Εγκύκλιος | Παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς από ειδικό προσωπικό Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.

Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ για την εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.).

Η εγκύκλιος προβλέπει τα παρακάτω:

Με σκοπό την υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών πρέπει όλα τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, τα οποία υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ή και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε όλων των βαθμίδων που τελούν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, να προβούν, υπό τον συντονισμό των Προϊσταμένων/Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων τους, στο σχεδιασμό και την οργάνωση της εξ αποστάσεως υποστήριξης και συμβουλευτικής.

Για την υλοποίηση του ανωτέρω σκοπού δύνανται τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού να παράσχουν εξ Αποστάσεως υποστήριξη και συμβουλευτική, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εγκυκλίους και οδηγίες που έχουν αποσταλεί στις σχολικές μονάδες.

Ειδικά ως προς την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης του προσωπικού του κλάδου των ΠΕ25- Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού πέρα από τον υποστηρικτικό τους ρόλο στο μαθητή/τρια, για τον/την οποίο/α έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης, συστήνεται η διατήρηση της καθημερινής επικοινωνίας τους με τον μαθητή/μαθήτρια που υποστηρίζουν, έστω και εξ αποστάσεως, ενώ σε συνεργασία με τους/τις Προϊσταμένους/ες, Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων δύνανται να παρέχουν, ενδεικτικώς αναφερόμενες και όχι περιοριστικώς, τις κάτωθι υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, ο Σχολικός Νοσηλευτής δύναται:

(α) να ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τα μέλη της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της,

(β) να υπενθυμίζει στα μέλη της σχολικής κοινότητας την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που απαιτούνται για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού COVID-19,

(γ) να εκπαιδεύει τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προς την ορθή εφαρμογή της χρήσης μάσκας,

(δ) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα που ως θέμα έχουν την ισορροπημένη διατροφή, ειδικότερα σε συνθήκες πανδημίας.

Ομοίως, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δύναται:

(α) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα με αντικείμενο την ατομική υγιεινή-καθαριότητα και προσωπική φροντίδα,

(β) τη διατήρηση και προαγωγή δεξιοτήτων καθημερινής ζωής ως προς την αυτο-εξυπηρέτηση και λοιπά θέματα καθημερινής διαβίωσης,

(γ) καθώς και την οργάνωση χώρου εργασίας σε συνθήκες πανδημίας.

Ομοίως, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δύναται: (α) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα με  αντικείμενο την ατομική υγιεινή-καθαριότητα και προσωπική φροντίδα, (β) τη διατήρηση και  προαγωγή δεξιοτήτων καθημερινής ζωής ως προς την αυτο-εξυπηρέτηση και λοιπά θέματα  καθημερινής διαβίωσης, (γ) καθώς και την οργάνωση χώρου εργασίας σε συνθήκες πανδημίας. Επίσης,  μπορεί το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό να συνεργάζεται με όλο το προσωπικό της σχολικής μονάδας  ενθαρρύνοντας τους μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε πάσης φύσεως δραστηριότητες.

Σημειώνεται ότι η εξ αποστάσεως υποστήριξη, ως ανωτέρω έχει περιγραφεί, δύναται να παρασχεθεί  και από τα μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τα οριζόμενα  στις αριθ. πρωτ. 136503/Ε3/8-10-2020 (ΑΔΑ: 9ΚΛΞ46ΜΤΛΗ-8ΔΠ) και αριθ. πρωτ. 155692/ΓΔ4/14-11- 2020 εγκυκλίους.

  • Η εγκύκλιος είναι διαθέσιμη, εδώ.

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Μοιράσου το άρθρο:

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.