Κεραμέως – Σχολεία: Αναγκαία συνθήκη ή πρόσχημα η συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας;

Σχολεία: Δεν υπάρχει συζήτηση για κλείσιμο σχολείων – τα πρωτόκολλα τηρούνται και υπάρχει πολύ αυξημένο testing που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πολύ καλής επιδημιολογικής εικόνας  σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως. Αυτός όμως είναι ο πραγματικός λόγος ή είναι το πρόσχημα;

Tα σενάρια για κλείσιμο των σχολείων απέρριψε για μία ακόμη φορά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή συζήτηση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. «Ακούσατε τον ίδιο τον πρωθυπουργό να κάνει ειδική αναφορά στα σχολεία στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας. Επενδύουμε πάρα πολύ στα ανοιχτά σχολεία και επενδύουμε με ένα πρωτόκολλο που εστιάζει στην προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας αλλά και στο να είναι τα σχολεία μας ανοιχτά», είπε η κα Κεραμέως.

«Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι όλος ο μαθητικός πληθυσμός ελέγχεται συστηματικά δύο φορές την εβδομάδα με self test και επιπλέον σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα, τα παιδιά, οι στενές επαφές καλούνται να κάνουν επτά τεστ την εβδομάδα, ένα κάθε μέρα, όλα δωρεάν, τα μισά εργαστηριακά, τα μισά self test για να προστατεύσουμε την υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και να διασφαλίσουμε τα σχολεία μας, παραμένουν ανοιχτά», πρόσθεσε.
«Άρα δεν υπάρχει καμία συζήτηση αυτή τη στιγμή για εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επισήμανε.

Υπεραμύνεται λοιπόν η υπουργός Παιδείας των επιτυχημένων υγειονομικών πρωτοκόλλων και του «επιτυχημένου» testing με τα όχι και τόσο αξιόπιστα self test, που είχαν ένα και μοναδικό στόχο: να μην κλείσουν τα σχολεία ούτε και τώρα που ο κορωνοϊός θερίζει.

Βέβαια η κα Κεραμέως αφήνει και ένα παράθυρο ανοιχτό αφού πλέον υπάρχουν προβλέψεις ακόμη και για 50000 ημερήσια κρούσματα.

«Αυτό που λέω σε κάθε μου τοποθέτηση είναι πως δεν υπάρχει καμία συζήτηση για κλείσιμο σχολείων, όπου τα πρωτόκολλα τηρούνται πολύ καλά. Βέβαια όσα περισσότερα κρούσματα έχουμε στην κοινωνία τόσα θα πάνε και στα σχολεία γιατί είναι συγκοινωνούντα δοχεία», δηλώνει στην ΕΡΤ την ώρα που οι  κυβερνητικές πηγές συνεχίζουν να αποκλείουν το γενικό lockdown, ακόμη και τώρα που η κατάσταση με τον κορωνοϊό έγινε ακόμη χειρότερη.

Η κυρία υπουργός, κακά τα ψέματα, διακατέχεται από τρεις εσωτερικές αγωνίες.

1. Να μην επιβαρύνει την οικονομία ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των σχολείων και υπάρξει δυσαρέσκεια των μεγαλοεπιχειρηματιών που θα υποχρεωθούν να δώσουν ειδικές άδειες στους εργαζόμενους γονείς αλλά και να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός κουρμπανάς από πρόσθετες δαπάνες για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες. Το έδαφος είχε προλειάνει  ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας πριν λίγες ημέρες στην τηλεόραση του OPEN. «Τα μέτρα ελήφθησαν για να μείνει ανοιχτή η αγορά τα Χριστούγεννα – Δεν υπάρχουν άλλα λεφτά να δώσουμε».

2. Να μην εκτεθεί σε υπερθετικό βαθμό αφού σε περίπτωση που επικρατήσει η θέση των συνδικάτων για “Webex μόνο από το σχολείο” θα αξιολογηθούν οι υποδομές του υπουργείου Παιδείας που κακά τα ψέματα στηρίζονται σε ανύπαρκτα εργαστήρια, απαρχαιωμένους Η/Υ και συνδέσεις στο ιντερνετ αργές και αναξιόπιστες.

Social media: Ήρθε η ώρα για την “άριστη” να κάνει λογαριασμό (κυριολεκτικά και μεταφορικά).

