Αλυσιδωτές αντιδράσεις για το «τσουνάμι» συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι σαρωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, με γονείς και εκπαιδευτικούς ν’ αναδεικνύουν και ν΄ αντιδρούν ενιαία και δυναμικά στην υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

ΑΘΗΝΑ

«Να μην επιτρέψουμε τις συγχωνεύσεις τμημάτων , ιδιαιτέρως εν μέσω πανδημίας να στοιβάξουν τα παιδιά μας 27 και 28 σε μια αίθουσα», τονίζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Γονέων Βύρωνα και καλεί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να μην το επιτρέψουν.

Aναλυτικά η ανακοίνωση:

Πως θα καλύψουμε τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, αναρωτήθηκε φωναχτά η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή!

Η Νίκη Κεραμέως στεκόταν σκεπτική μπροστά στο laptop της, δουλεύοντας πυρετωδώς σε ένα excel. Δεν μιλούσε, όμως στο βλέμμα της γινόταν καθαρό σε εκείνους που την ξέρουν πως δεν θα ησύχαζε αν δεν έβρισκε τη λύση ΚΑΙ σε αυτό πρόβλημα.

Την εμφάνιση του στην πόρτα του γραφείου της υπουργού έκανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Αλέξανδρος Κόπτσης! Το πρόσωπο της υπουργού έλαμψε μόλις τον είδε! Αυτό ήταν, η λύση στο πρόβλημα ήταν μπροστά στα μάτια της!

Δεν έχει το σχολείο δασκάλους; Ας Κόπτση τμήματα!

Η Ζέτα Μακρή φάνηκε να διστάζει να συμφωνήσει! Μα έτσι θα περισσεύουν αίθουσες, ψέλλισε. Η υπουργός την κοίταξε αυστηρά! Πτωχή μου Ζέτα της είπε, και γιατί οι κενές αίθουσες να μην αξιοποιηθούν επιχειρηματικά, όπως ο φανταστικός τελευταίος μας νόμος έχει προβλέψει;

Ο έτερος υφυπουργός Άγγελος Συρίγος δεν μιλούσε! Δοκίμαζε ήδη να λύσει την εξίσωση (ικανός άλλωστε στις εξισώσεις, με τελευταία εκείνη φασιστών και αντιφασιστών). Ποιος είναι ο αριθμός που αν τον διαιρέσουμε με το 27, προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων που είχαμε μείον 1; Εύκολο ήταν τελικά!

Όλα είχαν πλέον πάρει τον δρόμο τους:

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτης (μας συγχωρείτε Κόπτσης) έκανε ήδη τις πρώτες δηλώσεις χαρακτηρίζοντας τη συγχώνευση τμημάτων ως «εξορθολογισμό»(!!!!) και λέγοντας ότι «κάποτε έπρεπε να γίνει»(!!!!), κάνοντας λόγο για μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικών ωρών(!!!!)

Και κάπως έτσι και στον Βύρωνα, στα 1ο και 5ο Λύκεια της γειτονιάς μας τα τμήματα μειώνονται κατά 1 στη Β’ Λυκείου! Και ακόμη δεν έκλεισε ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς! Και οι συγχωνεύσεις τμημάτων θα φέρουν συγχωνεύσεις σχολείων! Ωραία και «αξιολογημένα»! Όμορφα κι «αυτόνομα». Έδειξαν άλλη μια φορά το πραγματικό πρόσωπο της «αναβάθμισης» τους! Αυτό είναι το σχολείο που ευαγγελίζονται!

Αξιολογήθηκαν!

Γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές! Οφείλουμε να αντιδράσουμε! Οι ανάγκες μας δεν συγχωνεύονται!

Να μην επιτρέψουμε τις συγχωνεύσεις τμημάτων! Να μην επιτρέψουμε, ιδιαιτέρως εν μέσω πανδημίας να στοιβάξουν τα παιδιά μας 27 και 28 σε μια αίθουσα!

