Διευθυντές σχολείων: Ευνοιοκρατία και αδιαφάνεια στη συνέντευξη καταγγέλουν εκπαιδευτικοί
Ευνοιοκρατία και αδιαφάνεια στη διαδικασία της συνέντευξης καταγγέλουν εκπαιδευτικοί με κομματικές πριμοδοτήσεις, δημόσιες σχέσεις, και πάσης φύσεως “μαγειρεία”.
Τις προηγούμενες μέρες το edweek.gr δημοσίευσε καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες υποψήφιοι Διευθυντές σχολείων βαθμολογήθηκαν στη συνέντευξη παραπάνω από «Άριστα»!
Συγκεκριμένα, 35 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλαν αναξιοκρατία και παρατυπίες κατά τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολείων και Σχολικών Συμβούλων. Στην Κοινοβουλευτική Eρώτηση που κατατέθηκε τονίζεται αρχικά το παράδοξο-αν όχι τραγελαφικό-των αξιολογικών πινάκων Συμβούλων Εκπαίδευσης, να υπάρχουν υποψήφιοι, οι οποίοι στη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν παραπάνω από «Άριστα».
Για παράδειγμα, υποψήφιος με βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 33,125 έλαβε από τη συνέντευξη 20,74 και είχε τελική βαθμολογία 53,87, ενώ έτερος υποψήφιος είχε βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 27,57 και λαμβάνοντας από τη συνέντευξη 21,13, η τελική βαθμολογία του διαμορφώθηκε στο 48,7.
Διαδικασίες fast track ….. και η αξιοκρατία στην εκπαίδευση
Σήμερα μια νέα επιστολή εκπαιδευτικού δημοσιεύεται σε εκπαιδευτικό site fresh-education η οποία κάνει λόγο για τα “θολά” κριτήρια λειτουργίας των Συμβουλίων Επιλογής καθώς και για ευνοιοκρατία και αδιαφάνεια στη συνέντευξη.
Διαβάστε την επιστολή
Κλήθηκε ο εκπαιδευτικός κόσμος με απανωτές προκηρύξεις να συμμετάσχει σε διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπ/σης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων) με βάση πάντα τον Νόμο.4823/2021 μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο και με διαδικασίες επιλογής που αμφισβητούνται έως σήμερα από αρκετούς υποψηφίους.
Μετά από 30 χρόνια καριέρας σε διάφορα σχολεία της επικράτειας και του εξωτερικού, αποφάσισα να συμμετάσχω για πρώτη φορά στις δύο προκηρύξεις (Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων) του προαναφερθέντος νόμου.
Το δε σύστημα ανάρτησης μορίων που διαμορφώθηκε από το ΥΠΑΙΘ και υιοθετήθηκε από τα Συμβούλια Επιλογής αναγνώρισε μόνο συνεχόμενες θητείες σε αντίστοιχες διοικητικές θέσεις. Δυστυχώς η διοικητική μου προϋπηρεσία σε αντίστοιχες θέσεις (Διευθυντής Σχολείου τα έτη 2017-18 και 2020-21 & Προϊστάμενος Ολιγοθεσίου Σχολείου το έτος 1994-95) αφορούσε τα παραπάνω διακεκομμένα σχολικά έτη και έτσι δεν μπορούσαν να αναρτηθούν στον εν λόγω σύστημα.
Σύμφωνα με το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής (Π.Ε. Κυκλάδων) ‘το σύστημα ήταν υπαίτιο για την μη ανάρτηση των συγκεκριμένων μορίων’ και δεν υπήρχε καμία δυνατότητα παρέμβασής του για συμπληρωματική ανάρτησή τους. Παράλληλα δεν αναγνωρίστηκε το Πιστοποιητικό Ξένης Γλώσσας (Proficiency) καθώς δε συνοδευόταν από τη μετάφρασή του, ενώ το πρώτο Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων είχε αποδεχτεί το συγκεκριμένο πιστοποιητικό χωρίς μετάφραση. Για τη δεύτερη ξένη γλώσσα επιπέδου Β2 η ανάρτηση των μορίων έγινε στη στήλη του Β2 της πρώτης ξένης γλώσσας επαυξημένο κατά 0,5 μόρια δηλ.. αντί για 0,5 η στήλη αναγράφει 1 μόριο. Στη δε απορία μου πώς έγινε αυτή η μεταβολή, η απάντηση ήταν ‘προς όφελος του υποψηφίου στελέχους’. Σε αυτή την περίπτωση η παρέμβαση του Τοπικού Συμβουλίου στο σύστημα ανάρτησης μορίων μάλλον ήταν επιτρεπτή;
Μετά τη δημοσίευση του Προσωρινού Πίνακα Μορίων έκανα ένσταση και απέστειλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά με την παράκληση όπως ληφθούν υπόψη της Επιτροπής και βελτιωθεί η συνολική μου μοριοδότηση. Η ένστασή μου δεν έγινε δεκτή. Ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί μέχρι σήμερα 8/04/2023 η αιτιολογία απόρριψης της ένστασής μου.
