Διαφημιστικές κλήσεις: Για να απαλλαγείτε ενταχθείτε στο μητρώο του άρθρου 11 – Δείτε πώς!

Διαφημιστικές κλήσεις: «Η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 αποτελεί τον μόνο δρόμο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις στο σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο. Πέραν αυτού, τα θύματα μπορούν να καταθέσουν αγωγή και μήνυση διεκδικώντας αποζημίωση για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων».

Το μητρώο του άρθρου 11 είναι ένας ειδικός κατάλογος που τηρούν υποχρεωτικά οι πάροχοι ηλεκτρονικών υπηρεσιών (π.χ. Cosmote, Vodafone, Wind) με στοιχεία των συνδρομητών τους οι οποίοι έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο, δεν προσφέρει καμία προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό.

Η διαδικασία εγγραφής

Οι πελάτες μπορούν να καταθέσουν αίτηση σε υποκατάστημα του παρόχου τους, να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (π.χ. 13888 για την Cosmote, 13830 για τη Vodafone) ή να αποστείλουν email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το μητρώο άρθρου 11 που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν. Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή και διαγραφής) στο μητρώο απαιτούνται 30 ημέρες.

Εάν κάποιος δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, ο εκπρόσωπος ενός call center που πραγματοποιεί τυχαίες τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, επειδή δε γνωρίζει σε ποιον ανήκει ο τηλεφωνικός αριθμός. Και συνεπώς δεν είναι σε θέση να συνδέσει τον τηλεφωνικό αριθμό με κάποιο πρόσωπο.

Σε αντίθετη περίπτωση, οι εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Σε περίπτωση τώρα που, μετά την επιτυχή καταχώρηση της ανωτέρω δήλωσης καταχώρησης στο τηρούμενο από την Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών, γίνετε αποδέκτης μη ζητηθείσας τηλεφωνικής κλήσης με σκοπό την απευθείας προώθηση αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, έχετε το δικαίωμα προσφυγής (υποβολής σχετικής καταγγελίας) απευθείας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και μπορείτε να καταθέσετε αγωγή και μήνυση διεκδικώντας αποζημίωση για παραβίαση των προσωπικών σας δεδομένων.

Για όσους από εσάς λαμβάνετε και ταχυδρομικό SPAM, ζητήστε από την ΑΠΔΠΧ να ενταχθείτε στο μητρώο του αρ. 13 ή αλλιώς τη λίστα του αρ. 13. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας που πραγματοποιούν προωθητικές ενέργειες είναι υποχρεωμένοι να το συμβουλεύονται πριν την αποστολή του διαφημιστικού υλικού. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας δεν έχουν δικαίωμα να στείλουν διαφημιστικό υλικό σε άτομα που έχουν εγγραφεί στο μητρώο του άρθρου 13 και είναι υποχρεωμένοι να διαγράφουν από τους καταλόγους τους όσους είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό.

Μπορείτε να εγγραφείτε στο μητρώο του άρθρου 13, εδώ.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.