Κόπτσης: Δεν μπορεί να υπάρχει σχολείο με 30 ή 40 μαθητές που να λειτουργεί με 6 εκπαιδευτικούς!

Στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτωνεξορθολισμό το ονόμασε-  αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στον Real fm, ρίχνοντας την ευθύνη ουσιαστικά στους αναπληρωτές και στις άδειες των εκπαιδευτικών.

Τι είπε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ

«Παρόλο τους διορισμούς μονίμων και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έγιναν φέτος αναφέρονται κενά στα σχολεία. Πρόκειται για μια δυναμική κατάσταση, σήμερα συμπληρώνεις τα κενά και αύριο δημιουργούνται κάποια.

Είναι 180000 εκπαιδευτικοί και ό,τι διαχείριση και να γίνει προκύπτουν ανάγκες καθημερινά. Δε σας κρύβω ότι και αν είχαμε καλύψει με την Α φάση των προσλήψεων αναπληρωτώντο 90% και κάτι των κενών, στη Β φάση μετά από 15 -20 ημέρες δημιουργήθηκαν πολλά κενά λόγω αδειών απουσίας, ασθενειών και μητρότητας. Ένας αριθμός χιλιάδων αδειών που προκύπτουν καθημερινά, γιατί όπως καταλαβαίνετε από τη μία είναι αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών, αλλά από την άλλη είναι πραγματικότητα.

Ένα άλλο θέμα είναι οι αναπληρωτές. Ένα 20% των αναπληρωτών δεν αναλαμβάνει υπηρεσία με διάφορες άδειες. Όλα αυτά δημιουργούν κενά που πρέπει να τα καλύψουμε άμεσα, για αυτό το λόγο πραγματοποιούνται οι διαδοχικές φάσεις πρόσληψεις αναπληρωτών.

Επιπλέον, ένα τέταρτο αλλά πολύ σημαντικό θέμα είναι ότι δεν υπάρχει απόλυτα ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Μπορεί δηλαδή να υπάρχουν σχολεία με τον διπλάσιο αριθμο εκπαιδευτικών από τον προβλεπόμενο, όμως υπάρχει νομοθεσία “τόσοι μαθητές, τόσοι εκπαιδευτικοί”», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Στην ερώτηση, τι εντολή δώσαμε για τη διαχείριση του προσωπικού ο κ. Κόπτσης απάντησε ότι  «Δε δώσαμε καμία εντολή να κλείσουν τμήματα, ούτε ένας μαθητής δεν μετακινείται, ούτε ένα σχολείο δεν κλείνει. Δώσαμε την οδηγία, όπου υπάρχει μη ορθή διαχείριση του προσωπικού, ενώ το υπουργείο έκανε προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά, μέχρι την επόμενη φάση που θα ΄ρθει να καλύψτε κάποιες ανάγκες, όχι οριζόντια, αλλά εκεί που είναι αναγκαίο.

Ένα 6/θ σχολείο για παράδειγμα λειτουργεί με 150 μαθητές. Ένα 10/θ με 300. Όταν όμως ένα σχολείο με 30 ή 40 μαθητές που λειτουργεί με 6 εκπαιδευτικούς… εκεί ζητήσαμε να γίνει μια ορθή διαχείριση του προσωπικού.

Οι συγχωνεύσεις επίσης δε θα προκαλέσουν ούτε μία μετακίνηση. Αυτό θα γίνει μόνο μέσα στο ίδιο το σχολείο. Δε γίνεται μετακίνηση κανενός μαθητή», συμπλήρωσε ο Γ.Γ.

Ερωτηθείς, μήπως αυτός ο εξορθολογισμός  γίνεται λόγω έλλειψης κονδυλίων για περαιτέρω προσλήψεις όπως ισχυρίζονται οι εκπαιδευτικοί απάντησε ότι  «Θα διαψευθούν όλοι αυτοί όταν δουν την επόμενη τρίτη φάση προσλήψεων. Αλλά όπως καταλαβαίνετε από τη μια φάση προσλήψεων μέχρι την επόμενη μεσολαβεί ένα χρονικό διάστημα με τις ενέργειες που απαιτούνται (προκύρηξη θέσεων, εκδήλωση ενδιαφέροντος κτλ)».

Αναφερόμενος στον ακριβή αριθμό των κενών των εκπαιδευτικών και στο αν αυτά είναι περίπου 6.000  έτσι όπως καταγράφονται σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, είπε  ότι τα πραγματικά κένα είναι πολύ λιγότερα από όσα επικαλούνται όσοι αναφέρονται σε αυτά.

Ακούστε το ηχητικό: real gr 

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

4 thoughts on “Κόπτσης: Δεν μπορεί να υπάρχει σχολείο με 30 ή 40 μαθητές που να λειτουργεί με 6 εκπαιδευτικούς!

  1. Πού υπάρχουν και πόσα είναι αυτά τα σχολεία που λέει ο κ. Κόπτσης; Όσα σχολεία ξέρω εγώ είναι σαρδελοποιημένα. Εάν αυτό που αναφέρει ο Γ.Γ ΥΠΑΙΘ αφορά κάποια ακριτικά ή επαρχιακά σχολεία, δε νομίζω ότι ρίχνουν τον προϋπολογισμό της χώρας για την παιδεία που είναι ούτως ή άλλως ο χαμηλότερος των χαμηλοτέρων. Αλλά όταν πρόκειται για την παιδεία πάντα εκπτώσεις κ. Γενικέ. Άντε τώρα να πάρετε κανα Ραφάλ ακόμα να καμαρώνετε ψωριάρηδες.Και βουλή με 300 δε μπορεί να υπάρχει.., νομίζω!

  2. Άσχετε μάλλον δεν έχεις περάσει ούτε απ’ έξω από σχολείο. Αυτά που περιγράφεις μόνο στην φαντασία σου συμβαίνουν…
    Μας διαφημίζεις τα 6/θεσια των 150 και τα 10/θεσια των 300 που τα είδατε αυτά? Αυτό είναι το σχολείο που θέλετε για τα παιδιά μας? Ή λες ψέματα ή δεν ξέρεις τι σου γίνεται

  3. Ο σκοπός είναι να αποτελειώσουν την γερασμένη επαρχία και να μας μαντρώσουν στις πόλεις για να μας ελέγχουν καλύτερα. Τα σχολεία είναι που κρατάνε τα χωριά ζωντανά.

  4. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με δεκάδες κατοικημένα μικρά νησιά και με απομακρυσμένα μικρά χωριά στα ορεινά. Αυτά τα παιδιά δηλαδή, δικαιούνται μόνο έναν δάσκαλο να τους μάθει γραφή κι ανάγνωση; Να επαναλειτουργήσει τότε το «κρυφό σχολείο» στα πλαίσια της αναβάθμισης του δημοσίου σχολείου…

Γράψτε απάντηση στο Daskaloua Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.