Πειράματα για Νήπια

Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης σχετίζεται με την εξερεύνηση σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης, την άσκηση σε δεξιότητες όπως η παρατήρηση, η ταξινόμηση, η επικοινωνία, ο πειραματισμός με καθημερινά υλικά κ. ά. καθώς και με την προσπάθεια κατανόησης του κόσμου που μας περιβάλλει.
H ενασχόληση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τις Φυσικές Επιστήμες θεωρείται αναγκαία, γιατί τα μικρά παιδιά φαίνεται να διαμορφώνουν από πολύ νωρίς τις πρώτες ιδέες και ερμηνείες για έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου και είναι, επομένως, σε θέση να προσεγγίσουν σχετικά ζητήματα σε ένα πρώτο επίπεδο. Το ζητούμενο είναι η εξοικείωσή τους με τα φυσικά φαινόμενα και η απόκτηση της ικανότητας να τα μελετούν μεθοδικά και να τα προσεγγίζουν με «επιστημονικό τρόπο». Ο επιστημονικός τρόπος εργασίας προάγει την ανάπτυξη της κριτικής και ερευνητικής στάσης και επιτρέπει την άντληση πληροφοριών από τον κόσμο που μας περιβάλλει μετατρέποντας τις πληροφορίες αυτές σε γνώση.
Έτσι λοιπόν θα δοθούν στους μικρούς μαθητές οι δεξιότητες εκείνες ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν, να αφομοιώσουν και να χειριστούν τη γνώση που θα έχει παραχθεί ως τις μέρες τους και να γίνουν ικανά στο να συμβάλλουν στην παραπέρα προώθηση της.
Η είσοδος των παιδιών στον κόσμο των φυσικών επιστημών εναπόκειται στα χέρια των νηπιαγωγών, οι οποίες/οι θα πρέπει προηγουμένως να έχουν οι ίδιες/οι μυηθεί στον επιστημονικό τρόπο σκέψης και προσέγγισης των φυσικών φαινομένων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.