Στην ολοκλήρωση της διαδικασιών συμμετείχα και στις δύο συνεντεύξεις. Στην μεν πρώτη συνέντευξη (Σχολικών Συμβούλων) μοριοδοτήθηκα με βαθμό Άριστα (19,75) ενώ στη δεύτερη (Διευθυντών Σχολικών Μονάδων) η επίδοσή μου σημείωσε απότομη κάθοδο (12,80) ……
Αναρωτιέται κανείς με ποια κριτήρια λειτούργησαν τα δύο Συμβούλια Επιλογής καθώς το σύστημα ανάρτησης μορίων λίγο πολύ λειτούργησε με τον ίδιο τρόπο στα διοικητικά μόρια ενώ στα μόρια των ξένων γλωσσών τελείως διαφορετικά (Το μεν πρώτο συμβούλιο μου ανάρτησε συνολικά 3,5 μόρια ενώ το δεύτερο 1 μόριο).
Για τη δε διαφάνεια της διαδικασίας της συνέντευξης οι αριθμοί μαρτυρούν την αξιοπιστία και δημοκρατικότητα της όλης διαδικασίας. Με την ανάλογη ευνοιοκρατία και αδιαφάνεια τα τοπικά στελέχη της κυβερνώσας παράταξης μοριοδοτήθηκαν υπέρ του δέοντος και αναμένεται και η τοποθέτησή τους στις αντίστοιχες θέσεις και όλα καλώς καμωμένα……. Και όλα αυτά να γίνονται μεσούσης της προεκλογικής περιόδου…… Πού άραγε βρίσκεται η επίσημη ομοσπονδία μας (ΔΟΕ) προκειμένου να λάβει θέση για τις περιβόητες διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης ;
Αναστασίου Δ. Αναστάσιος (ΠΕ 70)
Δρ. Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Δυτικής Αττικής
Για στημένες βαθμολογίες και καταγγελίες για πριμοδότηση ημετέρων κάνουν λόγο οι ΣΥΝΕΚ
«Το επιτελικό κράτος της διαπλοκής ενεργοποιήθηκε για να “ρυθμίσει” τις βαθμολογίες και κάποιοι να πάρουν ή να χάσουν όσα ακριβώς μόρια χρειάζονταν για να είναι έτοιμα τα “στελέχη εκπαίδευσης” την επόμενη μέρα των εκλογών σε κάθε περίπτωση …» τονίζουν οι ΣΥΝΕΚ, καταγγέλλοντας «εργαλειοποίηση της συνέντευξης από πολλά διορισμένα συμβούλια επιλογής μέσω των στημένων βαθμολογιών».
Αναλυτικά η ανακοίνωση – καταγγελία των ΣΥΝΕΚ
Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής διευθυντών/τριών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αναρτήθηκαν οι τελικοί πίνακες κατάταξης, μετά τη διαδικασία της συνέντευξης, σε όλη την Ελλάδα. Με ιδιαίτερη έκπληξη διαπιστώσαμε την υλοποίηση από τα, διορισμένα από την κυβέρνηση, συμβούλια επιλογής διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενός παλαιοκομματικού σχεδίου ενίσχυσης (στη διαδικασία της συνέντευξης που έδινε μέχρι 20 μονάδες) συγκεκριμένων υποψήφιων διευθυντών/τριων που ταυτίζονται με τη σημερινή κυβερνητική πολιτική “γραμμή” κι αυτό έγινε με την ανατροπή της σειράς των υποψήφιων του πίνακα, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί, με τα μετρήσιμα προσόντα σε ακραίο βαθμό.
