Βαριές αλληλοκατηγορίες μεταξύ Διευθύντριας και καθηγητών σε Γυμνάσιο της Ικαρίας

Υψηλοί τόνοι και βαριές αλληλοκατηγορίες μεταξύ Διευθύντριας και καθηγητών σε Γυμνάσιο της Ικαρίας. Πρωτοφανή περιστατικά διαδραματίζονται στο σχολείο σύμφωνα τουλάχιστον με όσα καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτό.

Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούν τη Διευθύντρια για αναρχία και για τη δημιουργία εκφοβιστικού, ταπεινωτικού και εχθρικού προς τους ίδιους περιβάλλοντος – Εκείνοι με τρομοκρατούν, ισχυρίζεται η ίδια!

Ικαρία: «Πόλεμος» καθηγητών και διευθύντριας σε Γυμνάσιο

Σύμφωνα με το “Πρώτο Θέμα”, σύσσωμοι οι καθηγητές έχουν ξεσηκωθεί εναντίον της διευθύντριας, με την” οποία έχουν έρθει σε ουσιαστική και οριστική ρήξη, με αφορμή μία σειρά από περιστατικά, τα οποία αναφέρονται στην πολυσέλιδη επιστολή τους προς την περιφερειακή διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου.

Οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι, εξαιτίας των ενεργειών της διευθύντριας, έχει διαταραχθεί η έκρυθμη και ομαλή καθημερινή λειτουργία του σχολείου, ενώ σημειώνονται φαινόμενα λεκτικής, ηθικής και ψυχολογικής βίας και παρενόχλησης.

Ισχυρίζονται πως η εν λόγω διευθύντρια προβαίνει σε συμπεριφορές, πράξεις, πρακτικές και απειλές που οδηγούν στην ηθική και ψυχολογική βλάβη κατ’ επανάληψη, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, ταπεινωτικού και επιθετικού περιβάλλοντος, το οποίο τους δημιουργεί επιπρόσθετο εργασιακό άγχος, που μεταφέρεται, όπως επισημαίνουν, «στην προσωπική μας ζωή και υγεία».

Η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Σάμου, στην οποία απευθύνθηκαν αρχικά οι καθηγητές, τους ζήτησε να παραθέσουν συγκεκριμένα γεγονότα και πράξεις της διευθύντριας, που να επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες τους, κάτι το οποίο έπραξαν με την επιστολή τους, την οποία έχει στη διάθεσή του το Πρώτο Θέμα.

Παρακάτω, παραθέτουμε ορισμένα από τα περιστατικά που ανάγκασαν τους καθηγητές να καταγγείλουν τη διευθύντρια του σχολικού ιδρύματος στα αρμόδια όργανα:

Ο σχολικός περίπατος

Σε συνεδρίαση του ΣΔ στις 8/11/2023 η διευθύντρια παρεμπόδισε ψηφοφορία εν μέσω απειλών και εκφοβισμών προς τα μέλη του ΣΔ, επειδή δεν ήθελε να πραγματοποιηθεί την επομένη ημέρα σχολικός περίπατος.

Την επομένη ημέρα διεξήχθη ψηφοφορία, καθώς όλοι οι καθηγητές υπερψήφισαν για τον σχολικό περίπατο, πλην της διευθύντριας, η οποία εσκεμμένα δεν προσήλθε στην πρωινή προσευχή και συγκέντρωση των μαθητών για να τους το ανακοινώσει. Επίσης, αρνήθηκε να συνοδέψει τους μαθητές μαζί με όλους τους συναδέλφους στον σχολικό περίπατο σε παρακείμενο χωριό και παρέμεινε στο χώρο του σχολείου.

Η ατιμωρησία

Στην ίδια εκδρομή (9/11/2023), όταν οι καθηγητές επέστρεψαν στο σχολείο, οι εφημερεύοντες καθηγητές παρέπεμψαν στη διευθύντρια ορισμένους μαθητές που εντόπισαν να προκαλούν ζημιά σε ιδιωτική περιουσία. Η διευθύντρια δεν ενημέρωσε ούτε τους γονείς των συγκεκριμένων μαθητών, αλλά ούτε και συγκάλεσε τον Σύλλογο για την αντιμετώπιση του θέματος, παρά τις διαφωνίες όλων των καθηγητών. Σε συνεδρίαση στις 20/11/2023 και παρά το ότι το κλίμα ήταν ήδη τεταμένο, η συζήτηση συνεχίστηκε προκειμένου να διερευνηθεί μία υπόθεση πιθανού σχολικού (διαδικτυακού) εκφοβισμού.

