Κατανομή Τμημάτων: Ο εξηντάρης και ο εικοσιπεντάχρονος εκπαιδευτικός (μια πονεμένη ιστορία)

Με το άνοιγμα των σχολείων την Δευτέρα 2/9/2024 το πρώτο που θα γίνει είναι η συζήτηση στον σύλλογο διδασκόντων για την κατανομή τμημάτων στους δασκάλους.

Σύμφωνα με τον νόμο για την κατανομή τμημάτων όλοι οι δάσκαλοι είναι ίσοι, δεν υπάρχει διαφορά σε αποσπασμένους ή έχοντες οργανική θέση, σε αναπληρωτές ή μονίμους, σε παλαιούς και νέους. Τα ίδια δικαιώματα έχει ο εξηντάρης ή ο εικοσιπεντάχρονος εκπ/κος. Κάθε δάσκαλος όπως επιτάσσει ο νόμος, θα πρέπει να εναλλάσσεται κυκλικά τις τάξεις. Όποιος πχ είχε την ΣΤ’ τάξη, θα πρέπει να κατέβει στην Α’, για δυο χρόνια να είναι στην Α΄ και στην Β’, μετά για άλλα δυο χρόνια να είναι σε άλλο τμήμα στην Γ & Δ’, έπειτα σε Ε΄και ΣΤ΄ για άλλη μια διετία σε άλλο τμήμα εάν υπάρχει δυνατότητα και πάει λέγοντας.

Όμως, αυτός ο νόμος για ισονομία ακυρώνεται στην πράξη από τις μεθοδεύσεις κάποιων διευθυντών των δημοτικών σχολείων. Οι διευθυντές σχολείων για να γλιτώσουν από την γκρίνια των παλαιών δασκάλων κι από την ευθύνη της διαδικασίας, εφαρμόζουν την αρχαιότητα, παραβαίνοντας κατάφωρα τον νόμο.

Τι είναι αυτό: βάζουν να διαλέξουν τμήματα με σειρά οι έχοντες  τα περισσότερα έτη υπηρεσίας στην εκπαίδευση. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα οι παλιοί που διαλέγουν πρώτοι παίρνουν σχεδόν πάντα Ε΄& ΣΤ’ (ιδίως οι άντρες), οι γυναίκες με πολλά χρόνια υπηρεσίας Γ’ & Δ’ και οι νεότεροι εκπαιδευτικοί ότι μείνει: συνήθως Α’ & Β’ ή τα τμήματα που δεν τα θέλει κανείς. Έτσι, ο νόμος πάει περίπατο και βασιλεύει το δίκαιο του παλιού.

Οι νέοι δυσαρεστούνται άλλα δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Αν διαμαρτυρηθούν ο διευθυντής  και οι παλιοί θα στραφούν εναντίον τους, αν απευθυνθούν στα συνδικαλιστικά όργανα δε θα καταφέρουν τίποτα γιατί οι αιρετοί είναι διευθυντές σχολείων που εφαρμόζουν την αρχαιότητα και σε όλα τα συλλογικά όργανα πάντα υπάρχουν διευθυντές σχολείων που ελέγχουν και κάποιες ψήφους κά.

Έτσι, ο νόμος υπάρχει αλλά σπανίως εφαρμόζεται. Όποιος  δ/ντης εφαρμόζει τον νόμο συνήθως στοχοποιείται γιατί χαλάει την πιάτσα. Πρέπει επειγόντως να πάρουν  ξεκάθαρη θέση όλοι οι αρμόδιοι και να αποστείλουν έγγραφα στα σχολεία λίγο πριν την έναρξη του έτους.

Το Υπουργείο Παιδείας (που κάνει ότι δε βλέπει και δεν ακούει, ειδικά τα τελευταία χρόνια) η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (που τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία ήταν απούσα από όλα τα κρίσιμα θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς κι ασχολήθηκε μόνο με την αξιολόγηση, όμως η νέα ηγεσία της ΔΟΕ δημιουργεί πολλές ελπίδες και προσδοκίες), οι ΠΔΕ (που στην πλειοψηφία τους είναι αναπληρωτές με τουλάχιστον διετή παράταση και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να παραμείνουν στην θέση τους όποτε το υπουργείο κάνει κρίσεις, θα είναι θαύμα πριν το 2027) και οι δ/ντές εκπαίδευσης (που δε θα βγάλουν εκείνοι το φίδι από την τρύπα).

Ο νόμος συνιστά οι δάσκαλοι να μην έχουν τα παιδιά τους στην τάξη τους, αλλά αυτό καταστρατηγείται, όπως κι ένας δάσκαλος πρέπει να παίρνει για μόνο 2 χρόνια ένα τμήμα, αλλά στην πράξη κάποιοι για 3 ή 4 χρόνια έχουν ένα τμήμα δήθεν για ειδικούς λόγους. Επίσης, αν δε βρεθεί συναινετική λύση στο μοίρασμα των τάξεων από τον σύλλογο διδασκόντων, ο δ/ντης μοιράζει όπως θέλει αυτός τα τμήματα.

