Κεραμέως για αξιολόγηση: Συνέντευξη και δύο οι αξιολογητές για κάθε εκπαιδευτικό

Η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο “ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής”  περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβρη του 2021

Τα βασικά σημεία

Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, ενώ θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, όπως και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων. Προβλέπεται συνολική αξιολόγηση και για τα στελέχη εκπαίδευσης.

Αναλυτικά

Ερώτηση:Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πότε ξεκινάει, ποια κριτήρια σκέφτεστε; Θα πρωταγωνιστούν σ αυτήν οι Διευθυντές σχολείων και ενδεχομένως οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι;

Απάντηση:

Στόχος του συστήματος αξιολόγησης είναι η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. 

Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι “όποιος αξιολογεί, αξιολογείται” στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.

Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια: Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της απστελεσματικστητας, και διαμορφωτική (formative) αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο θα καταχωρίζονται, ανάμεσα σε άλλα, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.

 

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

One thought on “Κεραμέως για αξιολόγηση: Συνέντευξη και δύο οι αξιολογητές για κάθε εκπαιδευτικό

  1. Η βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι “όποιος αξιολογεί, αξιολογείται” στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας, άρα ο κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται, αφού ο ίδιος αξιολογεί.

    Αυτή η αμφίδρομη αξιολογική διαδικασία σημαίνει επίσης ότι και οι 2 αξιολογητές του κάθε εκπαιδευτικού θα πρέπει να αξιολογηθούν και αυτοί (“όποιος αξιολογεί, αξιολογείται”)!

    Και ποιοι θα είναι αυτοί οι 2 αξιολογητές;
    Τι προσόντα θα έχουν;

    Αν στη διαδικασία αξιολόγησης αποκαλυφθεί ότι κάποιοι από τους αξιολογητές είναι λιγότερο επιμορφωμένοι από τους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να αξιολογήσουν (πιθανώς και με λιγότερα προσόντα) και ΔΕΝ γνωρίζουν ένα μέρος από το σύνολο που θα τους παρουσιαστεί να αξιολογήσουν σε έναν αξιολογούμενο;

    Παραδείγματα υπάρχουν ήδη!

Γράψτε απάντηση στο εκπαιδευτικός Μουσικής Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.