Τελικά, σε συνεργασία και με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου, αποφασίστηκε να κληθούν οι γονείς των εμπλεκόμενων μαθητών για διάλογο στο σχολείο, χωρίς να οριστεί τότε συγκεκριμένη μέρα και ώρα, παρά την επιμονή των συναδέλφων. Επίσης, επικράτησε μία δυστοκία εκ μέρους της διευθύντριας στο να ειδοποιηθούν οι γονείς. Στις 27/11/2023 προσήλθαν οι γονείς των μαθητών στο σχολείο κατά τις πρώτες διδακτικές ώρες μετά από πρόσκληση της διευθύντριας, ενώ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δεν είχαν ενημερωθεί για την παραπάνω συνάντηση.

Στη συνάντηση αυτή με τους γονείς, παραβρέθηκαν εκ μέρους του σχολείου μόνο η διευθύντρια με την κοινωνική λειτουργό και κανένας άλλος εκπαιδευτικός, αλλά ούτε και ενημερωθήκαν οι καθηγητές ποτέ από τη διευθύντρια για το τι διημείφθη εκεί. Λίγες μέρες αργότερα και για την ίδια υπόθεση, η διευθύντρια με μια μαθήτρια και τη μητέρα της, απέναντι σε άλλους ανήλικους συμμαθητές της χωρίς την παρουσία των δικών τους γονέων, συζητούσαν κατ’ αντιπαράσταση και επί ώρα στο γραφείο της, χωρίς να πληροφορηθούν για τίποτα οι καθηγητές, ακόμα μια φορά. Κατά τη συνάντηση αυτή ορισμένες μαθήτριες αποχώρησαν από το γραφείο κλαίγοντας και παραπονέθηκαν σε συναδέλφους, επειδή δεν ήταν παρόντες οι γονείς τους.

Από τις 5/12/2023 και για πολύ καιρό μετά, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των διδασκόντων καθηγητών συνέταξαν, υπέγραψαν και απέστειλαν την πρώτη αναφορά τους στη διευθύντρια του σχολείου προς τη ΔΙΔΕ Σάμου και τον παιδαγωγικό υπεύθυνο Σύμβουλο την οποία και της κοινοποίησαν, η διευθύντρια προέβη σε εκφοβισμούς, απειλές και προσβολές σε υπογράφοντες καθηγητές μεμονωμένα και συστηματικά. Το γεγονός αυτό έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με τις ισχύουσες διατάξεις (5029/2023, ΦΕΚ 55/Α/10-03-2Ο23, Αρ. 4 «ζούμε αρμονικά μαζί -σπάμε τη σιωπή», Παρ. β και γ), που αφορούν τις ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία και άλλες διατάξεις και απαγορεύουν την οποιαδήποτε προσβολή και μορφή σωματικής λεκτικής ψυχολογικής και συναισθηματικής βίας και τρομοκρατίας.

Στις 19/12/2023 επιβλήθηκε μονοήμερη αποβολή από τη διευθύντρια σε μαθητή, επειδή παραποίησε το βιβλίο απουσιών της τάξης του, για την οποία δεν ενημερώθηκαν οι γονείς του από τη διευθύντρια, όπως είχε οριστεί και έτσι δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Την ίδια μέρα (19/12/2023) κατά τη διάρκεια επίπληξης μαθητών στο γραφείο των διδασκόντων, άλλοι μαθητές πετούσαν πέτρες στην πόρτα του γραφείου. Οι καθηγητές πρότειναν μια ημέρα αποβολή για έναν μαθητή από αυτούς ο οποίος παραδέχτηκε την πράξη του. Η διευθύντρια ενώ στην αρχή συμφώνησε, έπειτα ήθελε να την ακυρώσει με το επιχείρημα ότι ή πέτρα δεν πέτυχε το στόχο της.

