Διαγραφές φοιτητών: Έρχεται ευνοϊκή ρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας

Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή κατά τη συζήτηση στη  Βουλή σχετικών επίκαιρων  ερωτήσεων των Βουλευτών για τις διαγραφές φοιτητών, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης να φέρει στη Βουλή ευνοϊκή ρύθμιση, διευκρινίζοντας ότι δε θα αφορά  όσους έχουν χάσει οριστική επαφή με το Πανεπιστήμιο.

Επανεξετάζεται ο νόμος Κεραμέως για τις οριζόντιες διαγραφές των φοιτητών

Συγκεκριμένα η υφυπουργός Παιδείας, κατά τη συζήτηση στη Βουλή σχετικών  επίκαιρων  ερωτήσεων των Βουλευτών   του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Στέφανου  Παραστατίδη  και του ΚΚΕ Αφροδίτης Κτενάείπε  κατά λέξη:

“Έχουμε δείξει, ως Υπουργείο, ότι είμαστε και ορθολογιστές, ότι είμαστε και δίκαιοι και υποστηρικτικοί σε όσους θέλουν να προοδέψουν. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα. Αυτό δεν αφορά, όμως, σε όσους έχουν χάσει οριστική επαφή με το Πανεπιστήμιο. Και θα το πω για δεύτερη φορά: Έχουμε πάρει σοβαρές πρόνοιες. Δεν είμαστε ανάλγητοι, δεν είμαστε αδιάφοροι, δεν είμαστε ισοπεδωτικοί σε εκείνους που έχουν επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα και θέλουν πραγματικά να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Αυτό νομίζω ότι είναι σαφές σε ό,τι μας αφορά και το έχουμε ήδη αποδείξει.

Ουδέποτε το υπουργείο γύρισε την πλάτη ή έκλεισε τα μάτιασε περιπτώσεις φοιτητών και φοιτητριών που θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές και έχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες, ούτε το έκανε, ούτε θα το κάνει”.

Η υφυπουργός ανέφερε, επίσης, πως:

Τριακόσιες δεκαεπτά χιλιάδες ήταν οι αιώνιοι φοιτητές. Από αυτούς, μόνο 22.000, δηλαδή το 7% του συνόλου έκανε προσπάθεια το 2023 και το 2024, συμμετέχοντας στις εξετάσεις, να προχωρήσουν και τριάντα φοιτητές ζήτησαν κατ’ εξαίρεση επιμήκυνση των σπουδών για λόγους υγείας. Οι υπόλοιποι δεν εμφανίστηκαν.

Τα πανεπιστήμιά μας έχουν εξαιρετικά υψηλή κατάταξη. Οι ακαδημαϊκοί μας είναι υψηλού επιπέδου. Άρα, λοιπόν, οφείλουμε αυτό ως πολιτεία να το θωρακίσουμε, χωρίς από την άλλη πλευρά να φανούμε ότι δεν ενδιαφερόμαστε για εκείνους οι οποίοι αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους έγκαιρα.
Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα πάρουμε μέτρα ή ότι δε θα πάρουμε πρόνοιες, που πήραμε,
Και πρόνοιες υπάρχουν και μέριμνα υπάρχει. Σε καμία περίπτωση δεν δείξαμε αναλγησία.

Το κύρος των πανεπιστημίων εξαρτάται από το πόσους φοιτητές έχουν. Όταν είμαστε πρώτοι στις εισαγωγές και τελευταίοι στην αποφοίτηση, κάτι λέει για το κύρος του πανεπιστημίου, όταν υπάρχουν φοιτητές οι οποίοι λιμνάζουν τόσα πολλά χρόνια, και οι αριθμοί είναι απολύτως αποκαλυπτικοί.

Οι αντιδράσεις των πανεπιστημίων

Σχεδόν όλα τα πανεπιστήμια, έχουν δηλώσει στο υπουργείο Παιδείας ότι είναι ανέφικτο να εφαρμοστεί ως έχει ο νόμος καθώς θα δημιουργηθούν πολλά και σοβαρά προβλήματα στα ίδια τα ιδρύματα αλλά και στην κοινωνία και συνεπώς ο νόμος πρέπει να βελτιωθεί με στόχο τη βοήθεια όσων θέλουν αλλά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν άμεσα τις σπουδές τους και οι οποίοι δεν πρέπει να αδικηθούν από ένα νόμο που αντιμετωπίζει όλους τους φοιτητές με τον ίδιο τρόπο είτε χρωστάνε 2 μαθήματα είτε 50! Το θέμα αυτό έθεσαν ξανά προχτές (19-2-2025) οι πρυτάνεις στο υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη σε συνάντηση στην οποία συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντώνης, όπως και συνεργάτες του Υπουργού. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι πρυτάνεις επέμειναν στην ανάγκη διαφοροποιημένης αντιμετώπισης των ενεργών έναντι των ανενεργών φοιτητών, όσον αφορά το ζήτημα της εφαρμογής του νόμου περί διαγραφών, τονίζοντας την αυξημένη παρουσία των φοιτητών στις τελευταίες εξεταστικές περιόδους.

Οι πρυτάνεις όπως οι ίδιοι ανακοίνωσαν αναφέρθηκαν και στα υπομνήματα που έχουν υποβάλει τα Πανεπιστήμια στην πολιτική ηγεσία ως προς τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των Α.Ε.Ι. και στον προγραμματισμό στο άμεσο μέλλον ειδικότερων συζητήσεων με κάθε ένα Πανεπιστήμιο ξεχωριστά. Η ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας ήταν θετική. Συζητήθηκαν επίσης θέματα σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης και τις δράσεις που χρηματοδοτούνται από αυτό, με ιδιαίτερη αναφορά σε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, αναγκαίο για την υλοποίηση των δράσεων αυτών.

Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.