Εκπαιδευτική Τηλεόραση | Σάλος με δάσκαλο που έκανε μάθημα με… τραπουλόχαρτα

Διχασμό προκάλεσε ανάμεσα στους γονείς, η χρήση τράπουλας για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην εκπαιδευτική τηλεόραση της ΕΡΤ.

Στο χθεσινό μάθημα μέσω ΕΡΤ έκπληκτοι οι γονείς είδαν ότι τα παιδιά τους έκαναν  μάθημα μαθηματικών με μία τράπουλα που περισσότερο με παιχνίδι πόκας σε καφενείο έμοιαζε παρά με εκπαιδευτικό μάθημα.

Μετά τον σάλο που προκλήθηκε στο διαδίκτυο ο μαθηματικός και ερευνητής, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, δόκτορ Γιάννης Καραγιαννάκης εξήγησε στην εκπομπή του Mega «Live News» τους λόγους της χρησιμοποίησης των τραπουλόχαρτων.

«Η τράπουλα ξέρετε, έχει αν πάρω ένα τριάρι για παράδειγμα το σύμβολο 3 και έχει και 3 καρδούλες, οπότε για μικρά παιδιά είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιληφθούν, την αίσθηση του αριθμού και αυτό το έχουν όλοι στο σπίτι τους, άρα προσπαθούσα να σκεφτώ τι μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές που είναι μέσα στο σπίτι τους, ενώ μέσα στο lockdown», είπε αρχικά και προσέθεσε.

Δεν τους μαθαίνουμε μπλακ τζακ αλλά αριθμητικές πράξεις

«Οι αριθμοί αναπαρίστανται σαν σύμβολο και σαν ποσότητα. Μπορούν να κάνουν απίστευτα πράγματα με την τράπουλα γιατί δεν υπάρχουν πολλά υλικά που να συνδυάσουν και τις 3 αναπαραστάσεις του αριθμού, ποσότητα, σύμβολο και λέξη. Η τράπουλα τα κάνει όλα αυτά και είναι ένα εξαιρετικό υλικό δοκιμασμένο… τώρα αν έχουμε αυτά τα ταμπού ότι θα κάνουμε το παιδί μου χαρτοπαίχτη, αυτά δεν μπορώ να μπω σε διαδικασία, όποιος το σκέφτεται έτσι ας μην το χρησιμοποιήσει ποτέ».

«Δεν τους μαθαίνουμε μπλακ τζακ και όλα αυτά. Δίνουμε έμφαση στην αίσθηση του αριθμού. Επίσης σε άλλα σχολεία γιατί εγώ έχω δουλέψει αρκετά στο εξωτερικό, είμαι υπεύθυνος σε ένα σχολείο στο Βέλγιο, που είναι ένα σχολείο για παιδιά μόνο με μαθησιακές δυσκολίες που έχουν όμως υψηλή νοημοσύνη, εννοώ είναι χαρισματικά παιδιά, από εκεί την τράπουλα την δουλεύουν από α’ δημοτικού και δεν μιλάμε ούτε για μπαστούνια και ρίγες και όλα αυτά μιλάμε για καρδούλες, διαμαντάκια, βασιλιά, βασίλισσα και ιππότη. Δεν λέμε για βαλέ ρίγα και όλα αυτά».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως πρόσφατα ενημερώθηκε ότι απαγορεύεται να χρησιμοποιείται τράπουλα στην τάξη, καθιστώντας σαφές ότι το βίντεο που προβλήθηκε έχει πάρει την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας.

Ακόμα προσέθεσε ότι το συγκεκριμένο βίντεο είναι διάρκειας μισής ώρας και εκτός από την τράπουλα χρησιμοποιήθηκαν κέρματα και διάφορα άλλα υλικά της καθημερινότητας.

Για την τράπουλα εξήγησε ότι «είναι ένα εξαιρετικό υλικό γιατί σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρει ότι για να μάθουμε τους αριθμούς και ιδιαίτερα σε μικρή ηλικία, θα πρέπει να δίνουμε έμφαση ταυτόχρονα σε τρεις αναπαραστάσεις του αριθμού, στην ποσότητα, στη λέξη και στο σύμβολο. Οπότε η τράπουλα είναι ένα υλικό της καθημερινότητας που είναι μοναδικό γιατί δείχνει και τις τρεις αναπαραστάσεις».

Σε ερώτηση αν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο υλικό για να γίνει το συγκεκριμένο μάθημα, ο καθηγητής είπε ότι «κάνουμε τη ζωή μας πιο πολύπλοκη και το ίδιο ισχύει και για τα ζάρια, τα οποία επιτρέπονται επειδή προφανώς υπάρχουν στα επιτραπέζια παιχνίδια και η λογική είναι ακριβώς η ίδια δομή».

via: reader.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.