Πέντε σούπερ ήρωες χρειάζονται μαθητές βοηθούς στη μάχη κατά του κορωνοϊού | Είσαι;

Πήτερ Μασκ, Μεζούρας, Μπουρμπουλήθρας, Γουίντι, Δόκτωρ Βι | Πέντε σούπερ ήρωες κατά του… κορωνοϊού.

Στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά έχουν αρχίσει να καταφτάνουν e-mails και επιστολές, από τους πέντε σούπερ ήρωες: «Ζούμε στη μακρινή κοιλάδα τού «Αλλού» και αναλαμβάνουμε δράση σε καταστάσεις κρίσης», λένε. «Σας καλούμε να γίνετε οι σούπερ βοηθοί μας για να καταφέρουμε να διώξουμε σύντομα τον κορωνοϊό μακριά».

Ο κάθε ένας από τους πέντε ήρωες παρέχει εξειδικευμένη ενημέρωση, φροντίδα και εκπαίδευση για κάθε ένα αντίστοιχα από τα πέντε κομβικά μέτρα και όρους προστασίας από τον κορωνοϊό: Ο Πήτερ Μασκ τη χρήση της μάσκας, ο Μεζούρας τις αποστάσεις, ο Μπουρμπουλήθρας (ή Σαπουνάδας) την υγιεινή των χεριών, η Γουίντι τον εξαερισμό των κλειστών χώρων και η Δόκτωρ Βι την αξία της υγιεινής διατροφής, του ύπνου και της φυσικής άσκησης για την ενίσχυση και καλή λειτουργία του οργανισμού αλλά και την ατομική ευεξία.

Καθίστανται, λοιπόν, οι κατάλληλοι για να εισάγουν τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες στην σωστή εφαρμογή των προστατευτικών μέτρων, έτσι ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να διδάξουν και άλλους φίλους ή μέλη της οικογένειάς τους.

Τα παραπάνω εντάσσονται στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Πέντε σούπερ ήρωες στην τάξη μας», το οποίο δημιουργήθηκε μέσα στην πανδημία, με στόχους την έγκυρη ενημέρωση μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολική ηλικίας για τον ιό SARS-COV2, την εκπαίδευση των μικρών μαθητών/ητριών στην ορθή εφαρμογή και τήρηση των αναγκαίων μέτρων κατά της εξάπλωσης της λοίμωξης Covid-19 και την καλλιέργεια αναπαραστάσεων και δεξιοτήτων που προστατεύουν και προάγουν τόσο τη δική τους όσο και την υγεία των άλλων, οικείων προσώπων ή μη.

«Οι πέντε σούπερ ήρωες έρχονται από μακριά εθελοντικά, με αίσθημα ατομικής, κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης, με γνώσεις αλλά και παιχνιδιάρικη διάθεση για να βοηθήσουν τα παιδιά στην έκτακτη ανάγκη. Είναι ήρωες ανήλικοι, με μαγικά όπλα, δυνάμεις και ιδέες για στοχευμένες δραστηριότητες που συναρπάζουν την παιδική ψυχή. Η υπερφυσική παρουσία τους, ευφάνταστη, οριοθετημένη και οικεία επιτρέπει στους/στις μαθητές/ήτριες την ταύτιση, την ενεργοποίηση όλου του δυναμικού τους αλλά και την ανέλιξή τους μέσα από την προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία σε ρόλο σούπερ βοηθού ήρωα», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ιωάννα Μενδρινού, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δ΄ Αθήνας.

Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει να υλοποιείται από νηπιαγωγούς και δασκάλους των πρώτων τάξεων του δημοτικού σε σχολεία εντός και εκτός Αττικής. Οι πέντε σούπερ ήρωες έχουν επισκεφτεί ήδη την Ηλεία, τη Λακωνία, την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη.

Το υλικό του προγράμματος είναι ελεύθερο στο διαδίκτυο και διαθέσιμο, εδώ, ενώ προσφέρεται και πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό για περαιτέρω αξιοποίηση, προέκταση ή εμβάθυνση και video animation παρουσίασης των χαρακτήρων της μυθοπλασίας του προγράμματος με προσβάσιμο τρόπο από όλους/ες τους μαθητές/τριες.

Το υλικό μπορεί να υλοποιηθεί μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα στην πρωινή ή την απογευματινή ζώνη στο πλαίσιο της διάχυσης και της διαθεματικότητας αλλά και αυτοτελώς. Ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει όλο το υλικό σε δομημένες και προγραμματισμένες συναντήσεις στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης ή του ημερήσιου προγράμματος των νηπιαγωγείων ή επιλεγμένες δραστηριότητες ή και ενότητες σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες της τάξης του. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να εφαρμοστεί κατ’ αυτό τον τρόπο σε τουλάχιστον επτά ημέρες.

Ένα από τα σημεία-κλειδιά του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος είναι το πώς τα παιδιά καθίστανται συνυπεύθυνοι με τους εκπαιδευτικούς για την τήρηση των μέτρων, αλλά και στη διάχυση των γνώσεων που αποκτούν και εκτός σχολείου. «Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο (δοκιμασίες και δραστηριότητες) πως να προστατέψουν τον εαυτό και τους άλλους, αναλαμβάνουν ρόλο σούπερ βοηθού των ηρώων και συμμετέχουν ενεργά βοηθώντας τους εκπαιδευτικούς στην τήρηση των μέτρων για όσο χρειαστεί αλλά και στη διάχυση των γνώσεων και στάσεων που απέκτησαν στην οικογένεια και οικείο περιβάλλον, εκτός σχολείου», κατέληξε η κ. Μενδρινού.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

 

Μοιράσου το άρθρο:

          

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.