3η Δεκέμβρη: Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία

3 Δεκεμβρίου: Αφιερωμένη στα Άτομα με Αναπηρία: Δέκα δηλώσεις που θα βοηθούσαν στην κατάργηση του εορτασμού της 3ης Δεκέμβρη ως ημέρας των ατόμων με αναπηρία. Επειδή η αναπηρία και οι συνέπειές της είναι μαζί μας καθημερινά και ολόκληρο το χρόνο!

1. Ο μαθητές με αναπηρία και/ή ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι ούτε ασθενείς, ούτε άτομα με… `ειδικές ικανότητες’, αλλά νήπια, παιδιά και νέοι με ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ στην εκπαίδευση, στην εργασία και τη ζωή.

2. Η αναπηρία και/ή οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες για τα νήπια, τα παιδιά και τους νέους δεν αποτελούν προσωπική τους επιλογή, την οποία και Θα μπορούσαν να αρνηθούν, αλλά νομοτέλεια που οι νόμοι της φύσης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ανθρώπινες δραστηριότητες προκαλούν. Σε μια καθημερινότητα όπου η ανθρώπινη ζωή και συμπεριφορά υπόκειται και ερμηνεύεται με τους νόμους της πολυπλοκότητας και τη Θεωρία του χάους η πιθανότητα να ενταχθείς στην πολυπληθή αυτή κατηγορία πολιτών είναι ζήτημα στατιστικής και πιθανοτήτων. Οι πιθανότητες να βιώσουμε καταστάσεις αναπηρίας, προσωρινές ή και μόνιμες στη διάρκεια της ζωής μας είναι εξαιρετικά υψηλές. Όλοι ανεξαιρέτως είμαστε και Θα παραμένουμε διαχρονυcά υποψήφιοι ανάπηροι!

3. Αν πράγματι σεβόμαστε τα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες και/ή ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν φτάνει απλά να το δηλώνουμε λεκτικά σε κάθε ευκαιρία. Οι καθημερινές μας πράξεις και τα έργα `μιλούν’ καλύτερα και περισσότερο πειστικά για την ειλικρίνεια των δηλώσεών μας.

4. Η πολιτεία με τους θεσμούς και τις υπηρεσίες της είναι ο φυσικός συνήγορος και ο προστάτης της ειρηνικής συνύπαρξης των μαθητών με και χωρίς αναπηρία και/ή ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, της αξιοπρέπειας και της ποιότητας της ζωής τους όχι μόνο από όσους κακόπιστα και κακόβουλα τις επιβουλεύονται, αλλά και από όσους ενώ είναι ταγμένοι για να το κάνουν δεν το μπορούν ή δεν το επιθυμούν.

5. Η ισότιμη συνεκπαίδευση (ίηc1υsίοη) στο σχολείο της γειτονιάς για ΟΛΑ τα παιδιά είναι ένας στόχος που μοιάζει να είναι δίκαιος και ηθικός. Η ισότιμη συνεκπαίδευση, ωστόσο, σε ένα σχολείο που δεσμεύεται να “γιορτάζει” τη διαφορετικότητα σημαίνει υπηρεσίες `άνισες’ για τους αναπήρους. Οι προσεκτικά, εκ των προτέρων και με πρόθεση ισότιμα (με την κοινωνιολογική έννοια τον όρου, δηλ. αντισταθμιστικές) σχεδιασμένες υπηρεσίες δίνουν την ευκαιρία στους αναπήρους να επωφεληθούν από ό,τι έχουν ανάγκη και τους αναλογεί και να επιστρέψουν ως αντίδωρο, στα πρόσωπα και στην κοινωνία, ό,τι είναι σε Θέση να δημιουργήσουν ή να παράγουν.

6. Η ισότιμη συνεκπαίδευση στο σχολείο της γειτονιάς για ΟΛΑ τα παιδιά, δεν είναι εφικτή χωρίς εγγυήσεις φυσικής προσβασιμότητας και προσβασιμότητας στη γνώση. Είναι καιρός να μιλήσουμε για Καθολικό Σχεδιασμό με Σκοπό τη Μάθηση-ΚαΣΜ (Unίversal Desίgn (or Learnίng-UDL) και όχι απλά Σχεδιασμό για Όλους.

7. Παλαιότερα ως δείκτη του εκσυγχρονισμού μιας χώρας Θεωρούσαν την αναλογία της χρήσης σαπουνιού ανά κάτοικο. Σήμερα, ο δείκτης εκσυγχρονισμού κάθε χώρας που διατείνεται ότι είναι πολιτισμένη και δημοκρατική είναι η ποιότητα της καθημερινής ζωής των αναπήρων της.

8. Ένα γραμμάριο πρόληψης αξίζει περισσότερο από τόνους θεραπείας! Δημιουργούμε επαρκείς και αποτελεσματικές υπηρεσίες πρόληψης και πρώιμης παρέμβασης, για να είμαστε σε θέση να αποδώσουμε στην κοινωνία πολίτες με περισσότερο αυτοσεβασμό και αξιοπρέπεια και λιγότερο εξαρτημένούς από τα πρόσωπα και τις υπηρεσίες.

9. Οι τεχνολογικές καινοτομίες και η πληροφορική αλλάζούν καθοριστικά τον ορισμό της αναπηρίας. Η επένδυση της πολιτείας και της κοινωνίας στις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών κοστίζουν μακροπρόθεσμα λιγότερο ενώ αναδεικνύουν την ανθρώπινη φύση ως αυταξία.

1Ο. Μια πολιτεία που στις λειτουργίες της καθημερινότητάς της οι ανάπηροι παραμένουν .αόρατοι., είναι ανάγκη να προβληματιστεί για την ποιότητα ζωής που έχει φροντίσει να εξασφαλίσει και για τους μη ανάπηρους πολίτες της.

Δρ. Αριστείδης Χαρούπιας, Πρώην Σχολικός σύμβουλος ειδικής εκπαίδευσης 1ης Περιφέρειας Νομαρχίας Αθηνών, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οι δηλώσεις σε pdf

Τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης

ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ), με αφορμή τη σημερινή ημέρα μίλησε για τα προβλήματα των Ατόμων με Αναπηρία που αφορούν την εκπαίδευση. Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει πως οι μαθητές ΑμεΑ αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλές δυσκολίες σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, καθώς οι ελλείψεις στα σχολεία, σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι μεγάλες, ιδιαίτερα κατά το διάστημα της πανδημίας.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση του ΠΕΣΕΑ πως «στη χώρα μας παρά τις νομοθετικές αλλαγές, ώστε η ειδική αγωγή και εκπαίδευση να ευθυγραμμιστεί με τις αντίστοιχες τάσεις στο διεθνές περιβάλλον και να εναρμονιστεί με τις διεθνείς συμβάσεις, η έλλειψη πολιτικής βούλησης για ουσιαστική και αποτελεσματική εφαρμογή ενταξιακής πολιτικής κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη του επαναπροσδιορισμού του περιεχομένου της ενταξιακής εκπαίδευσης».

Πηγή: specialeducation.gr

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.