Την επόμενη μέρα ήρθε ο μαθητής στο σχολείο και οι καθηγητές δεν γνώριζαν αν τελικά έχει πάρει αποβολή, καθώς δεν ενημερώθηκαν από τη διευθύντρια. Στις 16/1/2024 δόθηκε μονοήμερη αποβολή σε μαθητή για παράπτωμά του από τη διευθύντρια, αλλά δεν το γνωστοποίησε στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς και δεν μερίμνησε για την απασχόλησή του στο σχολείο εκείνη την ημέρα. Οι καθηγητές πληροφορήθηκαν από τον ίδιο τον μαθητή την 1* ώρα για την αποβολή του και προσπάθησαν να τον απασχολήσουν όπως μπορούσε ο καθένας, για να μην περιφέρεται άσκοπα μόνος του στο προαύλιο του σχολείου.

Την ίδια ημέρα επίσης (16/1/2024) μαθητής κλήθηκε στο γραφείο από τη διευθύντρια για δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (5Π και 6Π), χωρίς και πάλι να ειδοποιηθούν οι διδάσκοντες της τάξης τις συγκεκριμένες ώρες, οι οποίοι σημείωσαν τις απουσίες του μαθητή και όταν διαπίστωσαν ότι είχε κληθεί στο γραφείο από τη διευθύντρια χωρίς δική του υπαιτιότητα, τις δικαιολόγησαν.

Οι απειλές

Την επόμενη μέρα στις 17/1/2024, όταν εκπαιδευτικός ζήτησε εξηγήσεις από τη διευθύντρια για το ζήτημα των μαθητών που κρατά η ίδια στο γραφείο σε ώρες μαθημάτων χωρίς τη συγκατάθεση και την ενημέρωση των διδασκόντων, εκείνη απάντησε: «Διευθύντρια είμαι και κάνω ό,τι θέλω». Ακολούθησε κατόπιν ένταση και απειλές εκ μέρους της διευθύντριας προς τον εκπαιδευτικό. Στο θέμα αυτό, της παραμονής δηλ. μαθητών στο γραφείο της διευθύντριας εν ώρα μαθημάτων επανειλημμένως και χωρίς ενημέρωση των καθηγητών, εκφράστηκαν προβληματισμοί των συναδέλφων, ότι μετά απ’ αυτές τις απουσίες παρατηρείται αλλαγή στη συμπεριφορά ορισμένων μαθητών, οι οποίοι ύστερα από τυχόν συμβουλές και συστάσεις των καθηγητών τους προστρέχουν στη διευθύντρια μήπως τις αναιρέσουν. Γενικά παρατηρείται τις περισσότερες φορές, ότι η διευθύντρια αναιρεί τις επιπλήξεις ή τις παρατηρήσεις των καθηγητών, ακυρώνοντας τους ενώπιον των μαθητών και δικαιολογώντας την οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά τους. Στις συζητήσεις της με τους μαθητές, έχει παρατηρηθεί ότι συχνά τους επιβραβεύει αντί να τους νουθετεί.

Το κομμωτήριο

Στις 5/2/2024 (ημέρα εφαρμογής των ποινών 8 μαθητών) δεν είχε οριστεί από τη διευθύντρια ο τρόπος απασχόλησης των αποβληθέντων μαθητών (ΥΑ 79942/ΓΔ4/2019 Αρ. 31,παρ.5). Την ίδια μέρα ο γονέας του μαθητή με ανάρμοστη συμπεριφορά εμφανίστηκε και πάλι στο σχολείο και συγκεκριμένα παρέμεινε στο γραφείο τής διευθύντριας από τις 9.30 π.μ. έως και τις 12.30 μμ. Στο διάστημα αυτό, ο γιος του, παρά την αποβολή του, επιχείρησε να αποχωρήσει από το σχολείο και όταν ρωτήθηκε από εκπαιδευτικό για το πού πηγαίνει, εκείνος απάντησε: «Έχω κλείσει ραντεβού στο κομμωτήριο στις 12 και έχω πάρει άδεια από τη διευθύντρια». Ο εκπαιδευτικός ρώτησε τη διευθύντρια η οποία και το επιβεβαίωσε. Και μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που δίνεται άδεια από τη διευθύντρια σε μαθητή για τον ίδιο λόγο.