ΥΓ1: Όταν απουσιάζει εκπαιδευτικός  σχεδόν σε όλα τα σχολεία τα παιδιά μοιράζονται σε άλλες τάξεις του σχολείου, 3-5 σε κάθε τμήμα, με αποτέλεσμα να επικρατεί αλαλούμ στο σχολείο, να πηγαίνουν τα παιδιά σε άλλους ορόφους κι άλλα κτήρια και να διαλύεται το μάθημα στα τμήματα υποδοχής, την ίδια στιγμή που 6-7 εκπαιδευτικοί κάθονται στο γραφείο εκπ/κων έχοντας κενό. Ο νόμος μιλάει για αναπλήρωση και όχι μοίρασμα στα τμήματα άλλα δεν είναι σαφής και παραπέμπει την απόφαση στον δ/ντη του σχολείου και τον σύλλογο διδασκόντων. Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, το μοίρασμα βολεύει, κανείς δε μιλάει για αυτό σαν να μην υπάρχει, ξεκινώντας από το υπουργείο, τους δ/ντές εκπ/σης, τους συμβούλους κι ο κορωνοϊός  είναι πάντα εδώ.

ΥΓ2: Στο υπουργείο ζει και βασιλεύει το σύστημα Κεραμέως, οπότε κρίσεις στελεχών δεν προβλέπεται να γίνουν τα επόμενα δυο χρόνια  κι ας υπάρχουν στελέχη στην ίδια θέση από το 2011. Η πολύχρονη παράταση είναι αριστεία για αυτούς κι όχι αποτυχία, ανεπάρκεια κι ανικανότητα.

ΥΓ3: Τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν έμενε στο υπουργείο η Σοφία Ζαχαράκη, εκπ/κος αγγλικής γλώσσας με θητεία στην δημόσια εκπ/ση, δημοφιλής, καταρτισμένη και τέλεια γνώστης του αντικειμένου. Όμως, ή τότε υπουργός απαίτησε και πέτυχε την αποπομπή της από το Παιδείας.

ΥΓ4: Οι εκπ/κοί ΖΕΠ και λιγότερο οι εκπ/κοί παράλληλης στήριξης συνήθως αναπληρώνουν απόντες εκπ/κούς σε άλλα τμήματα. Κάποτε, πρέπει να μπει και μια τάξη και σε αυτό το θέμα. Και να διοριστεί 13ος εκπ/κός στα δωδεκαθέσια δημοτικά και γραμματειακή υποστήριξη στα μεγάλα σχολεία.

ΥΓ5: Οι αναπληρωτές να έχουν τα ίδια δικαιώματα στις άδειες με τους μονίμους, ειδικά στις εγκυμοσύνες.

ΥΓ6: Η αξιολόγηση με την γραφειοκρατική και παράλογη σημερινή μορφή της φαίνεται να καταρρέει ως τα Χριστούγεννα, όπως και όλα τα έργα της Κεραμέως που στην πράξη  αποδεικνύονται προβληματικά και ανεφάρμοστα (το έδειξε και τελευταία το θέμα με τα πανεπιστήμια ).

 Αδιάφθορος

Ενυπόγραφες ανακοινώσεις, άρθρα ή αναδημοσιεύσεις εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

     

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

3 thoughts on “Κατανομή Τμημάτων: Ο εξηντάρης και ο εικοσιπεντάχρονος εκπαιδευτικός (μια πονεμένη ιστορία)

  1. Εντοπίσατε το κυρίαρχο… πρόβλημα στην εκπαίδευση.
    Κάθε “ειδικός”μιλαει για τα της εκπαιδευσης…

  2. Και πολύ καλα κάνουν και τα μοιράζουν τα παιδιά αν απουσιάζει κάποιος εκπαιδευτικός κύριε αρθρογράφε. Εξίσου δε θεωρείται παιδαγωγικό ένας εκπαιδευτικός με συνεχόμενο ωράριο που θέλει να πάρει μια ανάσα , ή να ασχοληθεί με τα εξωδιδακτικά να βουλώνει τρύπες, φέροντας ευθύνη σε τμήματα που δε γνωρίζει. Όταν το υπουργείο πάρει προσωπικό για αναπληρώσεις ωρών, ή αρχίσει να πληρώνει την υπερωριακή διδακτική απασχόληση (γιατί το βουλωμα κενών άπτεται του διδακτικού κι όχι του υπηρεσιακού ωραρίου) τότε δείξε με το δάχτυλο.

  3. Ο αρθρογράφος φαίνεται ή δεν είναι εκπαιδευτικός ή εσκεμμένα γράφει πράγματα που δεν ισχύουν σχετικά με το μοίρασμα των τάξεων. Πολλά χρόνια τώρα τα τμήματα μοιράζονται επί ίσοις όροις για όλους τους εκπαιδευτικούς.
    Επίσης για να μην κατανοεί τι σημαίνει το κενό για τον εκπαιδευτικό και γιατί είναι καλύτερο να μοιράζονται οι μαθητές στα τμήματα, σημαίνει ότι δεν είναι δάσκαλος τάξης αλλά μάλλον γραφείου από όπου με την άνεσή του κρίνει κάτι για το οποίο δεν μπήκε καν στον κόπο, όπως φαίνεται, να ρωτήσει!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.