Είναι σαφής η οδηγία της ΟΛΜΕ που καλεί τους εκπαιδευτικούς για τηλεκπαίδευση αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων από εδώ και πέρα, τονίζοντας:  “Τέρμα η τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών- Από εδώ και στο εξής αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία.
Οι εκπαιδευτικοί κάθε φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης να παρουσιάζονται στο σχολείο τους και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία“.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι «καθόλη την περίοδο της πανδημίας το ΥΠΑΙΘ δεν παρείχε τον απαραίτητο εξοπλισμό σε σχολεία εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σημειώνει η ΟΛΜΕ, αφενός καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες να αγοράζουν με δικά τους έξοδα τον εξοπλισμό που χρειάζονταν και να χρεώνονται με πανάκριβες συνδέσεις στο διαδίκτυο  και αφετέρου χιλιάδες μαθητές/τριες να αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ενημερώνει ότι σύμφωνα με το άρθρο του ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας: «1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Δεκάδες είναι οι δημοσιεύσεις και τα σχόλια εκπαιδευτικών στα κοινωνικά δίκτυα για το θέμα.

“Λοιπόν η ΟΛΜΕ θα πρέπει να ζητήσει επιδότηση σε καθηγητές και μαθητές για αγορά εξοπλισμού. Το ξέρετε ότι οι κ.κ. καθηγητές των πανεπιστημίων τα παίρνουν όλα δωρεάν; Και δεν είναι και λίγοι. Μέλη ΔΕΠ είναι πάνω από 6-7000. Τους δίνουν από υπολογιστές μέχρι της microsoft τις συνδρομές! Ενώ εγώ ως φυσικός έχω κουβαλήσει στο σχολείο μου την οθόνη που είχα για να κάνω μάθημα και δίνω και 99 ευρώ το χρόνο για να έχω το office… Άντε από εκεί”.

“Ορθώς το επισημαίνετε αυτό αλλά η ουσία δεν αλλάζει καθόλου. Το νομοθετικό πλαίσιο της τηλεργασίας εξαιρεί πράγματι τους εκπαιδευτικούς, επειδή τους επιφυλάσσει να εργάζονται με υλικά του σχολείου τους μεν, αλλά και ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ δε. Το ΦΕΚ μάλιστα που αφορά τα σχολεία (4188, τχ.Β’, 10/9/2021) σημειώνει ότι οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν εξοπλισμό, υποχρεούνται να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες όπου υπηρετούν, και να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες. Κατά συνέπεια: η επισήμανση για τη διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών είναι σωστή. Όμως και η ΟΛΜΕ κάνει πολύ καλά τελικά και επικαλείται τα της τηλεργασίας των δημόσιων υπαλλήλων, για να καταδείξει τις “διαφορετικές ταχύτητες” και τη διαφορετική, μειωτική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών. Σε τελική, η ουσία δεν αλλάζει: ο χαρακτήρας της παιδείας είναι δωρεάν και είναι αδιανόητο να επιβαρύνονται απλοί μισθωτοί με την κατάρρευση του προσωπικού τους εξοπλισμού. Λοιπόν, όχι: δε θα ξαναδιαθέσει ο εκπαιδευτικός τον προσωπικό του εξοπλισμό” Ήρθε η ώρα για την “άριστη” να κάνει λογαριασμό (κυριολεκτικά και μεταφορικά).. 

“Ο αυτοκράτορας είναι γυμνός. Χαίρονται γιατί η τηλεκπαίδευση δυο χρόνια λειτούργησε (με τις δικές μας αποκλειστικά προσπάθειες) αλλά κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς για τόσα πράγματα, τους στέλνουν στα δικαστήρια και τους απειλούν. Ας κάνουμε λοιπόν ότι προβλέπει ο νόμος και ας δείξουμε σε όλους τη γύμνια τους. Ανύπαρκτα εργαστήρια, αδύνατες συνδέσεις κλπ. Τα voucher δεν είναι η λύση. Η λύση είναι το σωστά εξοπλισμένο, ασφαλές και στελεχωμένο με εκπαιδευτικούς σχολείο. Όσο για όλους όσους λένε ότι δεν τους βολεύει το σχολείο και προτιμούν από το σπίτι τους γιατί έχουν εξοπλισμό, άνεση κλπ έχω να πω μόνο: Καλά να πάθουμε με ότι μας κάνουν”.

3. Να κατακάτσει ο κουρνιαχτός από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Έκθετη η κα Κεραμέως από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει προχωρήσει σε πέντε  επιπλήξεις για  αντίστοιχες παραβάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα του έδωσε εντολή να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις   εντός χρονικού διαστήματος δύο μηνών  ώστε να αρθούν οι παραβάσεις.

