Ν. Κεραμέως: Δεν μπορώ να κατανοήσω κανέναν χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στο 8ο αναπτυξιακό συνέδριο, που συνδιοργανώνουν στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος» και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τόνισε ότι «δεν μπορώ να κατανοήσω κανένα χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση, διότι είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του οποιουδήποτε συστήματος, και εν προκειμένω του εκπαιδευτικού συστήματος».

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι «όπως ακριβώς είχαμε πει και προεκλογικά κινούμαστε σε δύο χρόνους» και προσέθεσε:

«Ο πρώτος χρόνος έχει ήδη νομοθετηθεί και είναι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Δηλαδή αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση. Κάτι που προκαλεί αντιδράσεις, αλλά εμείς το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό και γι’ αυτό και υλοποιήθηκε. Άρα, αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θέτουν στόχους και βάσει του νομοθετήματος, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, αυτοί οι στόχοι πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να εξετάζονται τουλάχιστον ανά δίμηνο. Όμως υπάρχει ένα δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι, που έχει να κάνει με την εξωτερική αξιολόγηση από την αρχή πιστοποίησης ποιότητας των σχολείων, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από στελέχη εκπαίδευσης και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής».

Κατόπιν, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι «θα υπάρχει μία δημοσιοποίηση όλων αυτών, γι’ αυτό και έχουμε προβλέψει ανάρτηση αποτελεσμάτων αξιολόγησης, διότι θεωρούμε ότι όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι δηλαδή μία κινητήριος δύναμη στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού όλοι έχουν να κερδίσουν από την ίδια την αξιολόγηση». Αναφερόμενη στους εκπαιδευτικούς, είπε ότι «έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν, διότι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες και αυτό θέλουν να φανεί». «Άλλωστε», όπως σημείωσε, «δεν υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται».

Στη συνέχεια επισήμανε ότι «έχει ήδη προβλεφθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, και το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε και το κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς». Οι διαδικασίες, προσέθεσε, «ξεκινούν από το Σεπτέμβριο του 2020 με τη θεσμοθέτηση του πλαισίου σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά».

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

One thought on “Ν. Κεραμέως: Δεν μπορώ να κατανοήσω κανέναν χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση

  1. Είναι παράλογη αυτή η εμμονή με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την ώρα που υπάρχουν ασύλληπτες ελειψεις και χρόνια υποχρηματοδοτηση των σχολείων. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη αν ακολουθήσει τις σύγχρονες διεθνείς κατευθύνσεις. Το έργο του εκπαιδευτικού δεν μπορεί να αξιολογηθεί ξεκομμενο από το πλαίσιο μέσα στο οποίο λαμβάνει χώρα. Δηλαδή, πρώτα αξιολογούμε τις παροχές και δυνατότητες που δίνονται στον εκπαιδευτικό και μετά αξιολογουμε το κατά πόσον τις αξιοποιεί. Πχ η ερώτηση κατά πόσον ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί νέες τεχνολογίες στο μάθημα δεν μπορεί να απαντηθεί ξέχωρα από το τι εξοπλισμό διαθέτει το σχολειο, αν υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο κτλ. Τα σχολεία μας παλεύουν χρόνια τώρα με την υποχρηματοδοτηση. Η εξοικονόμηση πόρων είναι χρονιά τώρα πρωταρχικός στόχος του πολιτικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού και έχει οδηγήσει στο να βασίζεται η παιδεία σε αναπληρωτές, οι οποίοι τρέχουν ανά την Ελλάδα αναπληρωνοντας τον εαυτό τους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Οι μόνιμοι που εργάζονται σε 3,4, έως και 7 διαφορετικά σχολεία ενός νομού έχουν γίνει σχεδόν ο κανόνας. Οι τάξεις είναι υπερπληθεις και χωρίς εξοπλισμό, τα βιβλία απαρχαιωμένα, τα αναλυτικά προγράμματα παράλογα πιεστικά. Ορθά λοιπόν η υπουργός βάζει έναν χρόνο πριν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, την αξιολόγηση του εργασιακού του πλαισίου. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τις ελλείψεις και τα προβλήματα που θα εντοπιστούν με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων; Θα ενδιαφερθεί η κυβέρνηση να τα επιλύσει πριν προχωρήσει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού; Υπάρχει μεγάλη καχυποψία, και δικαίως.
    Η αξιολόγηση παγκοσμίως έχει ως στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Στην Ελλάδα ο κόσμος έχει τη λανθασμένη αντίληψη ότι στόχος της αξιολόγησης είναι να εντοπιστούν οι “κακοί” εκπαιδευτικοί, να απολυθούν και στη συνέχεια να προσληφθούν άλλοι, “καλύτεροι”, αντίληψη υπεραπλουστευμενη και μάλλον παιδιάστικη. Αυτή τη στιγμή η πλειοψηφία των μονίμων έχει πάρει τη θέση με επιτυχία στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ και με πολλά προσόντα, καθώς υπάρχει φοβερός ανταγωνισμός για μια θέση λόγω της υψηλής ανεργίας που μαστίζει τη χώρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.