Οι 10 αλλαγές της νέας σχολικής χρονιάς για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Τηλεδιάσκεψη ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας με Περιφερειακούς Διευθυντές και νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης

Δέκα αλλαγές και το μεγάλο στοίχημα της προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών από τον κορωνοϊό, φέρνει στις 7 Σεπτεμβρίου το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.

Την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς συζήτησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους 116 νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης, μέσω τηλεδιάσκεψης.

Στη συζήτηση αναλύθηκαν και οι αλλαγές που εισάγονται στα σχολεία από την πρόσφατη νομοθεσία:

  1. Η πιλοτική ενασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων
  2. Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
  3. Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
  4. Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου.
  5. Το “κόντρα” μάθημα στη Γ’ Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
  6. Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο 13.
  7. Πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι νέες θεματικές που θα διδάσκονται στα σχολεία ώστε να ενισχυθεί με τρόπο συνεκτικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική συνείδηση.
  8. Ένα διευρυμένο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, διακριτών μεταξύ τους, με νέο, αναβαθμισμένο ρόλο, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
  9. Η εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, με τη θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
  10. Απλουστευμένο πλαίσιο σχολικών εκδρομών, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

              

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.