Οι επιπλήξεις της Αρχής προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. αφορούν:

  1. Ζητήματα νομιμότητας της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα όπου η Αρχή διαπιστώνει πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στον τερματικό εξοπλισμό ενός χρήστη κατά παράβαση του άρθρου 4 παρ. 5 του ν. 3471/2006, και ότι δεν έχει διενεργηθεί αναλυτική διερεύνηση της νομιμότητας σκοπών της επεξεργασίας… Η Αρχή δίνει εντολή στο Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταστήσει τις πράξεις επεξεργασίας σύμφωνες με τις διατάξεις του ΓΚΠΔ εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την επίδοση της απόφασης.
  2. Ζητήματα διαφάνειας όσον αφορά την ανακοίνωση στοιχείων του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ) όπου έχει παραβιάσει τις διατάξεις του άρθρου 13, σε συνδυασμό με το άρθρο 5 παρ. 1 α του ΓΚΠΔ, το άρθρο 12 και το άρθρο 37 παρ. 7 ΓΚΠΔ. (συγκεκριμένα, διαπιστώνεται ότι οι παρεχόμενες πληροφορίες είναι λιγότερες από όσες επιβάλλει ο ΓΚΠΔ, ότι οι πληροφορίες δεν είναι σε κατανοητή και εύκολα προσβάσιμη μορφή και δεν χρησιμοποιείται σαφής και απλή διατύπωση, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη και ότι πρόκειται για πληροφορία που απευθύνεται και σε παιδιά…). Η Αρχή δίνει εντολή στο Υ.ΠΑΙ.Θ. να αντιμετωπίσει τις παραβάσεις και να τροποποιήσει τη διαδικασία και το περιεχόμενο της παρεχόμενης ενημέρωσης εντός προθεσμίας δύο (2)  μηνών από την επίδοση της απόφασης.
  3. Ζητήματα κινδύνων που ενέχει η συγκεκριμένη επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα όπως ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας ή η χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών. Η Αρχή διαπιστώνει ότι το ΥΠΑΙΘ δεν  έχει παράσχει κατάλληλες οδηγίες και εκπαίδευση προς το προσωπικό του (τους εκπαιδευτικούς) και ότι έχει παραβιάσει τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ. 1 του ΓΚΠΔ, καθώς «τα λαμβανόμενα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα δεν προστατεύουν επαρκώς τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων.» Η Αρχή δίνει εντολή στο Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταστήσει τις πράξεις επεξεργασίας σύμφωνες με τις διατάξεις του ΓΚΠΔ εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την επίδοση της απόφασης.
  4. Ζητήματα σε σχέση με την έκφραση γνώμης των υποκειμένων των δεδομένων ή των εκπροσώπων τους για τη σχεδιαζόμενη επεξεργασία (ότι, όπως έχει επισημάνει και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ουδέποτε έγινε μία ουσιαστική διαβούλευση για τις παραμέτρους της τηλεκπαίδευσης). Η Αρχή διαπιστώνει ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. παραβίασε την υποχρέωση του άρθρου 35 παρ. 9 του ΓΚΠΔ.
  5. Ζήτημα για τη διαβίβαση δεδομένων εκτός Ε.Ε. (Ο όμιλος και οι εταιρείες Cisco) υπόκεινται στο δίκαιο των Η.Π.Α., συνεπώς, κατ’ αρχήν, δεν εξασφαλίζεται επαρκές επίπεδο προστασίας προσωπικών δεδομένων). Η Αρχή διαπιστώνει ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. παραβίασε τις υποχρεώσεις του άρθρου 46 του ΓΚΠΔ, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί αξιολόγηση της διαβίβασης με τον τρόπο που περιγράφεται στο σκεπτικό της απόφασης της Αρχής. Η Αρχή δίνει εντολή στο Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταστήσει τις πράξεις επεξεργασίας σύμφωνες με τις διατάξεις του ΓΚΠΔ, αντιμετωπίζοντας τις παραβάσεις ως προς το ζήτημα αυτό, εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την επίδοση της απόφασης.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει  καμία ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ σε ποιο στάδιο συμμόρφωσης βρίσκεται.

Άλλη ματιά…

Πηγή: edweek.gr

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

2 thoughts on “Κεραμέως – Σχολεία: Αναγκαία συνθήκη ή πρόσχημα η συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας;

  1. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ…Χρόνια πολλά! Εύχομαι το 2022 ο θυμόσοφος λαός να πετάξει το υπάρχον ερσάτζ πολιτικό σύστημα πέρα στις Αμαλάκες! Και με μια ανοιχτή παλάμη να κραυγάσει με στεντόρεια φωνή …..Αει στο διάολο μαλάκες! (Κατά Σεφέρη πάντα) 😊 Χρόνια πολλά ποιητικά χωρίς φόβο και θλίψη! Χρόνια πολλά γόνιμα δημιουργικά..Χρόνια καλά !

Γράψτε απάντηση στο Tasua Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.