Να αποσυρθούν τώρα οι νόμοι εκτρώματα 4692/2020 και 4823/2021!

Κάτω τα χέρια σας από την ενιαία, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση!

Νέα Ιωνία

Με κινητοποίηση στην έδρα της Β’ Διεύθυνσης ΠΕ Αθήνας εκπαιδευτικοί και γονείς το πρωί της Τρίτης 12/10 εξέφρασαν την αντίθεσή τους ενάντια στη συγχώνευση τμημάτων της Γ’ τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Κόκκινο πανί οι συγχωνεύσεις των σχολείων στη Χαλκιδική

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής “Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ” σε ανακοίνωσή του επισημαίνει:

“Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
 
Το Υπουργείο Παιδείας, με ένα αρχείο Excel την Παρασκευή το μεσημέρι, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα προσπαθώντας με αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ( 6.000 ) που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων.

Μία ακόμη απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική, άκρως επικίνδυνη υγειονομικά, βεβιασμένη κίνηση, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μεγαλύτερη διασπορά του Covid_19 εντός των εκπαιδευτικών δομών, σε δυσχερέστερες συνθήκες μάθησης και διδασκαλίας, σε αναπροσαρμογή προγραμμάτων, τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, αναθέσεων κι όλα αυτά ένα μήνα αφού έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος.

Η ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να καλύψει τα δικά της «κενά», βαφτίζει ως «εξορθολογισμό» τις παραπάνω ενέργειές της. Η εμμονή της με τους αριθμούς άγγιξε ακόμη και τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, συμπυκνώνοντας και τσουβαλιάζοντας όλες τις περιπτώσεις.

Είναι πρωτοφανής η αδιαφορία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα λόγω της τηλεκπαίδευσης και των ανισοτήτων που έχουν δημιουργηθεί με δεδομένο ότι δεν είχαν όλοι την ίδια δυνατότητα συμμετοχής. Αντί να προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που την έχουν ανάγκη, διαταράσσει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, κλείνοντας τμήματα, μετακινώντας εκπαιδευτικούς, αλλάζοντας εκπαιδευτικό περιβάλλον μαθητών.

Εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να ενημερώσει γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί αν υπήρχε αιτία, αυτό δεν έγινε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά γίνεται σαράντα πέντε ημέρες μετά. Την ανικανότητα σχεδιασμού και την αναλγησία κάποιων δεν μπορεί να την πληρώνουν οι μαθητές και τα σχολεία.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ομόφωνα καταδικάζει τις αυταρχικές πολιτικές που συρρικνώνουν κι αποδυναμώνουν το Δημόσιο Σχολείο, που βάζουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο την υγεία όλων μας, που αναστατώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας, ένα μήνα αφότου έχουν ξεκινήσει τα σχολεία κι ενώ ήδη έχουν ιδιαίτερα αυξημένη κι ανούσια γραφειοκρατία.

Καλούμε όλους/όλες τους συναδέλφους/φισσες, τους γονείς και κηδεμόνες, τους βουλευτές και την τοπική αυτοδιοίκηση, σε ένα κοινό αγώνα για να μην εφαρμοστεί αυτή η απαράδεκτη απόφαση.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, να ανακαλέσει την απόφαση συγχωνεύσεων και να αναλάβει, επιτέλους, τις ευθύνες του προσλαμβάνοντας τον απαιτούμενο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΙΘΜΟΙ!”

ΠΥΡΓΟΣ ΗΛΕΙΑΣ

Σε κατάληψη τριών σχολείων μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν οι μαθητές σε Πύργο και Πελόπιο το πρωί της Τετάρτης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία τους.

Συγκεκριμένα, το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου αλλά και το Γυμνάσιο Πελοπίου, τελούν υπό κατάληψη.

