ΙΕΠ: Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για ευπαθείς ομάδες μαθητών

Εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για ευπαθείς ομάδες μαθητών και μαθητριών κατά το σχολικό έτος 2020-2021

«Προκειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές που εντάσσονται σε ευπαθείς ομάδες, εισηγούμαστε:

(α) Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο καταμερισμός των μαθητών και μαθητριών σε διαδικτυακά τμήματα θα γίνεται με βάση την τάξη φοίτησής τους ενώ δύνανται να συγκροτούνται και ηλεκτρονικά τμήματα με μαθητές και μαθήτριες από διαφορετικά τμήματα της ίδιας τάξης. Αν επιτάσσεται από λειτουργικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, ένα ηλεκτρονικό τμήμα μπορεί να συγκροτείται ακόμη και από μαθητές και μαθήτριες από όμορα σχολεία, ώστε να περιορίζεται η λειτουργία τμημάτων με εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών και μαθητριών. Η κατανομή των μαθητών και μαθητριών σε ηλεκτρονικά τμήματα είναι σημαντικό να λαμβάνει υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών, όπως προσδιορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς των συμβατικών τμημάτων. Σε κάθε περίπτωση, προτείνεται ο συνολικός προτεινόμενος αριθμός των μαθητών να μην ξεπερνά τους 15 ανά τμήμα και γενικότερα να παραμένει ο κατά το δυνατόν μικρότερος.

(β) Για κάθε ηλεκτρονικό τμήμα, με απόφαση Δ.Π.Ε./Δ.Δ.Ε. είναι σκόπιμο να καθορίζεται ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθημάτων, πάντοτε σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

(γ) Στα ηλεκτρονικά τμήματα η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ισχύουσες α’ και β’ αναθέσεις.

(δ) Υπενθυμίζεται ότι, βάσει και του ΦΕΚ 3882/τ.Β’/12-9-2020 «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021», η διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν θα ξεπερνά τη διάρκεια του συμβατικού μαθήματος (45 λεπτά) με τον εκπαιδευτικό να λαμβάνει την τελική απόφαση, βάσει των ειδικών συνθηκών και των δυνατοτήτων των μαθητών του να συνεργαστούν δημιουργικά και αποτελεσματικά. Επίσης, είναι σκόπιμο μαθητές και εκπαιδευτικοί να συνδέονται 20-30 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων για την υλοποίηση δοκιμών (μικρόφωνο, κάμερα, ήχος κλπ), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή υλοποίηση των μαθημάτων. Τέλος, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων είναι σκόπιμο οι μαθητές και μαθήτριες να καλούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα να υλοποιούν ενέργειες/ δραστηριότητες (πχ να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις) ή/και να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους (πχ να απαντήσουν/ζητήσουν τον λόγο, να απαντήσουν/σχολιάσουν/σημειώσουν στο chat), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.»

  • Η εισήγηση είναι διαθέσιμη, εδώ.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.