωγική πολιτική που θα ενισχύει τον ρόλο του εκπαιδευτικού και θα εξασφαλίζει πραγματικές ευκαιρίες μάθησης για όλα τα παιδιά.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης  θα συνεχίσει να διεκδικεί ένα σχολείο λιγότερο γραφειοκρατικό, πιο ουσιαστικό και ανθρώπινο. Ένα σχολείο που δεν θα εξαντλείται σε «ημέρες», «δράσεις» και «πρωτοβουλίες», αλλά θα έχει σχέδιο, συνέπεια και παιδαγωγικό νόημα.

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν

Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.