Δ. Μιχαηλίδου: Μαγικό ραβδί για την Παιδεία δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμη, βήματα όμως έγιναν

Στον ΑΝΤ1 μίλησε η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, για τη σημασία της προσχολικής αγωγής, το πρόγραμμα σπουδών και πώς θα γίνει το σχολείο πιο ενδιαφέρον.

Η κα Μιχαηλίδου ανέφερε χαρακτηριστικά:

“Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση (η μεταφορά της προσχολικής αγωγής στην αρμοδιότητα του ΥΠΑΙΘΑ). Στη χώρα μας έχουμε το μικρότερο ποσοστό της συμμετοχής ειδικά βρεφών στην προσχολική αγωγή. Εκεί που ο μέσος όρος των δυτικών χωρών είναι στο 37%, στην Ελλάδα είμαστε στο 26%. 2.5 στα 10 βρέφη πηγαίνουν στον βρεφικό. Θέλουμε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, να γεφυρώσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με αυτή του σχολείου, θέλουμε οι γονείς να εμπιστεύονται τον βρεφονηπιακό σταθμό και θέλουμε η διαδικασία της προ-ανίχνευσης αναπηριών, δυσκολιών και διαφοροποιήσεων που μπορεί να έχει ένα παιδί να μπορεί να είναι όσο πιο νωρίς γίνεται έτσι ώστε να δουλεύεται το παιδί και να είναι όσο πιο λειτουργικό”.

“Η διάγνωση δε θα γίνεται μέσα στον βρεφονηπιακό σταθμό, θα γίνεται όμως μια πρώιμη ανίχνευση η οποία θα παραπέμπει τα περιστατικά σε λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και σε παιδοψυχολόγους”.

Δημοσιογράφος: Πρέπει να προχωρήσουμε σε γενναίες αποφάσεις για το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας προσχολικά, τι μαθαίνουν στα νήπια, γιατί βλέπουμε ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι λιγάκι…

Δ. Μιχαηλίδου: “Έχετε απόλυτο δίκιο γι΄αυτό είχαμε μια εξουθενωτική συνάντηση χθες με τον Υπουργό και τον νέο πρόεδρο του ΙΕΠ, έτσι ώστε να ξεκινήσουμε να βλέπουμε ακριβώς αυτό: τι μαθαίνουν τα παιδιά μας, τι θέλουμε να μαθαίνουν τα παιδιά μας και πόσο πιο θελκτικό, πιο ενδιαφέρον μπορεί να γίνει το μάθημα”

Δημοσιογράφος: Και η παπαγαλία υπουργέ, να φύγει η παπαγαλία

Δ. Μιχαηλίδου: “Ένας από τους λόγους που είναι πολύ σημαντική αυτή η μεταρρύθμιση της προσχολικής αγωγής είναι ότι στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει να έχουμε αυτήν την αντεστραμμένη πυραμίδα σε επίπεδο του πού βάζουμε την προσοχή μας. Βάζουμε πάρα πολύ την προσοχή μας στις Πανελλήνιες και ακόμα πιο πολύ στο Πανεπιστήμιο, ενώ αυτό που μας λένε όλοι οι ειδικοί πλέον είναι: προσχολική αγωγή, προσχολική αγωγή, προσχολική αγωγή.”

“Βασικός στόχος είναι το σχολείο να είναι ενδιαφέρον. Τα παιδιά να πηγαίνουν με χαρά κια ο γονιός θέλουμε να έχει περισσότερη εμπιστοσύνη στο Ελληνικό σχολείο. Είναι μεγάλο στοίχημα αυτό της εμπιστοσύνης των γονιών”.

Δημοσιογράφος: Αυτόν τον στόχο πώς θα τον πετύχετε;

Δ. Μιχαηλίδου: “Βήματα έγιναν αλλά μαγικό ραβδί δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμη. Μαγικό ραβδί για τους εκπαιδευτικούς, για τους γονείς και ακόμη περισσότερο για τα παιδιά δεν έχουμε ανακαλύψει. Όμως το πρόγραμμα σπουδών είναι μια μεγάλη καινοτομία για εμάς δεδομένου ότι αλλάζει. Τα πολλαπλά βιβλία και η χρήση αυτών, έτσι ώστε το μάθημα να είναι πιο διαδραστικό, είναι σημαντικό. Οι διαδραστικοί πίνακες, που είναι δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού, να υπάρχουν σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, είναι ένα τρομερό εργαλείο ώστε να μπορείς να βάζεις τραγούδια στο μάθημα του Δημοτικού, με QR codes να βγάζεις υλικό”

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.