Η συνέντευξη άλλαξε τη σειρά κάποιων υποψήφιων διευθυντών/τριων με καθοριστικό τρόπο (από τη θέση που είχαν στον πίνακα με τα μετρήσιμα). Συγκεκριμένοι/ες υποψήφιοι/ες (στελέχη κατά κύριο λόγω της Νέας Δημοκρατίας καθώς και σε κάποιες περιοχές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ που ενστερνίζονται την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη) ανέβηκαν αρκετές θέσεις, παίρνοντας όλοι/ες τους “άριστα 20’’ από τα συμβούλια επιλογής (για να διασφαλίσουν ότι παίρνουν σχολείο πόλης ή το σχολείο της αρεσκείας τους) και κάποιοι/ες κατέβηκαν αντίστοιχες θέσεις, παίρνοντας ακόμα και κάτω από τη βάση 9, (για να αποκλειστούν από τα σχολεία τους, τα σχολεία πόλης ή και να μην πιάσουν κανένα σχολείο ενώ ήταν ήδη διευθυντές/τριες). Οι διαφορές 3-11 βαθμών στη συνέντευξη μεταξύ υποψήφιων είναι δύσκολο να εξηγηθούν από απαντήσεις σε «αυτοπαρουσίαση» και σε «μελέτη περίπτωσης». Το επιτελικό κράτος της διαπλοκής ενεργοποιήθηκε για να “ρυθμίσει” τις βαθμολογίες και κάποιοι να πάρουν ή να χάσουν όσα ακριβώς μόρια χρειάζονταν για να είναι έτοιμα τα “στελέχη εκπαίδευσης” την επόμενη μέρα των εκλογών σε κάθε περίπτωση…
Η εργαλειοποίηση της συνέντευξης από πολλά διορισμένα συμβούλια επιλογής μέσω των στημένων βαθμολογιών (με χειρουργική ακρίβεια σε πολλές περιπτώσεις) και οι ερωτήσεις που στόχευαν στο να “δικαιολογηθεί” η χαμηλή ή η υψηλή βαθμολογία υποψήφιων και στο να εκθειάσουν την αντιεκπαιδευτική και αντεργατική κυβερνητική πολιτική γραμμή της διάλυσης της εκπαίδευσης κι όχι την ανάδειξη της παιδαγωγικής συγκρότησης και της διοικητικής επάρκειας των υποψήφιων, λίγο πριν τη λαϊκή ετυμηγορία (βουλευτικές εκλογές), αποτελεί την επιτομή της διαπλοκής, της ημετεροκρατίας, της αδιαφάνειας, της προσπάθειας άλωσης της κρατικής μηχανής από τους αρεστούς της σημερινής κυβέρνησης και της διαμόρφωσης ενός τοπίου ξένου από κάθε έννοια δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.
Τα παραπάνω φαινόμενα αναδεικνύουν τις καταστροφικές συνέπειες της πολιτικής που εφαρμόζεται αυτά τα χρόνια από την Κυβέρνηση της ΝΔ (του επιτελικού κράτους, της διαπλοκής, της καταστολής, του αυταρχισμού, της διάλυσης και ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών, της ρεμούλας, των καλοπληρωμένων ΜΜΕ της λίστας Πέτσα, των παρακολουθήσεων κ.α.) και υποδεικνύουν την πολιτική ανάγκη να επιστρέψουν οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα συμβούλια επιλογής οι οποίοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι όροι της διαδικασίας της συνέντευξης θα είναι ίδιοι για όλους/ες, θα τηρείται επομένως η ισονομία, η διαφάνεια και θα διασφαλίζεται η χρηστή διοίκηση.
Απαιτούμε επομένως, μετά από τις πολλές και σε πανελλαδικό επίπεδο καταγγελίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της χώρας, την άμεση παύση όλων των διαδικασιών επιλογής διευθυντών/-ντριών, όπως γίνεται σε κάθε προεκλογική περίοδο με την αναστολή όλων των υπηρεσιακών μεταβολών. Εφόσον, η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίσει τις διαδικασίες με σκοπό να αλώσει την κρατική μηχανή, η αποκατάσταση των αδικιών και η αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της διοικητικής πυραμίδας και των ίδιων των στελεχών εκπαίδευσης (σε όλα τα επίπεδα) επιβάλλεται να αποτελεί προτεραιότητα της επόμενης προοδευτικής διακυβέρνησης της χώρας.
Γραμματεία Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών
Γραμματεία ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Τα ενυπόγραφα άρθρα ή αναδημοσιεύσεις εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη του edweek.gr
Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them. |