Υπουργείο Παιδείας – Πανεπιστήμια: 20ωρη – Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης [Λήξη 28/8/2020]

20ωρη -Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Πανεπιστήμια. [Λήξη 28/8/2020]

Αντικείμενο της προτεινόμενης Δράσης αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ταχύρρυθμου προγράμματος εξ αποστάσεως επιμόρφωσης διάρκειας 20 ωρών με αντικείμενο την καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών (μόνιμοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένου και της ειδικής αγωγής) σε διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία, προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ποιοτικούς όρους η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Η είδηση θα ήταν πολύ καλή αν δεν ήταν τόσο μακριά από την επικαιρότητα!

Διαβάστε περισσότερα…

Η πανδημία ανέτρεψε βίαια ό,τι μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι το βασικό επαγγελματικό προσόν και εφόδιο αυτή τη στιγμή. Η εξ αποστάσεως εφαρμόστηκε σε χρόνο ρεκόρ, με αδυναμίες και ελλείμματα, αλλά με συναίσθημα και ενσυναίσθηση, όλοι για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς…

Όλοι επέδειξαν ανοχή στο αιφνίδιο, το μη αναμενόμενο, το επικίνδυνο για όλους, τότε, την άνοιξη του 2020. Ωστόσο, το φθινόπωρο του ίδιου έτους οι ανοχές δεν θα είναι ίδιες… Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε, μάλλον, για να μείνει. Να μείνει βέβαια ως προστιθέμενη αξία και όχι ως αναγκαίο κακό!

Το υπουργείο στην πρώτη φάση τα κατάφερε καλά, όχι γιατί υλοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Τα κατάφερε, γιατί δεν φάνηκε ότι δεν πήγε καλά το εγχείρημα. Ήταν κοινό αφήγημα μεταξύ των γονιών και ξεχωριστά μεταξύ των εκπαιδευτικών, τα πράγματα δεν πήγαν καλά, τα παραδείγματα ατελείωτα. Αλλά η χρονιά δεν χάθηκε και όλοι είναι κερδισμένοι… Εκτός από τους μαθητές που τους λείπει ένα εξάμηνο εκπαίδευσης, αλλά ποιος το μετρά αυτό…

Μεσούσης της καλοκαιρινής ραστώνης, γιατί πολύ κουραστήκαμε, ήρθε η προκήρυξη για ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα, φαραωνικού μεγέθους, αφού οι ωφελούμενοι είναι άπαντες οι εκπαιδευτικοί και κάθε ειδικότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα. 160.000 άνθρωποι θα επιμορφωθούν σε 20 ώρες για το πώς θα εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ήδη έχουν δημιουργηθεί διαπανεπιστημιακά κονσόρτσιουμ για να «κτυπήσουν» την προκήρυξη, παράδειγμα το ΕΑΠ, με το Θεσσαλίας και το ΕΚΠΑ.

Τα νέα θα ήταν καλά αν δεν είχαν χρονοκαθυστέρηση…

Αν ήμασταν στην άνοιξη του ’20, θα ήταν αστραπιαία αντίδραση ύψιστης εμβέλειας και επίδρασης στην πραγματική εκπαίδευση. Θα γλίτωναν όλοι από ερασιτεχνισμούς, που υπέσκαπταν την ποιότητα της εκπαίδευσης, που αναστάτωσαν κάθε οικογένεια στην ελληνική επικράτεια που είχε παιδιά στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και λύκειο…

Η προκήρυξη θα ευδοκιμήσει μετά από μήνες, αν ξεκινήσει την άνοιξη του 2021 θα είμαστε ευχαριστημένοι…

Και έτσι το φαραωνικό έργο θα είναι θετικό για τους φορείς και τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη (και τις σχετικές αμοιβές) υλοποίησης!

Γιατί η άνοιξη του 2021 θα έχει άλλες προτεραιότητες, όχι πώς κάνουμε «δωμάτια» και εικονικές τάξεις.

Προτεραιότητα θα είναι ο προβληματισμός: πώς προσαρμόζουμε στις νέες συνθήκες όλα εκείνα που μας απασχολούσαν στην προηγούμενη καθημερινότητα: Πώς αξιολογώ τους μαθητές μου για να προσαρμόσω τη διδασκαλία μου ώστε να πετύχουμε το μέγιστο μαθησιακό όφελος για όλους; Πώς σχεδιάζω τη διδασκαλία μου, χρησιμοποιώντας σύγχρονες προσεγγίσεις, την ανακαλυπτική μάθηση, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία κλπ;

Προτεραιότητα θα είναι η επίλυση νέων προβλημάτων: πώς θα προστατεύουμε τα πνευματικά δικαιώματα του διδακτικού μας υλικού; Πώς θα προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους;

Προτεραιότητα βέβαια είναι και θα είναι αέναα, πώς θα μειώσουμε τις ανισότητες στην πρόσβαση στη μάθηση και στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, αξιοποιώντας την τεχνολογία και ενισχύοντας τις κοινωνικές ομάδες. Αίροντας τα εμπόδια που προέρχονται από πρωτογενείς και κυρίως δευτερογενείς (κοινωνικούς και οικονομικούς) παράγοντες.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν είναι κακό, είναι παρωχημένο, πριν καν λήξει η προθεσμία της προκήρυξης…

Οι δικές μας προτάσεις: Αύριο, σε νέα μας ανάρτηση!

  • Η συντακτική ομάδα του edweek.gr

 

              

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.