Αθηνά Λινού για άνοιγμα σχολείων | Να εφαρμοστεί το Μοντέλο της Βοστώνης

Το σενάριο παράτασης του lockdown στα σχολεία συζητά το υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή των Ειδικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του edweek φαίνεται πως υπάρχει ανατροπή στην έως τώρα απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι με δεδομένη την εξέλιξη της πανδημίας και τις τοποθετήσεις των επιστημόνων εντός της επιτροπής, το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να επιλέγει την παράταση του κλεισίματος των σχολείων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σχεδιασμός είναι τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου να ανακοινωθεί παράταση κλεισίματος μέχρι τις 18 Ιανουαρίου όπου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.

Ο προβληματισμός των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων έχει ήδη εκφραστεί. Σημειώνεται ότι ο καθηγητής Λοιμωξιολόγος και μέλος της Επιτροπής, Νίκος Σύψας, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά”, αρκεί να τηρήσουμε τα μέτρα. Και είχε σημειώσει: “Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία».

Αλλά και ο καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, υποστήριξε ότι το lockdown πρέπει να παραταθεί έως τις 20 Ιανουαρίου, σημειώνοντας ότι τα σχολεία θα πρέπει να παραμείνουν κλειστά μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

* Διαβάστε τις τελευταίες εξελίξεις για τον Covid-19, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

 

Αδύναμο το σενάριο για εκ περιτροπής άνοιγμα των σχολείων

Στον γρίφο αυτό που φαίνεται σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες να ξεκαθαρίζει, μπαίνει και το σενάριο για εκ περιτροπής ανοίγματος των σχολείων όπου οι μισοί μαθητές θα πηγαίνουν στις τάξεις και οι άλλοι μισοί θα κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως και εναλλάξ.

Την ίδια ώρα, η καθηγήτρια Αθηνά Λινού στο ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6» δήλωσε ότι «έχουμε πλέον 19 μέρες μπροστά μας για το άνοιγμα των σχολείων τον Ιανουάριο. Το υπουργείο Παιδείας έχει πολύ χρόνο μπροστά του να σκεφτεί πολύ σοβαρά το πώς θα αποτραπεί ο συνωστισμός».

Υπάρχει μια νέα μελέτη από την Αυστρία, η οποία ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τα σχολεία, συμπλήρωσε. Η μελέτη, όπως εξήγησε, δείχνει ότι στα σχολεία παρατηρείται σημαντικός ρυθμός μετάδοσης. «Υπάρχει πολλή μετάδοση και στα σχολεία, αυτό έδειξε μελέτη στην Αυστρία» είπε χαρακτηριστικά.

Η καθηγήτρια συμπλήρωσε ότι είναι «υπέρ να ανοίξουν τα σχολεία, είναι σημαντικό για γονείς και παιδιά» και στη συνέχεια μίλησε για το μοντέλο της Βοστώνης.

Αυτή η μέθοδος στην οποία «τα μισά παιδιά πάνε στο σχολείο και τα άλλα κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως και εναλλάσσονται» πραγματοποιείται στη Βοστώνη τόνισε η καθηγήτρια.

«Κάθε μαθητής πηγαίνει στο σχολείο δυο ή τρεις ημέρες την εβδομάδα και, ομοίως, δύο ή τρεις ημέρες κάνει μαθήματα από το σπίτι».

«Επιπλέον, θα πρέπει να αξιοποιηθεί ο υπαίθριος χώρος, έτσι ώστε να περνάνε οι μαθητές πιο πολλές ώρες έξω, με ένα φούτερ και αντιανεμικό, για να αερίζονται οι τάξεις και να μειώνεται η διασπορά», σημείωσε η Αθηνά Λινού.

Τέλος η ίδια πρότεινε «ότι για την ασφαλή επιστροφή στα θρανία θα πρέπει να «επιστρατευθούν» τα rapid test, τα οποία θα μπορούσαν να γίνονται τυχαία», δήλωσε χαρακτηριστικά.  

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.