Ειδικότερα, στο 4ο Γυμνάσιο γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τη μείωση δύο τμημάτων του σχολείου στη Β’ και τη Γ’ τάξη, κάνοντας λόγο για επικίνδυνες υγειονομικές συνθήκες και υπονόμευση της παιδαγωγικής διαδικασίας ιδιαίτερα σε τμήματα με 27 μαθητές.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε την Τετάρτη13 Οκτωβρίου,  σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις.

Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και 2 των 27 μαθητών στη Β’ τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β’ τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα με 25 μαθητές.

EYBOIA

H ΕΛΜΕ Ευβοίας καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις του υπουργείου και της ΔΔΕ καθώς ζητούνται από 7 σχολεία της Εύβοιας να συγχωνεύσουν τμήματα αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών/τριών ανά τμήμα.

Η ανακοίνωση:

Μια μόλις ημέρα μετά το μεγαλειώδες πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, όπου σύσσωμος ο κλάδος διατράνωσε την αντίθεση του στην αξιολόγηση, γνωρίζοντας ότι αυτή μόνο σκοπό έχει την υποβάθμιση, συρρίκνωση και υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται να επιβεβαιώσει  με το χειρότερο τρόπο την πρόθεση του για την υλοποίηση όλων αυτών.

Εν μέσω πανδημίας κι ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το τέταρτο, και διόλου ευκαταφρόνητο, κύμα πανδημίας, δόθηκε  εντολή για συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε όλη τη χώρα αλλά και στο νομό μας. Συγκεκριμένα ο ΔΔΕ ζητά από 7 σχολεία της Εύβοιας να συγχωνεύσουν τμήματα αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών/τριών ανά τμήμα.

Το Υπουργείο Παιδείας, επιδεικνύοντας για μια ακόμη φορά το ανάλγητο του πρόσωπο, και την πλήρη απαξίωση του για την προστασία της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών, για την οποία  προσχηματικά και υποκριτικά διατείνεται πως μεριμνά, όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την υγεία τους στοιβάζοντας 28 έως και 32 παιδιά σε μια τάξη, αγνοώντας παντελώς το αίτημα του κλάδου από την αρχή της πανδημίας  για 15 μαθητές στο τμήμα, αλλά και δυσχεραίνει  το παιδαγωγικό έργο των συναδέλφων υποβαθμίζοντας εκ προοιμίου την ποιότητα του μαθήματος.

Και όλα αυτά για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την ύπαρξη τόσων κενών στα σχολεία επιλέγοντας το δόγμα του «Πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι»!

Αντί να προσλάβει εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των κενών ως όφειλε να κάνει και να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αποδεικνύει περίτρανα ότι το μόνο για το οποίο κόπτεται και αγωνιά η Υπουργός μας, είναι για το πως θα περικόψει τη χρηματοδότηση της παιδείας αφού αυτό επιτάσσουν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Οι συγχωνεύσεις προκαλούν τεράστια αναστάτωση στα σχολεία αφού, εκτός από την ανακατάταξη των μαθητών στις τάξεις και την όποια επιβάρυνση αυτό τους προκαλεί, αλλάζει και τους/τις διδάσκοντες/ουσες των τμημάτων μετά από ένα ήδη μήνα μαθημάτων και προκαλεί σύγχυση σε προγράμματα και μετακινήσεις συναδέλφων.

Όσο κι αν προσπαθεί λοιπόν η κ. Κεραμέως να μας πείσει ότι οι δείκτες της αξιολόγησης σκοπό έχουν την αναβάθμιση του σχολείου, μας λοιδορεί και μας σέρνει στα δικαστήρια για να μας υποχρεώσει να ενστερνιστούμε το «όραμα» της για τη δημόσια εκπαίδευση, οι μάσκες πέφτουν σιγά-σιγά αποδεικνύοντας ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Κινητοποιήσεις  γονέων και εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις έχουμε επίσης και στη Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Χανιά, Ανατολική και Δυτική Αττική

Εμπλουτίζεται…

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.