Ανοίγει ο διάλογος για το πολυσυζητημένο Εθνικό Απολυτήριο – Πότε θα εφαρμοστεί

Για για το νέο Λύκειο και το Εθνικό Απολυτήριο ενημέρωσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη την αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, τονίζοντας πως το νέο σύστημα θα τεθεί σε ισχύ την περίοδο 2029 – 2030 χωρίς να αιφνιδιάσει μαθητές και γονείς.
Έρχεται το νέο λύκειο – Τι αλλάζει με το εθνικό απολυτήριο – Ποια μοντέλα εξετάζονται
Πότε ξεκινά
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Σοφίας Ζαχαράκη, οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δε θα επηρεάσουν μαθητές που βρίσκονται ήδη εντός Λυκείου, καθώς θα υλοποιηθούν την περίοδο 2029 – 2030, με την παροχή σύγχρονων γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες θα πιστοποιούνται με έναν ενιαίο, αξιόπιστο και ισχυρό τίτλο σπουδών στο τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να αποτελεί βασικό στόχο του υπουργείου.
«Η σημερινή πρόταση για το Εθνικό Απολυτήριο δεν αποτελεί απλώς μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά μια αλλαγή φιλοσοφίας. Μετατοπίζουμε το βάρος από την εξετασιοκεντρική λογική προς μια λογική που δίνει έμφαση στη συνολική διαδρομή και πρόοδο του μαθητή. Ενισχύουμε τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου», τόνισε η υπουργός Παιδείας, εξηγώντας πως το εγχείρημα θα έχει ευρύ αποτύπωμα, μιας και αφορά περίπου 230.000 μαθητές Λυκείου κάθε χρόνο, τους 23.500 εκπαιδευτικούς, τις οικογένειές τους και φυσικά τα Πανεπιστήμια και την αγορά εργασίας.
Κατά την υπουργό, έχουν ήδη συγκροτηθεί δύο επιστημονικές επιτροπές, με τη συμμετοχή του ΙΕΠ και πανεπιστημιακών, οι οποίες επεξεργάζονται σενάρια για τον συνυπολογισμό των βαθμών στις τάξεις Β’ και Γ’ Λυκείου στον τελικό βαθμό απολυτηρίου (π.χ. 70% Γ’ και 30% Β’).
Οι τρεις πυλώνες της μεταρρύθμισης
Η μεταρρύθμιση θα στηρίζεται σε:
• Εμπιστοσύνη στο Λύκειο ως αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα
• Ενίσχυση δίκαιης και διαφανούς αξιολόγησης
• Εξασφάλιση ομαλής μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ποια μοντέλα του εξωτερικού εξετάζονται
Αναφορικώς πάντως με τα μοντέλα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που ισχύουν στο εξωτερικό, η Σοφία Ζαχαράκη επεσήμανε πως οι περισσότερες χώρες οργανώνουν κεντρικές εξετάσεις στο τέλος του σχολείου, σε 3-4 βασικά μαθήματα (όπως η εθνική γλώσσα, τα μαθηματικά και μια ξένη γλώσσα) και ακολούθως τα ίδια τα Ιδρύματα έχουν τη δυνατότητα να ορίσουν συμπληρωματικά κριτήρια, όπως ειδικά μαθήματα ή ελάχιστες βάσεις εισαγωγής.
Η ίδια αναφέρθηκε και στο λεγόμενο μοντέλο της «Matura», που λειτουργεί ως ενιαίος τίτλος αποφοίτησης και πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε: Ουγγαρία, Πολωνία, Αυστρία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία και Λιχτενστάιν.
Όσον αφορά δε στην Εσθονία και τη Λετονία, εκεί η πρόσβαση στα πανεπιστήμια είναι ελεύθερη, με μόνο προαπαιτούμενο τον απολυτήριο τίτλο.
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |






