Τι απαντάει η διευθύντρια

Το Πρώτο Θέμα επικοινώνησε με τη διευθύντρια του σχολείου και ζήτησε την άποψή της για όσα αναφέρονται στην επιστολή των καθηγητών. Η διευθύντρια έκανε λόγο για ασύστολα εις βάρος της ψεύδη, για «φανατικούς συνδικαλιστές που της έχουν κάνει μαύρη τη ζωή της» και για καταστάσεις και συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει στη ζωή της. «Είναι η πρώτη φορά που διευθύνω σχολείο και έχω υπάρξει 20 χρόνια καθηγήτρια. Τέτοιες καταστάσεις δεν έχω βιώσει ποτέ ξανά» ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι τίποτα δεν ισχύει απ’ όσα αναφέρονται στην επιστολή των καθηγητών που εστάλη προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

«Δεν τους τρομοκρατώ, εκείνοι με τρομοκρατούν» τόνισε κατά τη διάρκεια της συνομιλίας η διευθύντρια του σχολείου, δηλώνοντας αποφασισμένη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά των καθηγητών που την συκοφαντούν.

Τι λέει η ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων για το ζήτημα

Σχετικά με δημοσιεύματα που αναρτήθηκαν σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες αναφορικά με πρόβλημα που έχει προκύψει σε σχολείο της περιοχής μας μεταξύ της διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών της μονάδας θα θέλαμε να σημειώσουμε τα ακόλουθα:

Τα διοικητικά ζητήματα που δημιουργούνται στις σχολικές μονάδες είναι καλό να επιλύονται με διάλογο καταρχάς μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα , εφόσον αυτό είναι δυνατόν, και στα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα, στη συνέχεια. Σε αυτή την κατεύθυνση έχει κινηθεί και το ΔΣ του σωματείου βρισκόμενο σε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους προσπαθώντας να βοηθήσει στην εύρεση λύσης στα ζητήματα που παρουσιάστηκαν.

Δε γνωρίζουμε πως η συγκεκριμένη ιστοσελίδα απέκτησε πρόσβαση και τελικά δημοσιοποίησε, έγγραφα που στάλθηκαν αποκλειστικά σε ΔΙΔΕ Σάμου και Περιφερειακή διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου, θεωρούμε πάντως πως η δημοσιοποίηση τους με αυτόν τον τρόπο που παρουσιάστηκαν δεν βοηθά στη ψύχραιμη και ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων αλλά έχει άρωμα σκανδαλοθηρίας. Πράγμα που βρίσκει αντίθετο τόσο το ΔΣ του σωματείου όσο και, κατά δήλωση τους, τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο συγκεκριμένο σχολείο, οι οποίοι δηλώνουν ενοχλημένοι που ένα κείμενο με τις υπογραφές τους και συγκεκριμένους παραλήπτες δημοσιοποιήθηκε χωρίς καν να ερωτηθούν.

Έχουμε και στο παρελθόν αποδείξει πως όταν το κρίνουμε αναγκαίο, προχωρούμε σε δημόσιες καταγγελίες όσο υψηλά ιστάμενος κι αν είναι ο καταγγελλόμενος, είτε διευθυντής σχολικής μονάδας είτε υπουργός. Μέχρι να καταλήξει όμως η διαδικασία, συνεργαζόμαστε με όλους τους εμπλεκόμενους για την επίλυση του προβλήματος , με ειλικρινή διάθεση, χωρίς κραυγές και ψιθύρους.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων

Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας

Δάμαλος Χρήστος Τζίνη Ολυμπία

Πηγές: protothema.gr, ikariaki.gr

Το edweek,gr δημοσιεύει καταγγελίες συλλόγων εκπαιδευτικών και φυσικών προσώπων χωρίς να υιοθετεί καμία από τις απόψεις που περιλαμβάνονται στα κείμενα.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.