Τσιόδρας: Πλήρης επαναλειτουργία της εκπαίδευσης – Να ανοίξουν τα δημοτικά

Φαίνεται ότι επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις του edweek.gr.για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων.

Υπέρ της επιστροφής των παιδιών στα δημοτικά σχολεία τάχτηκε και ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος χαρακτήρισε «σύνθετο δίλημμα» την απόφαση της επιστροφής των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.

Όπως τόνισε ο κ. Τσιόδρας «τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι υπήρξε επιδημιολογικό όφελος με το κλείσιμο των σχολείων. Πολλοί γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία στο σπίτι ή να επιστρέψουν στις εργασίες τους όσο τα σχολεία παραμένουν κλειστά. Επί του παρόντος δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα ότι η επιστροφή στο σχολείο είναι απόλυτα ασφαλής. Από την άλλη, η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει καταλληλότερη».

Ο κ. Τσιόδρας, αναφέρθηκε σε τέσσερα βασικά στοιχεία που οδήγησαν τους ειδικούς να υποστηρίξουν την επανέναρξη της σχολικής σεζόν.

Αυτά είναι τα εξής:

«Πρώτον, υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό έχει δειχθεί με σχολικές έρευνες πως συμβαίνει λόγω της μικρότερης πιθανότητας αυτά τα παιδιά στο σπίτι να έχουν ένα περιβάλλον που να ευνοεί την μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και συνήθως διαβάζουν λιγότερο σε τέτοιες περιόδους.

Δεύτερον, υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα με τον νέο κορωνοϊό. Σε μελέτες του εξωτερικού, η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα. Οι περισσότεροι/ες μαθητές-μαθήτριες σε κάποιες έρευνες του εξωτερικού, έως 75% δεν ολοκλήρωναν καν την εργασία που τους είχε ανατεθεί.

Τρίτον, αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσης από τα σχολεία και το φιλικό τους καθημερινό περιβάλλον. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Αυτή την στιγμή έχουμε παιδιά στα σπίτια, που εδώ και βδομάδες δεν έχουν ουσιαστική επαφή με τους συνομήλικους τους.

Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.