Δημοτικό σχολείο: Διδακτέα ύλη και οδηγίες κάλυψης διδακτικών κενών προηγούμενου σχολικού έτους

Οδηγίες διδασκαλίας διδακτέας ύλης τριών (3) μαθημάτων καθώς και οδηγίες κάλυψης πιθανών διδακτικών κενών του προηγούμενου σχολικού έτους, απέστειλε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία το υπουργείο Παιδείας.

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 43/03-09-2020 του Δ.Σ.) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία:

α) την ύλη και τις οδηγίες διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Κοινωνικών και Φυσικών Επιστημών  κατά το σχολικό έτος 2020-2021 και

β) τις οδηγίες αναπλήρωσης πιθανών διδακτικών κενών στα μαθήματα ανά τάξη του προηγούμενου σχολικού έτους (κατά το α’ δεκαήμερο του σχολικού έτους 2020-2021).

Ειδικότερα, το μάθημα της Γλώσσας οργανώνεται γύρω από τους άξονες της προφορικής και της γραπτής επικοινωνίας, με άξονες αναφοράς την έκφραση και την κατανόηση.

Εκτός από τα σχολικά εγχειρίδια, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η διδασκαλία της Λογοτεχνίας με την προβλεπόμενη χρήση του Ανθολογίου ή/και πρόσθετων κειμένων και ανάλογου οπτικοακουστικού υλικού για τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας, καθώς μπορεί να προσφέρει τις απαραίτητες προεκτάσεις της μάθησης από το μάθημα της Γλώσσας, καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία των μαθητών.

  • Η διδακτέα ύλη όλων των μαθημάτων είναι διαθέσιμη,  εδώ.

Πώς θα καλυφθούν τα διδακτικά κενά

Όσον αφορά την κάλυψη των κενών στο μάθημα της Γλώσσας, οι εκπαιδευτικοί με τη διαγνωστική αξιολόγηση στην αρχή της σχολικής χρονιάς, μέσω κατάλληλων προφορικών ή γραπτών ερωτήσεων και διαλόγου που αναπτύσσει μέσα στην τάξη, μπορεί να διαπιστώσει:

α) το βαθμό επίτευξης των στόχων του γλωσσικού μαθήματος της αντίστοιχης τάξης αλλά και το επίπεδο των γλωσσικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων που έχουν κατακτήσει οι μαθητές

β) τα συνήθη «λάθη» σε όλα τα γλωσσικά επίπεδα και τα γενικότερα προβλήματα γλωσσικής επικοινωνίας, καθώς και

γ) τις ειδικότερες γλωσσικές ανάγκες όλων των μαθητών/τριών.

Κύριο κριτήριο οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης είναι η αποτελεσματικότητα κάθε είδους λόγου σχετικά με το σκοπό τον οποίο επιδιώκει ο μαθητής/η μαθήτρια, καθώς και η αποδεκτότητά του, ως συνόλου.

Η τελευταία μπορεί να αναλυθεί σε επιμέρους κριτήρια αξιολόγησης, όπως η καταλληλότητα του περιεχομένου, της διατύπωσης, του λεξιλογίου και του ύφους, η ορθότητα της σύνταξης και της μορφολογίας, η ορθογραφία και η γενική εικόνα του κειμένου (γραπτού ή προφορικού)

  • Οι οδηγίες κάλυψης των διδακτικών κενών σε όλα τα μαθήματα είναι διαθέσιμες, εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.