Στην Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι πέντε (25) ανά τμήμα από είκοσι δύο (22). Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών γίνεται δέκα πέντε (15) από δέκα τέσσερις (14) που ήταν μέχρι σήμερα. Στα δημοτικά ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα από είκοσι δύο (22) αυξάνεται στους είκοσι πέντε (25) και επίσης από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα. [Άρθρο 50]

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και για τη δια βίου μάθηση και αναμένεται να εισαχθεί για επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή  Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την επόμενη εβδομάδα.

Στο 1ο μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα:

  1. περιλαμβάνονται ρυθμίσεις με τις οποίες επέρχονται αλλαγές στη λειτουργία του σχολείου,
  2. θεσπίζεται εκ νέου το πλαίσιο λειτουργίας των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, τα οποία, σε επίπεδο επικράτειας συγκροτούν δύο διακριτά δίκτυα σχολικών μονάδων με εξετάσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, κλήρωση για τα Πειραματικά.
  3. επανακαθορίζεται το πλαίσιο σχετικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και
  4. ρυθμίζονται λοιπά θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επανέρχεται ο  χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των πτυχίων, των αποδεικτικών απόλυσης, των αποδεικτικών πτυχίων και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών. Επαναφορά επίσης των αποβολών 3, 4 και 5 ημερών.

Επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων.

Η προαγωγή στο γυμνάσιο γίνεται με βάση το 10, με αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 που είναι σήμερα σε 7. Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου σε 7 και 5  αντίστοιχα, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8.

Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.

Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Θα υπάρξει αξιολόγηση σχολείων και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου καθώς και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με το άρθρα 52 και 53 του πολυνομοσχεδίου παρατείνεται η θητεία στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και η ισχύς πινάκων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων.

Στο 2ο μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα:

  1. επανακαθορίζεται η διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών με θεσμοθέτηση του ενιαίου ψηφοδέλτιου Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, καθώς και η ηλεκτρονική ψηφοφορία,
  2. ρυθμίζονται εκ νέου θέματα τα ζητήματα μετεγγραφών  με καθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια) και
  3. εισάγονται ρυθμίσεις αναφορικά με την ίδρυση και διοργάνωση από τα ΑΕΙ ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών (ΞΠΣ).

Το νομοσχέδιο είναι διαθέσιμο, εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.